Det var ett tragiskt stycke politisk teater som utspelade sig idag på Statsministerns och Centerledarens presskonferens. Så här löd Stefan Lövfens förslag till Nooshi Dadgostar (min fetning):
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan Lövfen
Om parterna på bostadsmarknaden når en överenskommelse om hur hyresmodellen i nyproduktion ska reformeras då ska regeringen lägga förslag i linje med parternas överenskommelse. Om parterna inte kommer överens genomförs utredningsförslag efter remissinstansernas synpunkter.
Vad betyder det ens? Jämför Lövfens svårbegripliga kanslisvenska med Nooshi Dadgostars krav:
Citat:
Ursprungligen postat av Nooshi Dadgostar
Stryk punkt 44.
Det är ganska uppenbart vem som vinner denna ordväxling. Lägg därtill Annie Lööfs reaktion som jag menar är ovärdig en svensk politiker (min fetning):
Citat:
Ursprungligen postat av Annie Lööf
Om Nooshi Dadgostar nu har någon sorts heder i kroppen så borde hon förstå hur det här är ett sätt att kunna vara konstruktiv framåt så att vi får bra bostadsreformer för fler hyresrätter
Vem talar på det sättet? Ifrågasätta sin meningsmotståndares heder i kroppen? Nooshi Dadgostars heder har väl ingenting att göra med hennes syn på fria marknadshyror?
Bottennapp från Lövfen och Lööf - ett tydligt tecken på att de är desperata.