2021-06-20, 21:13
Medlem
Manorms avatar
Det var ett tragiskt stycke politisk teater som utspelade sig idag på Statsministerns och Centerledarens presskonferens. Så här löd Stefan Lövfens förslag till Nooshi Dadgostar (min fetning):

Citat:
Ursprungligen postat av Stefan Lövfen
Om parterna på bostadsmarknaden når en överenskommelse om hur hyresmodellen i nyproduktion ska reformeras då ska regeringen lägga förslag i linje med parternas överenskommelse. Om parterna inte kommer överens genomförs utredningsförslag efter remissinstansernas synpunkter.

Vad betyder det ens? Jämför Lövfens svårbegripliga kanslisvenska med Nooshi Dadgostars krav:

Citat:
Ursprungligen postat av Nooshi Dadgostar
Stryk punkt 44.

Det är ganska uppenbart vem som vinner denna ordväxling. Lägg därtill Annie Lööfs reaktion som jag menar är ovärdig en svensk politiker (min fetning):

Citat:
Ursprungligen postat av Annie Lööf
Om Nooshi Dadgostar nu har någon sorts heder i kroppen så borde hon förstå hur det här är ett sätt att kunna vara konstruktiv framåt så att vi får bra bostadsreformer för fler hyresrätter

Vem talar på det sättet? Ifrågasätta sin meningsmotståndares heder i kroppen? Nooshi Dadgostars heder har väl ingenting att göra med hennes syn på fria marknadshyror?

Bottennapp från Lövfen och Lööf - ett tydligt tecken på att de är desperata.
Citera
2021-06-20, 21:14
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Du har missförstått lilleman, omröstningen är först imorgon och där kan man göra sitt demokratiska val.

Utpressning är ju vad det högröda ansiktet Lööf sysslat med, hon brukar ju närmast dagligen hota med än det ena än det andra om inte alla gör som hon vill. Låter som utpressning lilleman?
Utpressning
Utpressning är ett brott enligt 9 kap 4 § brottsbalken och straffet är fängelse i högst två år.

Brottet består i att någon genom hot om våld, skandalisering eller polisanmälan tvingar annan till handling eller underlåtenhet. Beskyddarverksamhet räknas som en form av utpressning. Utpressning skiljer sig från rån genom att hotet vid rån sker vid trängande fara och de facto inte lämnar offret något val.

Om brottet bedöms som ringa kan istället böter utdömas. Är brottet grovt kan dömas till fängelse i lägst sex månader, högst sex år.
https://lagen.nu/begrepp/Utpressning

Om högröda psyksjuka liberaler kunde försäkra sig om parlamentarisk majoritet innan de går ut med sin arrogans kanske vi inte hade varit här idag. Men... Psyksjuka gonna psyksjuka, eller hur liksom-fb?

Sverige lider ju, politiskt, av en extrem likriktning där snällism, "ansvar" och god ton värderas högre än att stå upp för den politik man försöker sälja in till väljarna. Det är likadant från riksdag hela vägen ner till kommun. Gud nåde den som faktiskt blir arg, ryter från och kräver svar. Det brukar bli extremt obekvämt.

Svensk demokrati måste födas på nytt och vitaliseras. Jag välkomnar radikalism, kaos och kriser.
Citera
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filip60
Steffe är nog inte så nykter att han kan delta kanske?
Ligger och gråter sig till sömns...
Citera
Medlem
Stå på er V, vi litar på er!
Citera
2021-06-20, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/misstroendehot-mot-lofven

Varför inte Annie och Steffie?

Min direkta tanke är att de tackade nej. De kanske filar på en tweet där de stryker punkt 44 mitt i Agenda sändningen.
Citera
2021-06-20, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Resplendent
Haha, Mats Knutsson på SVT hävdar att det inte kommer finnas något stöd för nyval bland folket pga att det här med marknadshyrorna är en "tekniskt komplicerad" fråga. Nääe du lille vän. Röfven vill vi ha bort av andra anledningar också!

Är han korkad? Precis av samma anledning som KD och M tänker rösta för en misstroendeförklaring trots att de håller med regeringen om den här punkten, på samma sätt kommer folket vilja ha nyval. Allt för att bli av med patrasken som styr landet.
Citera
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/misstroendehot-mot-lofven

Varför inte Annie och Steffie?

Damberg tar nog över rodret när svetsaren blir avpollererad.
Citera
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Det är ett första steg för att införa marknadshyra över hela beståndet. I Finland tog det fyra år från marknadshyra i nyproduktion till att gälla alla hyresrätter. Om det bara gällde nybyggen, varför skulle Annie Lööf då driva landet in i en regeringskris? Är det värt det?
Lööf gör inte det. Du har helt missförstått.

Löfven kom till Lööf och frågade vad det kostade att få bli statsminister.
Lööf lämnade då en kravlista. De kraven manifesterades i ett avtal. S lovade att leverera enligt avtal.

Enda skälet för Lööf att tolerera S i Regeringsposition är att S levererar enligt avtal. Om S inte kan göra det så ska S bort.

Hur kan man inte förstå det. Det är hur klart som helst.
Missade du helt vad som hände efter valet?
Citera
2021-06-20, 21:17
Medlem
https://www.svtplay.se/video/30168836/agenda/agenda-13-juni-21-15?id=jNwNqvy

Damberg, Bush, Nooshi ska vara med , säkert någon till
Citera
2021-06-20, 21:17
Medlem
Kalliss avatar
Jag hoppas på att det utlyses ett extraval!

Jag och många med mig vill ha tillbaka det Sverige som vi växte upp i, tiden innan invandringen av muslimer och annat pack från asiatiska länder som nu senast Syrien, men även Africa.

Visst, Sverige skall hjälpa till när det behövs, men inte i Sverige, utan på platsen där det behövs!

Så jävla trött på dessa skjutandes icke svenska belackare. De skjuter och spränger, dödar, dödar oskyldiga, förstör annans egendom, berövar samhället dess demokratiska frihet - 24/7/365!

Det är hög tid att högtidligt gå till vallokalen och rösta för en ny riksdag, som kan fatta de tuffa besluten, som för något år sedan ansågs otänkbara.

Införandet av möjlighet för rättsväsendet att frånta en icke svensk ett svenskt medborgarskap, speciellt förmildrande att frånta är om personen ifråga har ett dubbelt medborgarskap.

Att kriminalvården ges möjlighet att köpa fängelseplats där det är billigast, att förvara den dömde som saknar svensk hävd, även om det är i ett framtida EU certifierat fängelse i landet Långtbortomstan.

Tycker att den nya svenska regeringen skall söka samarbete med den danska regeringen, i upphandling av asylhantering, och kriminalvård.

Två är mäktigare än en, i en upphandling!
Senast redigerad av Kallis 2021-06-20 kl. 21:22.
Citera
2021-06-20, 21:19
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Melin anser att V fått precis vad de vill och kan inte alls förstå varför de gör så här. Hon kan uppenbarligen inte förstå de enklaste argument, det är skrattretande.

En gammal möglig äckelsosse som följt svensk politik i 40 år blir förstås chockad när Vänsterpartiet gör något så oförutsägbart som att ställa krav och inte nöja sig med småsmulor. Jag förstår att det inte är något hon sett tidigare men nog borde tanten ha tillräcklig analytisk förmåga att kunna förstå den bakomliggande orsaken? Eller så är hon också fast i någon form av illusion där S har 40% och kan styra med passivt stöd från V.
Citera
2021-06-20, 21:19
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Nu börjar Agenda, spännande!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in