2021-06-21, 19:47
Medlem
Zoneinopiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Flickebarnet förlorade 23% i kroppsvikt på 10 månader hemma hos bio-föräldrarna.

Bantade det treåriga barnet eller fick hon inte mat?
Hon tappade hela håret. Tvinnade hon hela håret eller föll det av pga näringsbrist?
Hon obducerades med samma narkotika i blodet som föräldrarna hade i håret. Var det dagens frukost?
Mamman googlade ”tvångströja barn”, ”hur döljer man blåmärken” och köpte knark för 100 000kr på darknet.
Hon kallade sitt yngsta barn för ”Guldlock” och Esmeralda för ”Das Mongo”
De lät inte Bvc eller Soc komma nära.
Hon skyller allt på den döde pappan Patrik.
Hon visste att barnet ”halkade å slog i huvudet” i badkaret under natten. Hon gjorde ingenting åt det. Ringer man inte 112?
Man lindar in flickans huvud i plast och snöre. Varför? Därefter lindar man in henne i en massa täcken och låter henne ligga minst ett dygn under sängen. Varför?

Vad gör föräldrarna? De knarkar, de googlar på att låna pengar och åka utomlands. Varför?

Till slut tar Patrik kontakt med sin bror som ber honom ringa 112, vilket han gör. Bägge häktas, Patrik dör i häktet.

Å, du menar, på fullt allvar att mamman inte hade någon del i detta???

Va?

E tappade hår, men inte hela håret.
Du skriver också att "de linda in flickans huvud i plast och snöre" det var som så att hela flickan virades in i flera lager tyg och sen plast och så förslöts med snöre.
Patrik tog kontakt med sin bror det stämmer men det var inte han som bad honom att larma 112 men han gör det ändå när han av Patrik fått berättat för sig hur E trillade i badkaret och avled.
Citera
2021-06-21, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Samtidigt som man tar stor hänsyn till förmågan att inse vad som händer. Den som av sjukdom eller rus kan antagas sakna verklighetsförankring och därför inte tänkt normalt utifrån omständigheterna kan bedömas fri från ansvar. Det blir inte mycket över för brottsoffer att hoppas på.
Men jag säger Yes! idag. 8 år för dråp är ett lyft.

Mental sjukdom köper jag, men ställer mig tveksam till det du säger om rus. Inte frikänns jag väl från ansvar om jag, aprak, våldtar och mördar hej vilt (frågar åt en vän)?
Citera
2021-06-21, 19:52
Medlem
utan.att.stannas avatar
Phuuuuu fan vilken pärs! Hur faaan tänkte den onda häxan som överklagade 1.8 år hahaha må hon ruttna i helvetet
Citera
2021-06-21, 20:03
Medlem
Knut-Annes avatar

Citat:
Righammar uppger att domen ”kom som en överraskning” och att hennes klient är förtvivlad.
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/mammans-advokat-domen-kom-som-en-%C3%B6verraskning/ar-AALhhR4?ocid=msedgntp
Citera
2021-06-21, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Phuuuuu fan vilken pärs! Hur faaan tänkte den onda häxan som överklagade 1.8 år hahaha må hon ruttna i helvetet
Om enbart HON överklagar så kan inte Hovrätten öka på straffet. Men eftersom åklagaren gjorde ett anslutningsöverklagande så kan Hovrätten ändra rubriceringen samt höja straffpåföljden. Detta måste ju advokaten ha förklarat för henne.

Nu vet jag inte om R lämnade in överklagan först, men det har ju eg ingen betydelse. Åklagaren var missnöjd med domen. Och det gick ju hem.
Citera
2021-06-21, 20:19
Medlem
oryxocrakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Finns det bild på psykfallet?

Tycker också det varit svårt att hitta bilder på henne!

Men så här ser hon ut:
https://www.bildtagg.se/bild/ihsw2noa3wfni86sc4nrbkgv

https://www.bildtagg.se/bild/u2775pwry6kb3pia9sd291

https://www.bildtagg.se/bild/m0bri06blr45qqawzskxc90j

Det är de jag hittat och någon här länkade en tidigare i tråden när hon var yngre. Man kan väl säga lite elakt, att till viss del speglar utsidan insidan...Inte jättetur i genlotteriet på ngt sätt
Citera
2021-06-21, 20:25
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timeisbackwards
Mental sjukdom köper jag, men ställer mig tveksam till det du säger om rus. Inte frikänns jag väl från ansvar om jag, aprak, våldtar och mördar hej vilt (frågar åt en vän)?
Att hänvisa till ”patologiskt rus” togs i princip bort efter ”massakern i Falun”, då Flink sköt hejvilt i en park.
Citera
2021-06-21, 20:43
Medlem
MarryBlunts avatar
Välskriven och bra dom. Skönt att de valt att strunt i att Rebecka anser sig vara ett offer. Skönt att de säger att det är omöjligt att vistas i samma lägenhet utan att haft vetskap. Och skönt att de lägger så stor vikt vid de tidiga förhören, det vill säga de innan Rebecka bestämde sig för att hon inte mindes något.

Jag tycker oxå det är bra av den att inte ens nämna att Patrik oxå hade garant ansvar och att hon därmed lämnat över detta ansvar till honom. Och bra att de sa att hon valde sina egna intressen över Esmeraldas när hon avstod från att larma.

Lite kul att de låter irriterade på att Rättsmedicinalverket inte kan svara på om, när och hur Esmeralda och Lillebror fått i sig droger. Och skönt att de skriver att det inte är någon ursäkt att man ångrar sig efteråt. Att det man dömmer på är vad som skedde där och då.
Citera
2021-06-21, 20:43
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Finns det bild på psykfallet?

Här är den omtänksamma biologiska mamman.
https://pasteboard.co/K7FIedz.jpg
Citera
2021-06-21, 21:06
Medlem
Är hon häktad ännu? Eller är hon efterlyst?
Citera
2021-06-21, 21:13
Medlem
Varför är det bara mamman som anklagas, idioterna som såg till att 3-åringen rycktes bort från ett bra fosterhem, till ett kaosboende, med missbrukande föräldrar med noll självinsikt, då???? Biol föräldrarna var ju inte mycket att räkna med, det borde dom ha fattat!!!!
Citera
2021-06-21, 21:24
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Varför är det bara mamman som anklagas, idioterna som såg till att 3-åringen rycktes bort från ett bra fosterhem, till ett kaosboende, med missbrukande föräldrar med noll självinsikt, då???? Biol föräldrarna var ju inte mycket att räkna med, det borde dom ha fattat!!!!

Jag fattar inte hur socialtjänsten gjort den bedömningen att det är ett lämpligt boende för en tjej på 3 år. Kunde dom inte begärt obligatoriska drogtester och hembesök mm? Har man förlorat barnet borde det krävas en jävla massa för att få tillbaka vårdnaden. Känns som någon bara ringt från socialtjänsten och frågat om allt är okej. - Knarkar ni? -Nej vid är ordentliga nu! - Jamendåså!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in