2021-06-22, 11:04
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Jaså?
Jag trodde att titeln för denna tråd var "Är Bibeln sann?"
Så var finns beläggen för att Bibeln är sann?
Är Bibeln sann? Ja, så lyder rubriken, och den frågan är besvarad med ett "Ja och Amen!" från mitt håll, och vissa andra håll också.
Har du problem med det?
Citera
2021-06-22, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Men du kan fortsätta att skriva "evolutionister" om du vill, men tro bara inte att alla andra lägger in samma betydelse som du i den termen.

Samma som att du inte håller med om att JV är en sekt, skulle jag tro. När jag skriver termen sekt så syftar jag på något specifikt, men du ser ordet som något annat.

Jag kan börja använda ordet "sektmedlemmar" istället för "evolutionister", är det bättre?

Du kom ju inte med ett ersättningsord, kan det bero på att det inte finns något bättre är ordet "evolutionist"?
Senast redigerad av ttsp 2021-06-22 kl. 11:07.
Citera
2021-06-22, 11:05
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calovius
Åsså beläggen, O inbilske obildade gudshatare som ståtar med "här gäller belägg och inget annat".

Shoot!
Kräver du belägg? För vad?
Jag trodde vi bara sysslade med yttranden och påståenden, samt cirkelresonemang för att försvara det?
Citera
2021-06-22, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Inspirerad av Calovius märker jag. Jag talade i liknelser, så som Bibeln gör. Förstår du?

Nej, du talar i nedvärderande ordalag.
Citera
2021-06-22, 11:06
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Men sluta äntligen fega då. Du ska stå inför Guds domstol en dag, och nej, då kan du inte gömma dig bakom en ateists av samvetsskräck skakande axlar. Ateistens tryne kommer inte att yttra något till ditt försvar. Ta ansvar för dig själv och stå upp mot gudshatarna. Detta är ingen lek.
Men jag känner inte GUD.
Jag är bara en dum människa.
Jag kan inget göra utan GUD.
Inget alls.

Jag måste vänta tills Gud kallar mig.

Men du har blivit kallad. Du älskar sanningen. Att Gud ser oss och har en lista med 10 saker han inte vill att vi ska göra.

Och nu måste du kalla alla som inte lyssnar på dig för idioter.
Gud vill det.
Citera
2021-06-22, 11:07
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Skillnaden är att denna cyniska hypotes inte förs ut till advokaterna och allmänheten, utan tvärtom för man ut en advokatsed med lagar och regler.

Tvärtom när det gäller evolutionsteorin.
Inga lagar och regler för uppförande i detta samhälle? Konstigt.
Menar du att man lär ut att naturligt urval är önskvärt någonstans i samhället?
Jag har då aldrig upplevt det.
Citera
2021-06-22, 11:08
Medlem
Citat:
Inga lagar och regler för uppförande i detta samhälle? Konstigt.
Menar du att man lär ut att naturligt urval är önskvärt någonstans i samhället?
Jag har då aldrig upplevt det.

Man lär ut att det är en nödvändighet för att arter ska utvecklas.
Citera
2021-06-22, 11:09
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Nej, du talar i nedvärderande ordalag.
Men jag är ännu värre än Sepiritz.
Jag springer altid runt och nedvärderar andra.
Jämt ska jag öppna min stora trut och trycka ned andra.
Jag är en dåre. En fåne.
En stolt odrägligt hycklare.

Men ni alla andra är mer än mig.
Citera
2021-06-22, 11:09
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Är Bibeln sann? Ja, så lyder rubriken, och den frågan är besvarad med ett "Ja och Amen!" från mitt håll, och vissa andra håll också.
Har du problem med det?
Och jag svarar "Nej!" och "Demonstrera hur ditt svar är korrekt!" Varpå du säger att det är korrekt för att det är från en gudomlig källa och källan är gudomligt för att den säger det i källan.
Vilket är ett cirkelresonemang, vilket är idiotiskt att göra.
Citera
2021-06-22, 11:10
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Och jag svarar "Nej!" och "Demonstrera hur ditt svar är korrekt!" Varpå du säger att det är korrekt för att det är från en gudomlig källa och källan är gudomligt för att den säger det i källan.
Vilket är ett cirkelresonemang, vilket är idiotiskt att göra.
Och jag säger ännu mer idiotiska saker.
Jämt ska jag argumentera och kalla andra fula saker och kyssa min egen rumpa.

Du är mycket bättre än mig.
Citera
2021-06-22, 11:11
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Det är ju en sanning.
Är det då så att advokater springer runt och mördar varandra i hemlighet?
Det är sant oavsett yrkesgrupp och det är sant att, evolutionärt sett, för individen, så är det fördelaktigt att slå ihjäl sin granne, ta hans grejer och därför leva bättre och ha större chans att få avkomma som får större fördelar. Men inte för flocken.
Individens fördelar beror också på flockens fördelar.
Vi har utvecklats som flockdjur i många årmiljoner.
Är det din paranoia om evolutionsteorin endast en instinktiv rädsla för vad som ska hända om folk inte var rädda för Gud? Det är ingen fara.
De säkraste och humanaste samhällena är de som är mest sekulära. Och lär ut evolutionsteorin.
I vanlig cynisk ordning och mentalitet förtiger Robot fostermorden. De försvarslösa är lovligt byte, och staten ställer i sin upp och mördar dem också! På beställning!
Se där vad som låg bakom de fräcka och inbilska "säkraste och humanaste samhällena är de mest sekulära"!
Bakom allt ligger förstås en kombination av ondska och evolutionism. Precis som en dussinateist vill ha det.
Något tal om objektiv rätt och fel, glöm det. Här är skalan "evolutionärt fördelaktig - evolutionärt ofördelaktig".
Citera
2021-06-22, 11:11
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Jag kan börja använda ordet "sektmedlemmar" istället för "evolutionister", är det bättre?

Du kom ju inte med ett ersättningsord, kan det bero på att det inte finns något bättre är ordet "evolutionist"?
Evolutionist antyder att någon sorts tro krävs när det i själva verket inte gör det.
Att du sedan säger 'sektmedlemmar' indikerar att det är din tanke från början.
Men det är trist för dig att evolution är fakta och dina 'alternativ' inte är baserade i fakta.
Det räcker så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in