2021-06-20, 23:19
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Dr John börjar bli rätt irriterad på big pharma :-)

Mediciner blir plötsligt farliga när patenten löpt ut....

https://youtu.be/Of5_oiuqDp8

Är inte det mest fascinerande att man kan stoppa beviserligen fungerande
mediciner från att användas. Vilket nätverk är så kraftfullt att i realiteten
inget västland använder fungerande ämnen mot Covid-19.

Hur kan alla politiker föråda Europas befolkning oavsett vilket parti de tillhör?
Ingen politiker har ställt sig i media och skrikit rakt ut?!

Vi lever i "alice in wonderland".............
Citera
2021-06-20, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Javisst. Jag backar på det jag skrev igår.
Naturligtvis är aerosolerna luftburna

Min enda poäng var egentligen att fria viron inte spridd i luften.

Ber om ursäkt, uttryckte mig stundvis otrevligt.
Citera
2021-06-20, 23:26
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Det känns som det kan spåra ur när som helst. Delta ökar. Vaccineringarna går för långsamt. Folk tror de är skyddade med en dos vaccin. Folk reser land och rike runt. Nöjesparker, krogar, smältdegel. Om 2 månader öppnar skolorna. Folk tror det är över.

Vad kommer hända?
Jag har förstått att du lever ett försiktigt liv ur ett coronaperspektiv. Du har tidigare skrivit att du inte handlar i onödan eller utsätter dig för exponering utan att det är påkallat. Får jag fråga, har du egentligen träffat några människor IRL under det senaste året? Vilken slags liv lever du och hur har du klarat det? Det är långt ifrån alla som skulle klara av att hålla sig till restriktionerna utan att någon gång bryta mot dem. Själv försöker jag hålla distans, men går ofta in i butiker, inte bara matvarubutiker, utan andra butiker och handlar saker som jag skulle klara mig utan. Jag går förstås inte in om det är många människor i butiken. Systembolaget har jag varit en trogen gäst hos under pandemin. Försöker handla tidigt i veckan då det är lite folk. Men berätta gärna hur du levt det senaste året, tack. Och har du förändrat något nu när du är fullvaccinerad?
Citera
2021-06-20, 23:56
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
Saken kvarstår ändå oavsett! Punkt slut
Ja men det gör det, det fattar vem som helst att 84 vaccinerade på sjukhus av 65558 smittade till och med är bättre effektivitet än den uppgivna liksom. Gud vad bra att du också fattat nu. 99.8% skydd mot allvarlig sjukdom typ om alla smittade var vaccinerade. Återkom när du vet hur många som var vaccinerade UTAN att hamna på sjukhus liksom.
Senast redigerad av korrektamund0 2021-06-20 kl. 23:59.
Citera
2021-06-21, 00:28
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor

Hur kan alla politiker föråda Europas befolkning oavsett vilket parti de tillhör?

Hur var det nu, testade inte Tjeckien Ivermectin som ett sista halmstrå? Hur gick det?
Citera
2021-06-21, 00:29
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sarumanmyndigheten
FoHM inducerar löpande totalt ovetenskapliga myter - vilka inte ens når upp till nivån förnuftbaserad medicin/epidemologi - dessa, följs av bizarra helt verkanslösa insatser/beteende som sänker garden hos hela folket - genom att tillhandahålla/presentera/uppdatera TOTALT fel data/insatser, vidare - inte erkänna faktum - asymtomatisk smittspridning, inkludera barn 0-11 år som drivande (vilka enl FoHM’s egna ”rapport” vintern 20/21 står för mer än 45% av samhällspridningen, FoHM inducerar myter som ”barn tros smitta mindre” ”inte vara drivande” trots deras egna rapport vilken bevisade motsatsen. FoHM förnekar/ luftburen aerosolsmitta.

Alla insatser i tex grundskolan är EFTER utbrott.... inget utarbetat - implementerat bubbeltänk, ingen försiktighetsprincip.

Anders Tegnell tycker illa om försiktighetsprincipen.

Citat från Dagens Nyheter:
Statsepidemiolog Anders Tegnell: Sverige har väldigt svårt att acceptera risker

PUBLICERAD 2020-03-11

Han ogillar att göra saker för säkerhets skull och avfärdar sina egna kritiker som oinformerade.

Sveriges statsepidemiolog tycker inte att vi ska få panik över det nya coronaviruset.

Varför gör inte alla bara som han säger?
En sådan person är mycket olämplig att ha som statsepidemiolog.
Citera
2021-06-21, 01:11
Medlem
Offices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Du har ju tappat det totalt. Var någonstans i datan kan du se något som visar att vi bör vara oroliga? Normal dödlighet sedan Januari och mer eller mindre obefintlig spridning just nu. Ingenting kommer hända! Vad har du för fel egentligen?
Fast att det är låg smittspridning just nu säger ju väldigt lite om framtiden. Deltan ökar snabbt och t.o.m. Tegnell erkänner att den är oroande och att vi kanske får en fjärde våg i höst.

Tegnell sa för inte så längesedan att det var osannolikt att deltavarianten skulle spridas utanför Värmland, nu sprids den utanför Värmland.
Citera
2021-06-21, 04:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Ja men det gör det, det fattar vem som helst att 84 vaccinerade på sjukhus av 65558 smittade till och med är bättre effektivitet än den uppgivna liksom. Gud vad bra att du också fattat nu. 99.8% skydd mot allvarlig sjukdom typ om alla smittade var vaccinerade. Återkom när du vet hur många som var vaccinerade UTAN att hamna på sjukhus liksom.
Jag skrev punkt slut.. det menas att svar ej erfordras eller är av intresse, var lite otydlig!
Citera
2021-06-21, 05:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Office
Fast att det är låg smittspridning just nu säger ju väldigt lite om framtiden. Deltan ökar snabbt och t.o.m. Tegnell erkänner att den är oroande och att vi kanske får en fjärde våg i höst.

Tegnell sa för inte så längesedan att det var osannolikt att deltavarianten skulle spridas utanför Värmland, nu sprids den utanför Värmland.

Men att det blossar upp i höst kan man väl räkna med. Jag gör det iaf. Om inte influensan plötsligt kommer tillbaka och tar över igen, som den som går hårt åt de äldre och sjuka. Kanske bäst för dem att ta influensa-vaccinet plus en tredje mRna-shot....?
Citera
2021-06-21, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Men att det blossar upp i höst kan man väl räkna med. Jag gör det iaf. Om inte influensan plötsligt kommer tillbaka och tar över igen, som den som går hårt åt de äldre och sjuka. Kanske bäst för dem att ta influensa-vaccinet plus en tredje mRna-shot....?

Det borde nog ge någon form av utslag, då endast en dos vaccinn inte ger något speciellt skydd åt deltavarianten.

Just nu kan vi väl tacka sommaren för att smittspridningen är låg, precis som förra året. Kan därför våra svårt att dra slutsatser kring hur mycket vaccineringen har påverkat denna nedgång.
Citera
2021-06-21, 07:25
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor

Vad Ken de göra mot Illuminati? Du vet satanistpedofilkannibalererna som styr världen. Dom vill ju döda oss alla
Citera
2021-06-21, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Office
Att deltavarianten hittas utanför Värmland innebär inte per automatik att värmlänningarna har spridit den dit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in