Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Du har verkligen fått allt om bakfoten, men det är ju inte direkt första gången. På vilket sätt skulle jag "lurat" systemet? För att jag fick dos2 en vecka EFTER vaccintillverkaren anser att jag skulle fått den och två veckor före FHM anser att jag skulle fått den? Ja, du det är klart att man ska avrättas för en sådan sak

Du lurade ju till dig en vaccindos två veckor för tidigt - inser du inte det?
Sen är det ju inte ovanligt att personer som gör fel, fuskar och bedrar osv rättfärdigar sitt själviska agerande vilket du också verkar göra.
Resultatet blev ju att en annan person blev utan sin första dos.
Pfizer har ju inte heller sagt att man ska ha sin andra dos exakt tre veckor efter sin första dos - men det spelar ingen roll - det är inte Pfizer som bestämmer detta utan respektive land/myndigheter.
https://www.pfizer.ca/statement-pfizer-position-dosing-intervals-pfizer-biontech-covid-19-vaccine
Citat:
Pfizer and BioNTech’s Phase 3 study for the COVID-19 vaccine was designed to evaluate the vaccine’s safety and efficacy following a 2-dose schedule, separated by 21 days. The safety and efficacy of the vaccine has not been evaluated on different dosing schedules as the majority of trial participants received the second dose within the window specified in the study design.
Observera även datumet då detta skrevs.
Om det skulle komma fram att det skulle räcka med en tiondel så mycket av en vaccindos för att så tillräckligt skydd och detta börjar tillämpas men Pfizer ändrar inte sina instruktioner för att det inte är testat i deras fas 3 test som utförts för mer än ett halvår sen - skulle du även då anse dig har rätt att sno åt dig vaccin på bekostnad av andra för att tillverkaren har angett en viss mängd?