Citat:
Ursprungligen postat av Twarkie
Det här kanske inte hör hit, men när jag åkte till jobbet imorse så small det till rejält från strömskenan samtidigt som det sköts stora gnistor. Detta inträffade två gånger mellan Örnsberg och Mälarhöjden. Jag som satt precis vid fönstret blev ju tokskraj och hoppade av vid nästa station. Konstigt nog verkade ingen annan bry sig för jag var den enda som steg av. Jag är ju ändå en van tunnelbaneresenär, men det här har jag aldrig varit med om innan.
Överreagerade jag som valde att hoppa av och ta nästa tåg? Jag kände smällen från sätet så det var ju en kraftig smäll.
Ja det kan man nog säga att du gjort, det smäller i stort sett hela tiden och blir ljusbågar och än så länge har det inte hänt något. Nu har det idag iofs brunnit på en skyddsbräda mellan Mariatorget och slussen men det beror säkert på något annat.
Citat:
Ursprungligen postat av zaver
Varför körs tråden så ryckigt? Det kan vara 5 sekunders full gas, broms i 2-3 sekunder sen gas igen och det hela upprepar sig i mitt tyckte (för) ofta.
Märker du på tågets prestanda om det är i det närmaste tomt på folk eller om det är fullsmockat?
Det skulle jag tro bero på att det är tågkänning på tåget framför, i rusningstrafik är det ganska fullt i tunnlarna och när tåget kommer för nära det framförvarande tåget bromsar tåget automatiskt.
Det ryms nästan 1500 pers på ett fullsatt tåg, det märks lite grann skulle jag vilja säga.
Edit: menar du tråden eller tågen? tråden går ju lite ryckigt den också.