2021-06-21, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Fulla läktare i Köpenhamn ikväll.
Fullsmockat, inga munskydd och fullt kramkalas.

Ingen delta skräck här.

Ses nu på TV4.

Jag vet!

Trodde fan inte mina ögon.
Förmodligen för att man inte är van..

Vi måste ju tillbaka till normaliteten snart dock, men kanske skall vänta lite med just fotbollsmatcher.
Sångförbud var det ju inte heller..
Citera
2021-06-21, 22:57
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Frankrike skriver upp sina covid-dödsfall på sjukhus med 40%. Lite märkligt kan jag tycka att man inte anser sig ha haft koll på hur många som avlider på sjukhus, de borde vara de lättaste att ha koll på.

Men nu kommer land efter land fram till att de underskattat dödsfallen. Sverige har räknat bäst rätt, vilket också Tegnell tidigt sa.

Räknar Sverige med alla tusentals sprutmördade äldre?! De dog ju inte av Covid.....
Har inte sett någon info om det.....
Citera
2021-06-21, 22:58
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Fick precis ett "trevligt" privat meddelande från "Sarumanmyndigheten" som har svårt att hantera oliktänkande... kan någon av er andra Vaccinfanatiker översätta till förståelig Svenska?

"du är rolig gubben
Vad bra du tar hand om dina barn. Vi Tar hand våra barn med gubben.

Direkt redo om du vill ta personlig nivå off internet grejen, skiter den här internet grejen ok.
100% handling. Uppväxt med rädsla född ur den stark med tomma ögon kej gubben.

Annars du är välkommen till boka tid, ingen kukmätning kej.

Jag har respekt med i diskussionen hoppar inte på folk hit och dit, men du ändå frekvent i tråden.

Du vet att jag talat mkt om skolan kej vi är många i jordbro som har barn i skolan bara vår släkt har 25 barn kej gubben.

fortsätta joddra med svenne om du vill.

Men dina serbia grejer får du förklara vad du vill med mk."

....

... ni är mig en fin samling
Nja, det där är inte helt begripligt, men jag tänker att det kanske är bättre att det hamnar i din PM-box än att hen förpestar trådarna med den där obegripliga smörjan

Jag gissar dock att hen är lite putt på dig för att du tycker att det är ett vansinne att kampanja för att tvångsvaccinera barn och att du frågade hen om hen tillhör den lilla riskgrupp som riskerar att bli allvarligt sjuk av covid-19 och att barn ska gå i skolan. Förutom att jag inte förstår poängen med att ta det privat i PM så är det väldigt osnyggt gjort. Precis som i andra ämnen på Flashback har folk olika åsikter och det ventileras nog bäst i trådarna där många kan delta och svara på inlägg. Jag gissar också att Sarumanmyndigheten inte lyckades omvända din syn på vaccinering med sitt PM?
Citera
2021-06-21, 22:58
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Jag vet!

Trodde fan inte mina ögon.
Förmodligen för att man inte är van..

Vi måste ju tillbaka till normaliteten snart dock, men kanske skall vänta lite med just fotbollsmatcher.
Sångförbud var det ju inte heller..

Knappast någon social distans heller vid målen

Jävligt skumt ändå att man reagerar på allt folk. Samtidigt jävligt härligt att se att det finns ett framtida normala, som redan är här för en del lyckliga.
Citera
2021-06-21, 23:01
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Räknar Sverige med alla tusentals sprutmördade äldre?! De dog ju inte av Covid.....
Har inte sett någon info om det.....

De finns bara i ditt förvirrade huvud.
Borde synas i överdödligheten om vi har tusentals sprutmördade äldre.
Citera
2021-06-21, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Frankrike skriver upp sina covid-dödsfall på sjukhus med 40%. Lite märkligt kan jag tycka att man inte anser sig ha haft koll på hur många som avlider på sjukhus, de borde vara de lättaste att ha koll på.

Men nu kommer land efter land fram till att de underskattat dödsfallen. Sverige har räknat bäst rätt, vilket också Tegnell tidigt sa.

Sverige hade en jättehög CFR tidigt i pandemin, i Stockholm låg den på 10%. Men det berodde väl på gamlingarna som inte dog på sjukhus. I Frankrike har dom nog inga geriatriska vårdavdelningar utan alla läggs in på covidavdelningar. Konstigt då att dom måste uppräkna dödstalet med 40%. Kan vara folk som vårdats på andra avdelningar som dött.
Citera
2021-06-21, 23:12
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Hade Sverige stängt gränserna när Italien turisterna och folk från Iran med flera vällde in hade vi stoppat smittan tillsammans med stängning av skolor och ja en total lockdown så hade vi sluppit allt elände idag. Vaccin kan vara bra men vi vet det först om 5 år minst.

Helst ska vi väl ha lock down i 10 år -minst- och du kan inte vara helt säker på vaccinerna förrän efter en hel livstid så vi bör nog vänta i 50 år för att verkligen var på den säkra sidan. Bäst du sätter dig i en källare i 50 år nu. och börjar vänta.
Citera
2021-06-21, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Att inte stänga skolorna var och är totalt vansinne...
Trollar du eller är du helt hjärndöd? Nu med facit i hand är det uppenbart för i princip alla hur oerhört suboptimalt omfattande stängning av skola var/är. Sverige med Tegnell i spetsen visade föredömligt resten av världen den rätta vägen när vi valde att hålla grundskolorna och förskolorna öppna under hela pandemin. I just denna fråga borde vi hylla och vara stolta över FHM.
Citera
2021-06-21, 23:24
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Sverige hade en jättehög CFR tidigt i pandemin, i Stockholm låg den på 10%. Men det berodde väl på gamlingarna som inte dog på sjukhus. I Frankrike har dom nog inga geriatriska vårdavdelningar utan alla läggs in på covidavdelningar. Konstigt då att dom måste uppräkna dödstalet med 40%. Kan vara folk som vårdats på andra avdelningar som dött.

Det gäller att framställa C19 värre än vad det är
Citera
2021-06-21, 23:26
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerka11
Trollar du eller är du helt hjärndöd? Nu med facit i hand är det uppenbart för i princip alla hur oerhört suboptimalt omfattande stängning av skola var/är. Sverige med Tegnell i spetsen visade föredömligt resten av världen den rätta vägen när vi valde att hålla grundskolorna och förskolorna öppna under hela pandemin. I just denna fråga borde vi hylla och vara stolta över FHM.

Sverige var i princip enda landet som följde sin pandemiplan. Resten kopierade kinas modell och tappade demokratin totalt.

Ingen kommer såklart erkänna att de gjort fel och förstört ekonomin för så många vanliga människor. Men det kommer att komma fram.
Citera
2021-06-21, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Det gäller att framställa C19 värre än vad det är

Nej Macron tror att han är Napoleon. Han skulle aldrig framställa sitt land i sämre dager än vad det är. Förmodligen är det den tredje vågen Frankrike hade under vinterhalvåret 21 som härjat svårare än man kunnat räkna.
Citera
2021-06-21, 23:39
Medlem
severustheemperors avatar
Det har kritiserats att det inte funnits "riktiga" undersökningar
gjorda på Ivermectin.

Nu finns det 34 Peer-Reviewed Studies

Peer-reviewed
Studies 34
Prophylaxis 88% [70‑95%]
Early treatment 77% [62‑86%]
Late treatment 38% [15‑55%]
Patients 7,431
Authors 343

https://ivmmeta.com/

Billigare och säkrare än vaccin:............

Senaste siffrorna, (up to 12/06/2021) , Pfizer, Biverkningar
Anmälda Dödsfall (Totalt vid angivet datum) 12/06/2021 : 7054st
https://dap.ema.europa.eu/analytics/saw.dll?PortalPages&PortalPath=%2Fshared%2FPHV%20D AP%2F_portal%2FDAP&Action=Navigate&P0=1&P1=eq&P2=% 22Line%20Listing%20Objects%22.%22Substance%20High% 20Level%20Code%22&P3=1+42325700

Senaste siffrorna, (up to 12/06/2021) , ASTRAZENECA (CHADOX1 NCOV-19), Biverkningar
Anmälda Dödsfall (Totalt vid angivet datum) 12/06/2021 : 3182st
https://dap.ema.europa.eu/analytics/saw.dll?PortalPages&PortalPath=%2Fshared%2FPHV%20D AP%2F_portal%2FDAP&Action=Navigate&P0=1&P1=eq&P2=% 22Line%20Listing%20Objects%22.%22Substance%20High% 20Level%20Code%22&P3=1+40995439
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in