2021-06-20, 23:24
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Resplendent
Hur ska de kunna det?

Genom att stryka punkt 44 i JÖK. Enklare kan det inte bli.
Citera
2021-06-20, 23:25
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .WhyAreYouGeh.
Antingen blir man superglad i morgon eller så blir man arg och uppgiven. Börjar bli lite nervöst. Tror dock på det sistnämnda

Oavsett resultat så är det en vinst i mina ögon. Regeringen är splittrad, Socialdemokratin försvagad och oppositionen verkar stark.

Ser mycket bra ut inför kommande val.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag ser ingen anledning varför V först skulle ta en massa ovett för att de fäller Löfven, och sedan inte ställa krav när han kommer igen. Blir det en ny regeringsbildning med Löfven är bordet rensat, och de inblandade partierna får förhandla en ny deal.
Jo men det blir ju inget fällande av Löfven om Lööf överger p44. Då blir det ingen ny regeringsbildning. JÖKen får några färre punkter, och V fortsätter tolerera JÖKen minus p 44 som strukits.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag instämmer. Dadgostar är uppenbarligen en skicklig och övertygande politiker, men det betyder inte att V kommer att rösta för en misstroendeförklaring i morgon. Allt beror på vad som händer de närmaste timmarna. V vill natuligtvis behålla Löfven om han bara släpper marknadshyrorna. Det skulle inte förvåna mig om det är där vi landar i morgon.
Då är JÖKen över vilket i sig är värt ett extraval i sann demokratisk anda.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen
Säg att det blir Löfven 2.0 med S+Mp+C med passivt stöd från V villkorat att man skiter i hyresfrågan tillsvidare. Då får dom 174 mandat och kommunistvilden blir avgörande förutsatt att folkpartisten röstar emot.

Kakabavehs röst kan bli avgörande, men jag tror inte att hon röstar emot en regering som V vill släppa fram. Däremot tvivlar jag på att V kommer att lägga sig platt igen om det blir förhandlingar om en ny regering.

Som jag skrev tidigare så finns det nu en new sheriff in town, och sheriffen heter Dadgostar.
Citera
Medlem
disparitys avatar
Angående knappfärgsförvirringen
Visst är det så att ledamöterna informeras gällande vilken färg som står för vilken åsikt av talmannen innan de drar igång? Jobbigt läge om så många missuppfattar och trycker fel :/
Citera
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Det förutsätter naturligtvis att idioterna förstår att de idiotförklarats.

Du tror inte att de gör det? Nej, det är såklart fullt möjligt men Damberg kanske ändå skulle göra klokt i att uttala sig lite försiktigt om han är rädd om den socialdemokratiska väljarboskapen.
Citera
2021-06-20, 23:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Ebba: Det här är de sista dödsryckningarna av decemberöverenskommelsen

De sista dödsryckningarna av DÖ kommer med DÖ 3.0 efter talmansrundorna. 2022 är det över när Kristersson tillträder.
Citera
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Känns det så i hela kroppen.

Något inslag av saklighet och fakta går ju inte att spåra i dina inlägg.

Om jag har fel, varför finns då denna tråd? Har inte du och Annie Lööf fixat majoritet i den bredrööfska mitten? Vad för makt har Nooshi över dig och Annie?

Själv har jag ganska lite känslor om vem som sitter i regering. Tycker bara det är kul när etablissemangsmedia sätter i halsen.
Citera
Avslutad
Citat:
Lööf slåss inte hårt alls. Den ingår som betalning för att Löfven får vara statsminister.

S skall naturligtvis betala.

Hur bra går det att gå till en leverantör och få dom att efterskänka köpeskillingen?
Om köpeskillingen är så låg att den är betydelselös går det nog ganska bra.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Du tror inte att de gör det? Nej, det är såklart fullt möjligt men Damberg kanske ändå skulle göra klokt i att uttala sig lite försiktigt om han är rädd om den socialdemokratiska väljarboskapen.

Det förutsätter naturligtvis att idioterna förstår att de idiotförklarats.
Citera
Medlem
Citat:
Varför skulle C befatta sig med V.
Många som skriver det men ingen som kan komma med den minska lilla substans till förklaring.

Utan den frågan på dagordningen hade aldrig Löfven varit statsminister.

Vilket alla vet. (Utom förvånansvärt många här i tråden).

Med tanke på hur Löfven S och knallkorkarna i MP, efter den ytterst tveksamma hanteringen av coronapandemin, utvecklingen när det gäller skola, brottslighet osv osv.

Var det verkligen värt det för hur illa skött Sverige fortsatt varit och med tanke på hur det ser ut att sluta i frågan om marknadshyror för denna gången?

Fortfarande väldigt nöjd med att C såg till att sossarna fick fortsatt förtroende att regera Sverige antar jag.

Golfklapp på det..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in