2021-06-20, 18:47
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av disparity
Sett till hur många verkar börja gilla Nooshi här, hur starkt övergår denna beundran i att ni kan komma rösta V nästa val?

Jag kan tänka mig att rösta V i ett extraval eftersom att jag menar att M, KD och SD skall gå till val nästa år i stenhård opposition.

Det gör man inte i regeringsställning. Det taktiska fokuset måste ligga på riksdagsvalet 2022.

Låt Löfven hantera kaoset fram till dess.
Citera
2021-06-20, 18:47
Medlem
ParkLane66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag måste ge en eloge åt SD, som var så snabba att lämna in krav på misstroendevotum. Väldigt vaket av SD att agera så snabbt när sprickorna i regeringsunderlaget visade sig. Skönt med ett parti som är så snabbfotat och upptäcker möjligheter, och inte är rädda för att utnyttja dem.
Ja SD synade V:s hot. V är väl trötta på att agera dörrmatta åt S dessutom får dom mest skit av Annie fast hon behöver dom. Detta stärker nog V inåt och kan ta lite från S. Det komiska i detta är ju att om regeringen faller är det på en fråga regeringen egentligen stöder.
Citera
2021-06-20, 18:48
Medlem
Under presskonferensen hörde jag bara Löfven och Lööf snyfta om Covid och hur olägligt det var att skapa regeringskris nu ...vilket bara blev extra tragikomiskt då Löfven har hållit sig osynlig under hela pandemin och skyllt på/hänvisat till FHM.
Att folk fortfarande har stort förtroende för den där jävla clownen är fantastiskt.
Citera
2021-06-20, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Du har ingen koll på hur Löfven kunde bilda regering förstår jag.
Så Löfven vill inte ha marknadshyror?
Citera
2021-06-20, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Du kunde alltså inte svara på den enkla frågan?

Ja vad blir det kvar? En högerregering såklart dumme fan.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Jag kan tänka mig att rösta V i ett extraval eftersom att jag menar att M, KD och SD skall gå till val nästa år i stenhård opposition.

Det gör man inte i regeringsställning. Det taktiska fokuset måste ligga på riksdagsvalet 2022.

Inte ett helt ologiskt resonemang.
Citera
Medlem
Citat:
Ändå föredrar Lööf att samarbeta med kommunister istället för Moderater och Kristdemokrater.

Hon kan ju aldrig någonsin skylla på att hon inte tänker vara beroende av SD och V igen. Och vissa kan inte påstå att det finns risk för att SD kör med maffiametoder och liknande trams.

Nu tyder ju allt på att det inte kommer ske, Det troliga är väl att C går framåt som fortsatt stödhjul åt ett skadeskjutet S och MP, helt beroende av V’s välvilja.

Då sitter hon ju iaf inte i knät på SD iaf, alltid nåt för en flumliberal att skryta om..
Citera
2021-06-20, 18:50
Medlem
juholt69s avatar
Detta kan bara sluta på följande sätt.

1. Centerpariet tar sitt förnuft till fånga och lägger ner kravet om marknadshyrorna. Stefan Löfven sitter kvar. Kanske ger man Centerpartiet en symbolisk triumf för att rädda ansiktet på dem. Borgarna gråter efter att ha misslyckats ännu en gång.

2. Misstroendeförklaringen går igenom eller Stefan Löfven avgår. Nya talmansrundor under sommaren medan Stefan Löfven sitter kvar. Under talmansrundorna framgår det att det fortfarande inte finns någon majoritet för dvärgen Kristersson, då Centerpartiet vägrar släppa fram Sverigedemokraterna. Förhandlingar mellan Socialdemokraterna, Vänsterpartiet, Miljöpartiet och Centerpartiet resulterar i att Stefan Löfven åter blir statsminister, dock med en mer vänsterpräglad politik. Skattehöjningar och mer välfärd. Fler gröna satsningar. Borgarna gråter efter att ha misslyckats ännu en gång.

3. Extraval. Liberalerna åker ut ur riksdagen. Stefan Löfvens regeringsunderlag blir större än den svage Kristersson. Stefan Löfven blir åter vald som statsminster. Borgarna gråter efter att ha misslyckats ännu en gång.
Senast redigerad av juholt69 2021-06-20 kl. 18:54.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shermz
Så Löfven vill inte ha marknadshyror?
Nä det vill han inte. Allmänt känt.
Citera
Medlem
Yayois avatar
Citat:
Och då blir det misstroendeförklaring. Vad är det du och andra vänsterliberaler inte förstår?

Ja, har jag skrivit att det inte kommer bli så? Du är ju för fan inte läskunnig.

Jag diskuterar idioten PM Nilssons idéer om vad C bör göra och inte i detta läge. Det är inte så mycket de kan göra tycker jag annat än att stå fast vid sin politik.
Senast redigerad av Yayoi 2021-06-20 kl. 18:57.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan

Håller helt med. Låt S och framförallt Annie förnedras lite nu dock.
Citera
2021-06-20, 18:51
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrulle
Varför släpar inte Stefan med sig Märta Stenevi på presskonferens? Varför är inte bostadsministern med och förklarar förslaget och möjligheterna.
Kan vi ha den genom tiderna mest anonyma ministern på en otroligt viktigt post.
Vi har havererat totalt med bostadsmarknaden men hon kan jobba vidare.

Jag tyckte också det var konstigt att inte bostadsminsitern vad med på oresskonferensen. Men troligen är denna så dåligt insatt i fårgan att hon skulle göra bort sig helt. En alternativ förklaring är också att hon inte var i sådant skick att det vad lämpligt med offentliga framträdanden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in