Citat:
Ursprungligen postat av
liksom-fb
Varför släppte dom då fram Löfven, fullt medveten om att han skulle genomföra det han lovat i JA.
Att först släppa fram honom och sedan avsätta honom verkar ju gravt förståndshandikappat.
Jag såg inte att du berörde det i din textmassa.
De var tydliga med var gränsen låg. De hoppades väl på att Löfven skulle kunna lösa det. Att han skulle säkra sitt regeringsunderlag genom förhandlingar.
Ungefär såhär sa nog Jonas till Stefan efter valet 2018: Ok, vi släpper mycket motvilligt fram er eftersom alternativet är värre. Men den här politiken är verkligen skadlig för Sverige och det vet du om Stefan. Dock har vi tydliga reservationer, det ska jag vara tydlig med broder, går ni över de här gränserna är förtroendet förbrukat. Vi kan verkligen inte acceptera förändringar i arbetsrätten eller införande av marknadshyror. Vilken strategi du använder för att undvika att gå över gränsen är självklart upp till dig Stefan men du ska veta att jag gärna sätter mig ner och förhandlar.
Stefan svarade: Jaja Jonas, det är lugnt. Det fixar vi. Upp till kamp broder!
Sen öppnades skumpan och de fyra gjorde såsom vi alla har gjort många gånger när det problem uppstår. Stoppar huvudet i sanden, tänker på annat, skjuter det på framtiden och tänker att "jaja, det löser sig nog".