2021-06-20, 23:16
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Genant att varken Annie, Stefan eller Sabuni ställer upp på debatt i agenda. Hade väntat mig ett sista dödsryck vilket jag dessvärre blev bestulen på.

När det gäller Löffwen så är han troligen inte nykter och kan därför inte släppas ut offentligt.

Dom andra 2 har inget vettigt att komma med, och det vet dom, så dom håller sig undan.
"Bättre att hålla käften och framstå som en idiot, än att säga något och undanröja alla tvivel!"
Citera
Medlem
Nu är det väldigt lustigt att tänka på den bild Annie hade med stövlar på och ansåg sig vara statsminister kandidat...
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Hon är kvinna och bitter. Vem vet vad hon tänker ställa till med, men någon lojalitet till V har hon garanterat inte, och hon har heller ingen framtid som riksdagsman att tänka på. Efter nästa val är hon ute, kanske vill hon ge ett sista fuck you?
Ja men även om kakabaveh säger fuck you så kan hon inte säga fuck you hur många gånger som helst. Efter 4 omröstningar blir det ändå automatiskt extra val.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldfinger1964
Räcker inte, marknadshyror var en av L:s punkter också

Visst, men hur L röstar spelar ingen roll i morgon. De kan inte fälla Löfven om V ändrar sig, och de behövs inte om V står fast vid att fälla regeringen.
Citera
2021-06-20, 23:17
Avslutad
Jag har en känsla av att punkt 44 kommer att tas bort inom de närmaste timmarna.

Löfven som upprepade gånger sagt att han sätter Sveriges bästa främst, kommer "för Sveriges bästa" att gå Vänsterpartiet till mötes och således stryka punkt 44 från protokollet. Därefter kommer han att kunna prata om hur han "tog ansvar för Sverige och förhindrade en politisk kris att drabba landet som redan är i en svår situation p.g.a. pandemin".

Sedan kommer han att fortsätta regera och allt kommer vara precis som tidigare.
Citera
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Stämmer. Det är betalning för att han fick bli statsminister.

Tror faktiskt Socialdemokrater idag vill ha marknadshyror, men retoriskt så säger man givetvis inte det. Socialdemokratin idag är betydligt mer höger än förr.

Eller åtminstone finns det en stor falang inom S som vill se det.
Citera
Medlem
Ska jag vara helt ärlig nu så borde Stefan Löven bara tacka för sig.

Ärligt så har denna stackars Svettsare slitit i flera år nu på ett uppdrag han tackade nej till.
Vad han än gör nu så är V arga, C blir arga, mp blir tokiga.
Ibland tänker jag han är likt MR Garison i South park när han går upp och säger "rösta inte på mig, välj inte mig" Stefan har slitit för S och försökt fixa detta läge.
Varje gång han stappla fel är SD där och jagar honom. Om han går åt höger är Media efter honom med blåslampa.

Den store förhandlaren är säkert helt less på detta spektakel. När det inte gick förra rundan så hoppas C på och han måste köra igen.

Nej Stefan det är dax nu. Du kan släcka ljuset och be siste man låsa och lämna denna cirkus av partier media och allehanda män bakom dig.
LO, MYNDIGHETER, MEDIA.

BARA GE ALLA ETT STORT FINGER OCH SÄG.

NU FÅR NI KLARA ER SJÄLVA.

Det är orimligt att vi har en enda politisk fråga om hur vi ska hålla bort SD från makten 2021.

Det är dax nu för denna ihoplappade spektakel av regering att nu lägga sig och plåstra såren. Att hitta tillbaka till annat än andras politik.

Stefan det är dax att kliva av och njuta av livet, du har försökt att fixa detta i 7 år. En igentligen omöjlig uppgift.

"We are not drunk yet".
Citera
2021-06-20, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Så är det också. Undantaget när vilden kastats ut på grund av bråk om någon för vilden viktig fråga. Kakabaveh kastades ut därför att hon inte ansåg att V tog hedersproblematiken på allvar. Jag har dock svårt att se hur det skulle kunna påverka en ny regeringsbildning.

Säg att det blir Löfven 2.0 med S+Mp+C med passivt stöd från V villkorat att man skiter i hyresfrågan tillsvidare. Då får dom 174 mandat och kommunistvilden blir avgörande förutsatt att folkpartisten röstar emot.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ragnarokkr
Man kan undra hur imponerade väljarna är när han står inför misstroenderöstning och riskerar foten men inte ens orka ställa upp i tv. Gubben är helt oduglig.

Han är så jäkla trött.

Förmodligen har både han och partiet insett att han gynnas av att vara med så lite i tv som det bara går. Han är ful som stryk, han svamlar osammanhängande och saknar helt karisma. Han har allt det som en statsminister inte ska ha.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/misstroendehot-mot-lofven

Varför inte Annie och Steffie?

Röven vågade inte möta Nooshi Dadgostar i skarpt läge, utan valde att skicka Dammråttan istället. Det gick väl sådär ... Häxan vill jag inte ens kommentera.

Dock befaras att "fjamåt" fortsättningsvis blir rätt ensam i den "bjeda mitten". Det kan jag nog leva med.
Citera
2021-06-20, 23:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Det spelar ingen roll om han har rätt eller fel. Att idiotförklara svenska folket är kanske inte det smartaste draget.

Det förutsätter naturligtvis att idioterna förstår att de idiotförklarats.
Citera
2021-06-20, 23:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Centerpartiets slogan är ju att de vill skapa politisk majoritet utifrån "den breda mitten". Jag tror delar av partiet skulle känna sig mycket obekväma i en situation där Lööf surrar sig till en S/mp-regering som dessutom kräver stöd av Vänsterpartiet. Det är en vänstersväng som jag tror blir svår att försvara.
Att Löfvens regering behöver stöd av V - så har det ju varit hela tiden. Det är det Nooshi menar när hon säger att V's mandat är lika viktiga för Löfven som Cs mandat. Den enda skillnaden skulle vara att C blir det enda traditionellt borgerliga partiet som samarbetar med S. Alternativet är att samarbeta med SD. Jag tror jag vet vad Lööf väljer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in