2021-06-21, 13:22
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Trodde punkten fanns med i januariöverenskommelsen redan från början. En överenskommelse som V inte röstade ner. Men jag kan ha fel.

Nej där har du rätt.. men S har troligvis lovat V andra saker än vad som JÖK ansåg.
Citera
2021-06-21, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staticage
Snacka om att göra politiskt självmord som Nooshi gjort.

Vem fan vill ge dom nått inflytande efter detta spektakel.

Vilka jävla signaler detta ger till omvärlden,jag avskyr Lövén.

Men det Nooshi gjort är att leka obstinat tonåring ingen drulleförsäkring täcker den skada hon gjort för svenskt förtroende utomlands.

Och då var inte förtroendet högt som det var.
Vi är verkligen på rännstensbotten som land.

Det var verkligen inte politiskt självmord från Nooshi. Jag tror helt klart att hon vinner väljare på detta, då hon visat att V faktiskt håller sina gränser istället för att agera dörrmatta. De enda som verkar anse att V agerade dumt, är de som menar att SD och borgarna ska hållas borta från makten till vilket pris osm helst.
Citera
2021-06-21, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enlightenmentbed
Varför skulle KD åka ut?
Varför inte? Du har inte följt opinionen?
Citera
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hofftitoffti
Har försökt att hitta svar på frågan. Men om det nu blir nyval efter dagens avsättning av statsministern kan det då bli så att de faktiskt tar makten igen?
Känns inte som att vi har åstadkommit ett dugg då :O
Är det svenska folket som röstar, eller blir det ett annat typ av system?
Fruktar att många är naiva nog att säkert ge dem makten igen.

Det kan bli så. Och ja, blir det extraval (som det egentligen heter), så är det folket som röstar.

Men det är OM. Löfvén kan välja att avgå. Då kan talmannen försöka få tillstånd en ny regering utan extraval. Jag tror inte det skulle lyckas dock. Det saknas ett mandat för att M+KD+SD+L ska kunna bilda regering.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
När de har agerat Judas två gånger och vill återupprätta någon form av trovärdighet borde de givetvis vara tydliga och avfärda det block de inte kan stödja.

Det är glasklart vad hon säger och avfärdar. Det är bara du som uppenbarligen inte kan se det. Om de sedan bryter mot detta är en annan sak.
Citera
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staticage
Snacka om att göra politiskt självmord som Nooshi gjort.

Vem fan vill ge dom nått inflytande efter detta spektakel.

Vilka jävla signaler detta ger till omvärlden,jag avskyr Lövén.

Men det Nooshi gjort är att leka obstinat tonåring ingen drulleförsäkring täcker den skada hon gjort för svenskt förtroende utomlands.

Och då var inte förtroendet högt som det var.
Vi är verkligen på rännstensbotten som land.
Ta den diskussionen med Sabuni och Björklund istället. Det är deras syn på demokrati som har styrt överenskommelsen mellan fyra partier, ja just det, fyra partier inte fem. Det femte var bara ett stödhjul som skulle se till att acceptera regeringen i sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Kan Annie Lööf sitta kvar efter det här fiaskot?

Annie är Klanen Bonniers Golden Child. Hon är säker.
Citera
2021-06-21, 13:24
Medlem
enlightenmentbeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stigtew
Varför inte? Du har inte följt opinionen?

Nej, det är därför jag frågar.
Citera
Medlem
staticages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Risig
Tror V har satt sin sista potatis, på lång sikt. S kan nu argumentera för att vända sig mot SD istället och då är V totalt bortdribblade.

S har snart inte råd annat än att vända sej till SD.
Förstår inte varför S krånglar dom står ju SD närmast politiskt av alla andra partier.
Citera
Medlem
Astralhopps avatar
Lutar åt nyval eftersom Nyamko Sabuni (liberalerna) plötsligt övergett januariavtalet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Tror du inte att en klar majoritet av V-väljarna har samma heliga inställning mot marknadshyror som D verkar ha?
Jo, det tror jag säkert. Men om det visar sig att valet är antingen marknadshyror under en sosseregering eller marknadshyror under en borgerlig regering känns det ändå som att Dadgostars väljare föredrar det förstnämnda, hur karismatisk hon än må vara. Det hade ju varit en annan sak om Kristersson hade gått ut och sagt att han aldrig kommer att tillåta införandet av marknadshyror.
Citera
2021-06-21, 13:25
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luftpuppan
Jag tror att punkt 44 kommer strykas, V kommer vända och stödja Stefan i en ny S-regering. V har visat att de menar allvar i alla fall så en liten moralisk seger för dem.

Det räcker inte. L kommer inte längre släppa fram en regering som är beroende av V's stöd.

Dessutom har C varit tydliga med att de inte stödjer någon regering som förhandlar med V.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in