2021-06-21, 13:18
Medlem
Jag blev förvånad över att Vänstern blev så hårt åtgångna i media. Men jag har inte läst så mycket i tidningarna det senaste. Antar att alla tidningar var emot V redan innan. Att partier ska släppa sina värderingar är väl tidningarnas högsta önskan. Blir bra nyheter.
Citera
2021-06-21, 13:19
Medlem
Är avsättningen historisk? Dvs har aldrig skett för? Har nån statsminister avgått tidigare i förtid?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Som sagt, Både L och Kd skulle åka ut i ett extraval. Då finns inte längre något borgerligt alternativ.
Ok, då väljer han säkert nyval eftersom det låter som att han sitter säkert i båten med tanke på L o KD som du säger.
Citera
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Var har du fått det ifrån?

Vad har det med något att göra?

Går väl utmärkt för C att vägra befatta sig med dödgrävarpartier ändå.

Då tänker du på fakta logik och konsekvens.
Att uppmärksamma att en viss politik leder till att man hamnar i en Nordkoreansk levnadsstandard ser jag inte riktigt problemet med.

Ingen kan ju heller peka på att jag har fel. (Förutsättningarna saknas).
Det blir bara gråt för att jag dristar mig till att uppmärksamma fakta.

Undantaget då de som vill få igenom en statsminister.

Många misslyckas med att läsa det jag skriver.
Så jag tänkte att om jag har stora radavstånd så kanske dom klarar lite bättre att läsa.

Men du kan ha rätt i att det är något "psykopatologiskt" som gör att dom har svårt att läsa och få det rätt.

Centerpartiet har förlorat sitt momentum V kommer inte stödja en regering med C De borgerliga klarar sig utan C.
Centern är inte längre relevanta med sin 9% som anatgligen bara blir 4,5% efter ett extraval.
Senast redigerad av Returpapper 2021-06-21 kl. 13:22.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Hysteriskt roligt att bollen ligger hos Annie och hon måste välja mellan pest eller kolera. Kan nästan inte sluta skratta.

Har hon överhuvud taget kommenterat situationen än?
Citera
Avstängd
Kan Annie Lööf sitta kvar efter det här fiaskot?
Citera
2021-06-21, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staticage
Snacka om att göra politiskt självmord som Nooshi gjort.

Vem fan vill ge dom nått inflytande efter detta spektakel.

Vilka jävla signaler detta ger till omvärlden,jag avskyr Lövén.

Men det Nooshi gjort är att leka obstinat tonåring ingen drulleförsäkring täcker den skada hon gjort för svenskt förtroende utomlands.

Och då var inte förtroendet högt som det var.
Vi är verkligen på rännstensbotten som land.

Tror V har satt sin sista potatis, på lång sikt. S kan nu argumentera för att vända sig mot SD istället och då är V totalt bortdribblade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Kan fortfarande inte förstå varför C inte bara kunde släppa marknadshyrorna till V? Vad är det som gör den frågan så viktig så att man är beredd att ta till regeringkris?

Det ligger död hund begraven här.
Ja inte minst pga att deras egna väljare inte ens vill ha det.
Citera
Medlem
staticages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Njae, snarare är det väl ett sundhetstecken och ett tecken på handlingskraft att man (äntligen) ser till att bli av med en statsminister som man saknar förtroende för än att clownen får sitta kvar?

Jag bryr mig föga om henne men eftersom jag vill ha bort Löfven så måste jag ju skicka henne en blomma för att det var hon som fixade. Oavsett hur hon har tänkt sig fortsättningen, ja om hon har tänkt alls.

Lövén är ju inte borta,hon sa ju att hon endast stödjer Lövén som statsminister.

Lövén sitter ju kvar,rent politiskt sa hon ju förlåt till Stefan för skiten hon ställt till med.
Lövén är en förhandlare inget annat han fixar detta.
Citera
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Just nu ja. Men vilken skit som kommer fram efter ett gäng talmanrundor vet vi inte än. Det kan vara så att många i denna tråd öppnar skumpan för tidigt..

Skumpan öppnas i den stund frågan om slutförvar avgörs på några minuter, vilket innebär att gärdsgårdsstören Bolund fått kicken!
Citera
Medlem
Jag tror att punkt 44 kommer strykas, V kommer vända och stödja Stefan i en ny S-regering. V har visat att de menar allvar i alla fall så en liten moralisk seger för dem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Som sagt, Både L och Kd skulle åka ut i ett extraval. Då finns inte längre något borgerligt alternativ.
Ja, utifrån det borde nyval vara Löfvens rimligaste alternativ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in