2021-06-20, 21:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merrelito
Det är väl ganska korrekt beskrivet ändå.

Ekonomikunskaperna är överlag rätt dåliga och man kan ju exempelvis inte förvänta sig att en hen som tagit sig igenom en socionomutbildningar har speciellt bra koll..

Men det befäster vad jag sagt tidigare i tråden S vill införa marknadshyra egentligen. Det är folket som står i vägen.

Hans uttalande visar ändå på ett förakt för vanligt folk.
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _killah
Jag gillar hur Damberg vägrar ta något ansvar.

"Varför backar inte regeringen?"
"Det är 4 partier som kommit överens!!"
"Varför backar inte 4 partier?"
"Det får du fråga dom!"

Men han är ju en av dom lol

Det han försöker säga är att Socialdemokraterna är villiga att gå Vänsterpartiet till mötes.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Frågan är större än så. Lööf har ställt krav för att ingå i JÖK och lovat dina partikamrater att V aldrig ska få inflytande, S har lovat detta. V vet naturligtvis om detta och accepterar inte att bli sparkad på, de gick aldrig med på fria hyror och lövet spelade.

Förr eller senare för lövet stå till svars för alla löften och kappvändande. Den tiden har kommit. Att han har väljare kvar efter så mycket högerpolitik det är i jök är en gåta, eller han kanske inte har det. Ett extra/nyval är han nog livrädd för.

Ja att överenskommelsen var dömd att misslyckas råder det ingen tvekan om. Men denna kompromisslöshet är i det närmsta komisk. Det handlar om en fråga som centern mycket väl skulle kunna stryka men aktivt väljer att köra in i kaklet. Sen får sossarna m.fl skrika om pandemier o h politisk instabilitet men de är minst lika mycket skyldiga, för att inte säga avgörande i frågan.
Citera
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrelito
Utan att ha hört vad damberg sade så får jag nog ge han rätt ändå.

Det spelar ingen roll om han har rätt eller fel. Att idiotförklara svenska folket är kanske inte det smartaste draget.
Citera
2021-06-20, 21:48
Avstängd
Takpapps avatar
Damberg är ju årets jävla rövskalle. Ljug, ljug, ljug, ljug.

Hur fan kan en sådan lögnare ha makt i Sverige? Representerar han svensk demokrati??? Han borde arkebuseras!
Citera
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Varför skulle hon inte kunna göra det.
M sätter sig i knäet på V. Bara någon dag efter att UK förklarat att M INTE skulle vara nyttig idiot åt V.

Det är väl tvärtom en väl motiverad kommentar.

Varken M, SD eller KD sitter i knäet på V. Samtliga av dessa partier har röstat, och uttalat viljat rösta ner denna regering sedan dag ett. V har inte krävt något från dessa partier, och de har inte gett V något.

S och C har däremot suttit i knät hos V sedan dag ett, detta då deras regering endast kan sitta på V's nåder enligt parlamentariskt läge.

N-n-n-n-n-n-n-n-n-oooooordkorea!!!!!
Citera
Medlem
Dom som är V kan ju inte annat än koka över S-gubbens utläggning??
Citera
2021-06-20, 21:49
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Det är väl snarare ett erkännande av att hon är skicklig än en kanonisering.

Vem tror du väjar först i ett chicken race - Dadgostar eller Lööf. För det är väl mellan dessa det står. Någon av dem måste vika sig om det inte ska bli en misstroendeförklaring imorgon.

Jag instämmer. Dadgostar är uppenbarligen en skicklig och övertygande politiker, men det betyder inte att V kommer att rösta för en misstroendeförklaring i morgon. Allt beror på vad som händer de närmaste timmarna. V vill natuligtvis behålla Löfven om han bara släpper marknadshyrorna. Det skulle inte förvåna mig om det är där vi landar i morgon.
Citera
2021-06-20, 21:50
Medlem
Hor-Ullas avatar
Sanslöst. Det enda som betyder nått är att hålla SD utanför.

Damberg är förövrigt en katastrof.

Skriver som nån annan här, röstar inte vänster men skulle vänstern slopa feministtjaffset och invandrarvurmandet så skulle dom få min röst alla dagar i veckan.
Citera
Medlem
.WhyAreYouGeh.s avatar
Blir att ställa klockan i morgon så man kan bevittna en eventuell historisk händelse. Känner ändå på mig att Löfven hittar ett sätt att få sitta kvar. Att han skulle försvinna är för bra för att vara sant
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Dom som är V kan ju inte annat än koka över S-gubbens utläggning??
Ja ingen vill nu kännas vid formuleringen att V inte skulle få något inflytande haha. Stå för alla delar av avtalet om alla punkter är så viktiga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Hans uttalande visar ändå på ett förakt för vanligt folk.

Självklart han är ju sosse vad trodde du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in