Citat:
Kan ni inte bara ge er snart.
Är vi här i tråden för att döma varandra eller diskutera pandemin?
Ni vitrar blod och det kan vara ok att dela sina åsikter en gång, men inte varje dag. Är detta 4 inlägget om detta redan i dag?
För egen del tyckte jag det var intressant att veta att det gick att boka två 1 doser, trodde att de hade lite mer koll en så. Är glad för de som delar information oavsett vad jag själv tycker om den. Även om det var någon som delade information hur de lyckades med att ha ett bröllop för 200 pers, skulle det vara intressantare en att läsa dessa upprepande inlägg, vad någon till och med skriver om lyktstolpar och rep.
Är vi här i tråden för att döma varandra eller diskutera pandemin?
Ni vitrar blod och det kan vara ok att dela sina åsikter en gång, men inte varje dag. Är detta 4 inlägget om detta redan i dag?
För egen del tyckte jag det var intressant att veta att det gick att boka två 1 doser, trodde att de hade lite mer koll en så. Är glad för de som delar information oavsett vad jag själv tycker om den. Även om det var någon som delade information hur de lyckades med att ha ett bröllop för 200 pers, skulle det vara intressantare en att läsa dessa upprepande inlägg, vad någon till och med skriver om lyktstolpar och rep.
Ja, visst är det fantastiskt? För mig räcker det att veta.
1) Pfizers vaccin hjälper mot att bli allvarligt sjuk.
2) Det krävs två doser för ett effektivt skydd
3) Andra dosen kan tas efter 3 veckor med gott resultat, enligt kliniska tester av vaccintillverkaren som bekräftats av bland annat EMA
4) Andra länder däribland USA vaccinerar med Pfizers vaccin 3 veckor efter första dosen
5) Det går att få andra dosen efter 3 veckor även i Sverige genom att boka dos1 två gånger.
Snabbaste sättet att bli skyddad är att göra så. Det räddar sannolikt flest. När FHM tänker fel får man helt enkelt hjälpa dem att tänka. Ingen är betjänt av att hålla upp antalet personer som fått 1 dos på bekostnad av de som fått två doser, eftersom enbart en dos inte ger acceptabelt skydd. Risken är då istället att dessa personer går runt och tror att de är skyddade och invaggas i en falsk säkerhet och i värsta fall hamnar på sjukhus. Mitt råd till alla är att vaccinera er så fort tillfälle ges med både dos1 och dos2. Möjligen kan det vara bra även med en tredje dos. Vet inte om det är någon i tråden som gjort det, men ni får gärna delge era erfarenheter.
Om jag tittar lite i spåkulan tror jag även att vaccinen kommer uppdateras under hösten för att möta mutationerna. Sker det bör man absolut ta dos3 och ev dos4 också.