Citat:
Ursprungligen postat av
Judaland
Det är rätt ThAh, golvläggaren, på Facebooklänken.
Typiskt det här fallet att UrAh bor granne. Mer krångel.
Tack för klargörandet att det är ThAh vi ser på facebook!
ThAh är även vän med PeKr och en mängd andra personer vars namn förekommer i tråden. Faktum är att nästan vilken teori man än har så finns en koppling till ThAh.
1. Han känner danskar och tidigare ägare till den lägenhet där ErAn festade.
2. Han känner andra danskar med koppling till PeNi
3. Han känner Levinare, vilket ger en koppling till Bråtenv. 70 och vittnet som hört saker på balkongen, sett bil komma hem och ge sig av.
4. Han känner PU och verkar ha varit ute med PU på stan.
5. Han skulle teoretiskt kunna dela bil med UrAh från Stadt.
Att Judaland klart identifierar ThAh är bra. Om han juni 1992 fortfarande bor på Madlyckevägen så är det fullt rimligt att PU skjutsar hem honom och att ThAh tar sig till Stadt på annat vis. PrKr placerar mycket tydligt ThAh på Bråten tidigare under dagen eftersom PeKr uppger att PU och ThAh frågat efter skjuts till Stadt.
När ThKr möter PU vid kön till Stadt så nämner han inte ThAh, vilket kan tyda på att PU har rätt i att ThAh tagit sig in på annat vis. PeKr insinuerar att PU parkerat på Trädgårdsgatan, eftersom PU kommer från "Trädgårdsgatans håll".
Med reservation för att jag aldrig varit i Mariestad, än mindre på Stadt, så tror jag inte PeKr har något som helst belägg för att PU parkerat på Trädgårdsgatan. PeKr kan ju omöjligen avgöra om PU kört in eller gått in. PU kan ju teoretiskt ha gått Kungsgatan och sedan gått därifrån mot Stadt.
Om PU verkligen är så full och har så svåra sår i ansiktet så kan PU:s jämrande, om det är korrekt återgivet, handla om "Vad har jag gjort" underförstått hur har jag sårat mig, har jag förstört mig i buskaget.
Såväl PeKr som PU kan alltså berätta korrekt vad de minns.
Oavsett vilket så verkar det klart att polisen visat sådant intresse för ThAh att hans dotter reagerat på det. Om jag förstått det rätt så gick PeKr till polisen 1997. CaTä var då 10-11 år och bör ha fått en någorlunda korrekt information om vad som var på gång. Kanske kan hon ha uppfattat pappans bortavaro hos polisen som att han var anhållen, vilket också kan vara korrekt uppfattat.
Har ThAh verkligen kvitton på att han varit på annan ort under mordet? Skulle han i så fall spara dem tills den dag PeKr kontaktar polisen, hade han alls förstått att de var viktiga? Och om han haft kvitton, varför skulle då hans dotter uppfatta honom som misstänkt av polisen. Att vara på annan ort är ju grunddefinitionen på ett alibi.
ThAh förefaller inte ha kontakt med sina barn.
Är det någon som vet om ThAh verkligen bodde på Madelyckevägen 1992?