2021-06-20, 22:36
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Frågan som löd var, hur ska det gå till? Vilka partier kommer att stödja det?

Jag har inte pratat om att fler ska stödja det. Det räcker om SD och V samarbetar i vissa frågor.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Det beror väl helt och hållet på om talmannen lyckas bilda en ny regering först. Om han gör det eller om det blir extravalet har jag ingen aning om.

Blir det extravalet så har folket absolut inget problem med det. Marknadsundersökningar visar på att en majoritet vill bli av med groggnäsan.

Och just därför kommer inte de som fick majoritet 2018 gå med på nyval nu. Varför skulle de göra det?
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Vilka partier skall släppa fram den då?

V vägrar om S tänker minska på hyresköerna.

C vägrar om S inte tänker minska på hyresköerna.

Vem skall släppa fram Löfven? Moderaterna? Åkesson?

Jag tror i så fall på ett nytt fyrpartiavtal med V+C+S+MP. Efter Jöken kommer Röken (den Rödgröna ÖverensKommelsen). Men regeringen blir betydligt svagare eftersom den bara kommer att ha 175 mandat (eller 174 utan Kakabaveh) bakom sig.
Citera
2021-06-20, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Stefan Löfven hade inte tid att delta i kvällens agenda, han är upptagen med att knäcka gängkriminaliteten.
Att bara en dog av 2 som sköts i Sätra ikväll är beviset på Socialdemokraternas framgång 👮🏽‍♀️✌️😂🇸🇪
Den var bra
Citera
Medlem
Har MP försvunnit???

Absolut ingenstans nämns dom ens. Hade Agenda ens brytt sig om att försöka bjuda in dom?
Går man med förstoringsglas igenom alla nyhetssajter kanske det finns att dom nämns nånstans men annars är det som att MP ... inte finns
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Det bygger på att Annie Lööf backar "för landets bästa". Jag tror faktiskt inte Dadgostar kommer att vika sig för annat än att punkt 44 i JÖKen stryks helt. Hon har investerat för mycket i det här nu.
Lööf lyckades ju tidigare förklara hur hon kunde stödja Löfven som statsminister, så att motivera att hon backar från en punkt i JÖKen borde hon klara.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Oj, vad Ebba har svårt att dölja sin glädje över detta.

Kvartoft en ilsken terrier mot Nooshi och Ebba och spak pudel mot husse Damberg. Skäms.

Ja, det var lite väl uppenbart ikväll. Man märkte hur hon försökte låta kritisk mot Damberg också, men hon glömde av sig med jämna mellanrum. Oproffsigt SVT.
Citera
Avslutad
Citat:
Som sagt. Centerpartiet antog i sin framtidsagenda ett uttalande som slår fast att partiet "inte ska medverka till att ytterkantspartier på höger och vänster ut får ett avgörande inflytande."

Lööf får svårt att slingra sig ur detta.

Nej inte alls. Hon kommer helt skamlöst att hävda att det viktigaste är att hålla SD borta från inflytande. Men det blir efter ett antal talmansrundor.
Citera
2021-06-20, 22:38
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Det bygger på att Annie Lööf backar "för landets bästa". Jag tror faktiskt inte Dadgostar kommer att vika sig för annat än att punkt 44 i JÖKen stryks helt. Hon har investerat för mycket i det här nu.

Måste inte Sabuni backa också? Det lär hon inte göra. Lööf är antagligen skräckslagen.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Oj, vad Ebba har svårt att dölja sin glädje över detta. Kvartoft en ilsken terrier mot Nooshi och Ebba och spak pudel mot husse Damberg. Skäms.

Mediernas äckliga krypande för makten är så uppenbar; kanske kan även folk till vänster se det nu när det inte är SD de tar sida mot? Jag känner flera sossar som är på Nooshis sida nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Ja.
Och första sonderingen går väl då till UK. Och då vill det till att han har ett bra uppslag om han skall ta sig genom riksdagen.

Misslyckas han så blir det väl Löfven.
Och C kommer hålla upp JA, och säga leverera. Och då är frågan vad V säger. Dom måste då säga ok till marknadshyra eller stoppa Löfven.

Sedan finns det två vändor till då.

Har jag svårt att se. Varför skulle C befatta sig med dom?

Kan bli så också.

Tja vilken konstellation tror du det blir? Ser rätt låst ut. V backar inte, C backar inte och kommer inte stödja SD.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Och just därför kommer inte de som fick majoritet 2018 gå med på nyval nu. Varför skulle de göra det?

För att C och V är som olja och vatten. Dessa två kan inte bilda en regering ihop. Det är till och med större chans att V och SD kommer bättre överens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in