2021-06-21, 13:21
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Hysteriskt roligt att bollen ligger hos Annie och hon måste välja mellan pest eller kolera. Kan nästan inte sluta skratta.

Hon tar bort marknadshyrorna men lägger till något annat och utropar sig som segrare. V+S+MP utropar sig också som segrare och sedan har vi en ny fin regering där alla kramar om varandra.
Citera
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Njae, snarare är det väl ett sundhetstecken och ett tecken på handlingskraft att man (äntligen) ser till att bli av med en statsminister som man saknar förtroende för än att clownen får sitta kvar?

Jag bryr mig föga om henne men eftersom jag vill ha bort Löfven så måste jag ju skicka henne en blomma för att det var hon som fixade. Oavsett hur hon har tänkt sig fortsättningen, ja om hon har tänkt alls.

Exakt. Jag ogillar Vänstern men tacka gudarna att någon faktiskt har bollarna att göra något. Äntligen lite handlingskraft!
Citera
Medlem
Juggernawts avatar
Hoppas nu på extraval där skräppartier som MP och L åker ut. Dårarna i C är nästa på tur och ska hållas så långt borta från makten som möjligt. Ideala vore tre mandatperioder med SD+M+KD med klar majoritet så det blev nån jävla ordning i det här landet. Det är sista chansen nu om vi ska ha ett land som ens påminner om Sverige kvar.
Citera
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Så lätt går det inte. Löfven är fortfarande statsminister!

Han har en vecka på sig att rädda ansiktet och utlösa nyval. Efter det är han inte längre relevant med 19% i väljarstöd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Morgan Johansson ljuger som en häst travar i Nyhetsmorgon. Synd att programledarna inte ifrågasätter något, utan låter honom bre ut sig.

Enligt honom så är det första gången i slutet av maj som de hörde talas om att V inte gillar marknadshyror....

Och de har gått Vänsterpartiet 100% till mötes.....

Säger lögnaren

Tycker att det är bra att Morgan ljuger så öppet. Det lär göra det svårare att bygga ett regeringssamarbete på (V) mandat i framtiden. Detta skapar säkerligen en hel del misstroende bland (V) mot Löfven och hans ministrar.
Citera
Medlem
enlightenmentbeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Som sagt, Både L och Kd skulle åka ut i ett extraval. Då finns inte längre något borgerligt alternativ.

Varför skulle KD åka ut?
Citera
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av degish
Hela världen skrattar åt denna freak show dessa kappvändare Lööf och Nooshi ställer till med. Lovar att du sitter och runkar till det här för V stormtrivs av detta kappvändandet.
Jag tror de skrattar åt Uffe och Jimmie som inte visar prov på statsmannaskap utan skjuter in en förtroendeomröstning så fort de får en chans.

Sedan 1980 har det hållits 12 förtroendeomröstningar och 11 av dessa har initierats av Moderaterna eller Sverigedemokraterna.
Sverigedemokraterna har sedan 2015 initierat förtroendeomröstning ungefär en gång var 15:e månad vilket de är fullständigt unika med i svensk politik.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Det absolut mest demokratiska (vet politiker vad det ordet betyder..?) Vore ju att M, SD och S som är de tre största partierna tar över.
Då skulle S få lära sej ordet demokrati..
Men så vuxna är de inte...

Jag är rädd för att vi nu står inför ytterligare pajkastning och politisk mobbning en tid där prestige och maktbegär
regerar..

Fast demokrati betyder att folket bestämmer vilka som ska företräda folket, men inte hur de positionerar sig för att göra detta. Det ligger i folkets ansvar att tänka längre än till sin egen övertygelse om man ska ha synpunkter på det.
Citera
2021-06-21, 13:22
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Hysteriskt roligt att bollen ligger hos Annie och hon måste välja mellan pest eller kolera. Kan nästan inte sluta skratta.

Grejen är att hennes strategi nog kommer bli att föreslå sig själv som statsminister som förhandlar med S och M. Då tar hon "ansvaj" och blir det inte så har de andra partierna gått i "ajmkjok" med extremister.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scalping
Blir ingen semester för riksdagen i år

Löfven är bort för gott nu iaf, finns inte på kartan att de kommer godkänna honom igen. Speciellt inte nu efter Ls utspel. Han borde givetvis avgår som partiledare och överlåta posten åt nån som inte är dement.
Annars är det nog bra för alla andra om han sitter kvar som partiledare över valet, varje förlorad tiondel går till någon annan. Kanske Juholt skulle göra comeback
Citera
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Jag bryr mig föga om henne men eftersom jag vill ha bort Löfven så måste jag ju skicka henne en blomma för att det var hon som fixade. Oavsett hur hon har tänkt sig fortsättningen, ja om hon har tänkt alls.

Nooshi Dadgostar har en välgrundad ideologi om folkhemmet, det starka samhället och den svenska förhandlingsmodellen. Marknadshyror platsar förstås inte i hennes politiska program.

Alltså fälldes regeringen. Det är först nu som möjligheterna öppnas för Vänsterpartiet, antingen utan extraval eller med. Dadgostar och Vänsterpartiet har oavsett vunnit stort. De har stoppat marknadshyror och detta är bara början.
Citera
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luftpuppan
Jag tror att punkt 44 kommer strykas, V kommer vända och stödja Stefan i en ny S-regering. V har visat att de menar allvar i alla fall så en liten moralisk seger för dem.
Din partypooper, låt oss glädjas i denna stund..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in