2021-06-21, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Segt att man precis nu fått ett mejl från MTR om att man efter utbildningen (som kommer vara på 100%) bara kommer jobba 60% fram nästa interna "heltidslyft" som man kan söka till om man vill jobba 100%, när nu den är? Vid ansökningen fyllde jag i att jag ville jobba 100% och förberedde mig på det. Nu nåste jag försöka hinna ordna med ett extrajobb för annars kommer det aldrig att gå.

Det är bara att gilla läget och hoppas att det hinner ändras innan utbildningen är klar.

Det var en sökning till heltid i början av april, så min gissning är att nästa sökning kommer vara runt april 2022.
När börjar utbildningen?
Citera
2021-06-21, 02:09
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dhu
Även C14 börjar skrotas nu, så snart är alla klubbor borta så du får "skynda" dig. (Lär nog ta några år innan alla C14 är borta helt dock.)

Det är bara två enheter kvar som använder bromsklubba men jag har fått en nu!

Tack så mycket.
Citera
2021-06-21, 05:14
Medlem
Yinool0401s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Det är bara två enheter kvar som använder bromsklubba men jag har fått en nu!

Tack så mycket.

Har du öppnat på fel sida, gått kort eller kört mot rött , tagit med någon stackars passagerare ned i depån eller orsakat annan säkerhetshändelse?
Känner du till att en person gjort en sida på https://www.instagram.com/tunnelbanan/ där denne person talar illa om MTR? Vilket förstås är förkastligt.
Citera
2021-06-21, 06:41
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Har du öppnat på fel sida, gått kort eller kört mot rött , tagit med någon stackars passagerare ned i depån eller orsakat annan säkerhetshändelse?
Känner du till att en person gjort en sida på https://www.instagram.com/tunnelbanan/ där denne person talar illa om MTR? Vilket förstås är förkastligt.

Har aldrig arbetat i tunnelbanan eller för MTR.
Citera
2021-06-21, 07:09
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Den runda delen används fortfarande för att återställa nödbromshandtag på C6 och C14.
Ja, det var så sant.
Tänkte inte på den.
Citera
2021-06-21, 17:37
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Det var en sökning till heltid i början av april, så min gissning är att nästa sökning kommer vara runt april 2022.
När börjar utbildningen?

Hej,

Jag har fått höra att det är kursstart 6e augusti och 9e september. Vid min slutintervju berättade personen att det kan bli allt mellan 1-3 sökningar till heltid beroende på hur behovet ser ut. Är det svårt för en som kört mindre än ett år att få heltid?
Citera
2021-06-21, 23:17
Medlem
Yinool0401s avatar
Citera
2021-06-21, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401

Varför skulle det vara förkastligt?
Senast redigerad av B.Dowie 2021-06-21 kl. 23:50.
Citera
2021-06-21, 23:22
Medlem
..
Senast redigerad av B.Dowie 2021-06-21 kl. 23:50.
Citera
2021-06-21, 23:36
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.Dowie
Gäller inte med MTR som arbetsgivare.

Hur går det till hos MTR då?
Mitt förfarande gäller en påkörning i Tiveden utanför Laxå men jag antar att rutinerna är desamma i Tunnelbanan.
Citera
2021-06-21, 23:37
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Varför skulle det vara förkastligt?

Jag skulle råda alla att inte söka till MTR, till någon tjänst. Vänta tills nästa upphandling, en MTR förhoppningsvis förlorar och att det kommer ett normalt företag som tar över.

Fast det var samma ylande och gnäll över Connex på den tiden....
Citera
2021-06-21, 23:50
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Det här är något helt annat än under den tiden, tro mig, jag var där även då. Det är tyst nu på grund av att folk är rädda.

Ojdå! Men håll med om att det generellt är ett utbrett missnöja bland personalen i tuben oavsett arbetsgivare!

MTR verkar dock vara värst hittills.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in