2021-06-20, 20:30
Medlem
Iljusins avatar
Jag känner Nooshi en smula och hon är en realpolitiker. V har varit passivt stödparti till Jökarna eftersom alternativet är värre . Men V har varit glasklara vad gäller LAS och marknadshyror ( för nybyggnation). Där går gränsen.

Bollen ligger hos Annie Lööf som fått igenom mer nyliberal politik i sitt samarbete med S än under alliansregeringen. Det hade inte gått utan V. Hon är en skicklig politiker men uttalanden där hon jämför V ( förutsättningen för den nya mitten) med SD är otroligt otaktiska. Vill hon bygga denna nya mitten så går det inte utan V.

Allt som krävs är att att hon backar från en punkt av Jöken. Jag är säker på att majoriteten av C- väljarna ( som är nöjda med det som åstadkommits ) skulle välkomna det.

När det kommer till de "mjuka frågorna" finns väldigt mycket samsyn mellan C och V ( S ligger närmare M här). Spelar Annie sina kort rätt kan hon bli nästa statsminister men inte utan stöd av V.
Citera
2021-06-20, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Missa inte kvällens agenda i SVT 2 21:15, där kommer vi få veta allt 👮🏽‍♀️🤓

Kommer sitta bänkad. Vilket drama.
Hoppas Löfven åker ut med pallen före.

Hur jävla regeringskåt får man vara?
Citera
2021-06-20, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iljusin
Jag känner Nooshi en smula och hon är en realpolitiker. V har varit passivt stödparti till Jökarna eftersom alternativet är värre . Men V har varit glasklara vad gäller LAS och marknadshyror ( för nybyggnation). Där går gränsen.

Bollen ligger hos Annie Lööf som fått igenom mer nyliberal politik i sitt samarbete med S än under alliansregeringen. Det hade inte gått utan V. Hon är en skicklig politiker men uttalanden där hon jämför V ( förutsättningen för den nya mitten) med SD är otroligt otaktiska. Vill hon bygga denna nya mitten så går det inte utan V.

Allt som krävs är att att hon backar från en punkt av Jöken. Jag är säker på att majoriteten av C- väljarna ( som är nöjda med det som åstadkommits ) skulle välkomna det.

När det kommer till de "mjuka frågorna" finns väldigt mycket samsyn mellan C och V ( S ligger närmare M här). Spelar Annie sina kort rätt kan hon bli nästa statsminister men inte utan stöd av V.

De hänger inte med några som kjokaj ajm med SD
Citera
2021-06-20, 20:33
Medlem
Iljusins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nudelfan

Och hur skulle en ny regering som tolereras av riksdagen formeras tänker du?
Citera
2021-06-20, 20:34
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
De bryr sig inte så mycket om ekonomisk politik - de är villiga göra en ekonomiskpolitisk helomvändning för att någon föreslår marknadshyror för nybyggda lägenheter - samtidigt som de från början röstade på ett ekonomiskt högerparti som varit drivande för förslaget?

Ja antar man att väljarna är okunniga kan man ju spekulera i vilka värljarströmmar som helst. C kanske kan ta igen ett sådant hypotetiskt väljartapp genom att locka till sig oinformerade L-sympatisörer som inte förstod att de röstade på en högerpopulist. Det verkar dock osannolikt att någon skulle grunda sitt realpolitiska agerande på sådana fantasier.

Så nu är Sabuni högerpopulist?

Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Konversationen berör en person som uttrycker i princip samma åsikter som mig och knappast står att betrakta som "neokonservativ bombhöger". Jag fattar att det är svårt att argumentera när riktiga liberaler påpekar att du i alla väsentliga avseenden börjat uttrycka dig som högerpopulisterna, men ditt epitetsklistrande har ju noll trovärdighet din tönt.

Jag har inte upplevt att du hetsar till krig, men om du vill liera dig med bombhögern kan jag inte hindra dig. Komiskt om du tror att du är en "riktig liberal" när du förespråkar censur och massövervakning av medborgarna.
Citera
2021-06-20, 20:36
Medlem
Don.Cs avatar
Den vänsterliberala avgrundens motivering till varför de måste sitta kvar vid makten.

- Det är dyrt med ett extra val. Många papperslappar som ska tryckas.

- Det är jobbigt att gå att rösta. Det är inget svenska folket vill hålla på med. Var fjärde år räcker (dessutom är det ju inte fotbolls VM i år).

- Svenska folket gick till jobbet (tydligen) och förväntade sig inte att de skulle behöva bli besvärade av sådant trams som att få välja en ny riksdag som klarar av att välja en regering. Svenska folket är nu besvikna, tydligen.

- Vi befinner oss mitt i/på slutet/under/strax efter en pandemi.

- Det är lite kärvigt med ekonomin just nu.

- oansvarigt mot vården (litet oklart hur).

- SD.
Citera
2021-06-20, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Snälla, kalla inte den neokonservativa bombhögern för "vänsterliberaler". Vi riktiga vänsterliberaler blir ledsna då.
Bombliberaler*

Ni vänsterliberaler glömmer fort vad er hjälte Obama pysslade med.
Citera
2021-06-20, 20:45
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Lite rolig bild ändå man får på näthinnan. Nooshi o Annie förhandlar om vilken politik Stefan ska verkställa, medan Stefan avvaktar i bakgrunden beredd att följa order bara han får vara stassminister....

Haha! Väldigt pedagogisk och bra analys i korta ordalag.
Citera
2021-06-20, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nudelfan

Jag tänker likadant om sossarna skal ha en framtid måste Steffe , Ygge och låtsas kompisen
( mollgan ) bort.
Om jag skall rangordna sossarnas partiledare så hamnar Steffe långt under jumboplatsen
Det känns inte ens som dom har en partiledare just nu dom borde skaffa en innan nästa val.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Snart kommer väl diktatorn Löfven säga att vi inte får ha ett extraval i och med att en ny supervariant av Covid hotar att sprida sig (åh så lägligt). Man kommer använda sin nya makt via pandemin för att slå ner alla val.

Sen har vi diktaturen Sverige med våran supreme leader Löfven i all oändlighet.

.... eller att störa ordningen är ett värdegrundshot tillika spär på klimatkrisen, vänta bara!
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Den vänsterliberala avgrundens motivering till varför de måste sitta kvar vid makten.

- Det är dyrt med ett extra val. Många papperslappar som ska tryckas.

- Det är jobbigt att gå att rösta. Det är inget svenska folket vill hålla på med. Var fjärde år räcker (dessutom är det ju inte fotbolls VM i år).

- Svenska folket gick till jobbet (tydligen) och förväntade sig inte att de skulle behöva bli besvärade av sådant trams som att få välja en ny riksdag som klarar av att välja en regering. Svenska folket är nu besvikna, tydligen.

- Vi befinner oss mitt i/på slutet/under/strax efter en pandemi.

- Det är lite kärvigt med ekonomin just nu.

- oansvarigt mot vården (litet oklart hur).

- SD.
Sinnes hur kåt man kan vara på regeringsmakten som Löfven är. Bland annat hur han smått aggressivt nästan skriker förtvivlat "meen menn vii befinner oss mitt i en brinnaaande pandemiiii med det nya hemska deltamonsterviruset"
Citera
2021-06-20, 20:47
Medlem
Löfven kan alltså bli den första sittande statsministern i Sveriges historia som blir nedröstad i en misstroendeomröstning. Imorgon har groggnäsan chansen att bli unik!

Han är inte bara Sveriges sämsta statsminister i historien och knähund till Annie Lööf. Utan han krönter det hela med att bli nedröstad. Har han den minsta självinsikt så säger han upp sig på plats imorgon och låser in sig i sitt hem utan att gå ut på flera år. Förstå skamen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in