2021-06-21, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Du fattar ju inte hur det funkar. Du får smittan en gång och sedan lär sig ditt immunförsvar viruset. Sedan blir du varken sjuk eller smittar någon i framtiden.

Som vaccinet fast ännu bättre... Nej man går inte runt och smittar så varför ska jag gå runt med munbinda? Det är bara trams och förstör immunförsvaret.
Du kan såklart ha smittat när du var sjuk förstår du väl?
Citera
2021-06-21, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
mmmm... bra slutledningsförmåga... säg mig... vad var anledning till fjolårets dipp motsvarande tid, dvs innan något vaccin var klart?
Förra årets dipp är inte i närheten av årets dipp, du kan ju fundera på vad skillnaden är i Sverige,
sen kan du fundera på varför exakt samma fenomen uppträder i hela europa.
Citera
2021-06-21, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Din siffra är helt uppenbart stollig. Dessutom är det långt fler än dom som avlider som råkar illa ut på grund av viruset.

Därutöver så anser jag att du gör ett tankefel när du vill väga dom människor som avlider mot övriga befolkningen. Det tankesättet bygger på utgångspunkten att det råder en motsättning mellan dom som blir sjuka, och övriga befolkningen. Jag tror att det är tvärtom. Det bästa skyddet mot sjukdomen, är att aldrig släppa in viruset i landet. Samma åtgärd är gynnsam för ekonomin och samhället i helhet. Det är inte bra för någon att ha en sjukdom som sprids i befolkningen.

Man ska inte tillåta någon smittspridning. När man en gång tillåter smittspridning, så kommer smittspridningen att öka av sig självt. Då kommer man att tvingas införa restriktioner för att dämpa smittspridningens hastighet. Dom restriktionerna är smärtsamma för samhället, medborgarna och ekonomin. Det är feltänk att tillåta viss smittspridning. Det är dom galna tankarna som har försatt Sverige i nuvarande misär.
Vilken misär?
Citera
2021-06-21, 22:18
Medlem
Hade Sverige stängt gränserna när Italien turisterna och folk från Iran med flera vällde in hade vi stoppat smittan tillsammans med stängning av skolor och ja en total lockdown så hade vi sluppit allt elände idag. Vaccin kan vara bra men vi vet det först om 5 år minst.
Citera
2021-06-21, 22:20
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shermz
Du kan såklart ha smittat när du var sjuk förstår du väl?
En väldigt kort tid och då höll jag mig undan. Nu smittar jag ingen.
Citera
2021-06-21, 22:22
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Hur var det nu, testade inte Tjeckien Ivermectin som ett sista halmstrå? Hur gick det?

Vad jag läst så köptes det knappt in någon ivermectin. Och det var Slovakien......
Citera
2021-06-21, 22:24
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Vad jag läst så köptes det knappt in någon ivermectin. Och det var Slovakien......

Vad synd, hade varit intressant att se om det gjorde någon skillnad.
Citera
2021-06-21, 22:30
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Din siffra är helt uppenbart stollig. Dessutom är det långt fler än dom som avlider som råkar illa ut på grund av viruset.

Därutöver så anser jag att du gör ett tankefel när du vill väga dom människor som avlider mot övriga befolkningen. Det tankesättet bygger på utgångspunkten att det råder en motsättning mellan dom som blir sjuka, och övriga befolkningen. Jag tror att det är tvärtom. Det bästa skyddet mot sjukdomen, är att aldrig släppa in viruset i landet. Samma åtgärd är gynnsam för ekonomin och samhället i helhet. Det är inte bra för någon att ha en sjukdom som sprids i befolkningen.

Man ska inte tillåta någon smittspridning. När man en gång tillåter smittspridning, så kommer smittspridningen att öka av sig självt. Då kommer man att tvingas införa restriktioner för att dämpa smittspridningens hastighet. Dom restriktionerna är smärtsamma för samhället, medborgarna och ekonomin. Det är feltänk att tillåta viss smittspridning. Det är dom galna tankarna som har försatt Sverige i nuvarande misär.
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Vilken misär?

En massa verksamheter har drabbats av epidemin, och påföljande restriktioner. Epidemin har kostat samhället enorma pengar. Förutom den ekonomiska aspekten, så har vi också drabbats av en mängd sjuk- och dödsfall. Sjukvården har belastats hårt. Viktig vård har skjutits upp. Relationen med grannländerna har försämrat. Epidemin har påverkat samhället och medborgarna på många olika sätt.

Allt detta har sitt ursprung i galna idéer som gick ut på att medvetet låta viruset spridas. Planen var att bygga upp immunitet genom infektion. Det gick inte så bra. Som tur är kom vaccinerna till undsättning.
Citera
2021-06-21, 22:32
Medlem
Offices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Nej! Det är den inte. Sluta läs skit från Aftonbladet eller lyssna på politruker och korrupta "läkare".
Jag läser aldrig Aftonbladet och lyssnar verkligen inte på politiker. Deltavarianten är mer smittsam och verkar oftare resultera i svår covid. Förstår inte vad som är så svårt att begripa.

Ingen idé att få panik över det, men det är så det är och det är därför inte det inte känns osannolikt att vi får en "fjärde våg".
Citera
2021-06-21, 22:42
Medlem
Fulla läktare i Köpenhamn ikväll.
Fullsmockat, inga munskydd och fullt kramkalas.

Ingen delta skräck här.

Ses nu på TV4.
Citera
2021-06-21, 22:44
Medlem
Ja vad ska man säga man får inte ha tangentbordet ifred..... släkten lägger sig i.

Du vet malmoe sktisnack och grejer är onödigt.

Fakta är bättre, 150 barn medianålder 8 år har legat på sjukhus.

2 barn i Jordbro har legat på sjukhus.

Vet 1 som intensivvårdats en pojke.
Citera
2021-06-21, 22:51
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sarumanmyndigheten
Ja vad ska man säga man får inte ha tangentbordet ifred..... släkten lägger sig i.

Du vet malmoe sktisnack och grejer är onödigt.

Fakta är bättre, 150 barn medianålder 8 år har legat på sjukhus.

2 barn i Jordbro har legat på sjukhus.

Vet 1 som intensivvårdats en pojke.

Av hur många barn? Och hur var dessa barns hälsotillstånd innan de blev smittade?

Nej barn är inte särskilt drabbade och det ska vi vara glada för. Tanken på att skydda barn från covid med stängda skolor eller munskydd är helt uppåt väggarna.

Tänker man sådana tankar har man sannokikt allvarlga psykiska problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in