Citat:
Ursprungligen postat av
Bruk1313
Hon är häktad och greps under eftermiddagen.
https://www.expressen.se/nyheter/krim/fallet-lilla-hjartat-nu-faller-hovrattsdomen/
Jag noterar att ingen av Rebeckaanhängarna dykt upp i tråden igen. Märkligt. De var ju flera stycken som var väldigt aktiva fram tills idag. Vi får väl se när de dyker upp.
De överlevande barnen vann idag. Amos kommer vara myndig när hon kommer ut. Silas kommer ha rotat sig ordentligt i sin nya familj och kommer sannolikt inte flyttas i första taget, även om vi tyvärr kan räkna med att Rebecka kommer få till umgänge med honom.
Det bästa är att Rebecka kommer få sitta i nästan fem år utan knark. Helt medveten om vad hon gjort och hur samhället ser på henne - en dråpare av sin egen dotter. En smutsig knarkare och manipulatör. En lögnare och rättshaverist.
Rebecca Segui borde skämmas. Hon vittnade till dråparens fördel i ärendet om LVU för Esmeralda, i timgsrätten och i hovrätten. Hon har inte bara hjälpt dråparen kunna utföra brottet. Hon har också försvarat dråpet av flickan. Vet skäms.
Skandal och vidrigt att försvara Rebecka.
Men nu fick hon iallafall känna på att det inte går att ljuga sig fram.
Jag skäms över försvararens uttalanden, de hade lagt upp olika scenarier, men detta hade de inte räknad med?!
Knark lär hon få tag i innanför murarna, det finns alltid sätt, eller så har jag sett för mycket på film..
Jag hoppas verkligen att högsta domstolen inte tar upp målet, det finns ingen anledning, iallafall inte för att Rebecka ska få ett mildare straff, eller frikännas helt, som försvarsadvokaten och hon själv hävdade