2021-06-20, 14:38
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Ulf Kristoffersson TV4 tror att Löfven kastar in handduken under eftermiddagen eller kvällen senast i morgon bitti.

Det tror jag också om Löfven känner att det är kört. Så vi får nog inte se någon omröstning hursomhelst.

Låter dessvärre mycket osannolikt. Löfven visade efter valet 2018 att han måste bäras ut om vi ska vli av med honom. Helst med tjära och fjädrar.
Citera
2021-06-20, 14:39
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Just därför är marknadshyror för nyproducerat viktigt. Då kan HR byggas i Stockholm och personer som får jobb här kan flytta hit även om de inte har kapital att köpa bostad.
Fundera lite på det faktum att nybyggda hyresrätter i Stockholm redan idag har få spekulanter, eftersom hyrorna är alldeles för höga.
1. Vad hjälper det då att släppa hyrorna fria?
2. Vem kommer bygga? Alla vet att efterfrågan blir låg på nya dyra hyresrätter, så varför chansa på detta riskabla projekt?
3. Marknadshyra på nyproducerat är bara ett första steg på väg mot marknadshyra för hela hyresmarknaden.
Citera
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
De i panik skrikande journalisterna som halvt gråtandes tjöt ut sina frågor borde klippas ihop till en klassiker.

Ja, journalisterna som skrek under presskonferensen var ungefär lika opartiska som 99% av dem som ställde okritiska frågor till Tegnell & co på presskonferenserna genom hela pandemin.

Jag kände ett oerhört starkt behov av att bara ge den skrikande journalistkärringen en lavett på utsidan av näsroten.
Citera
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
Aftonbladets analys fyra dagar i rad från deras ”främsta” politiska reporter Lena Melin: det blir bara snurrigare och snurrigare.

Bra analys Lena -verkligen!
Mer snurrigt i hennes huvud i så fall...kanske av för mycket rödvin
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Måste säga att jag finner det vansinnigt underhållande att S beskyller V för att sakna samarbetsförmåga när varken C eller S vägrar ge sig på en enstaka punkt i Januariavtalet. Att januariavtalet ens gick igenom var ett under.
Det blir spännande tider framöver i Sverige. Att stoppa huvudet i sanden och försöka ignorera en stor del av mandaten går inte längre.
"Vi vägrar att förhandla med V, så det är V's fel att vi inte kan driva igenom vår politik".
Citera
2021-06-20, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Ulf Kristoffersson TV4 tror att Löfven kastar in handduken under eftermiddagen eller kvällen senast i morgon bitti.

Det tror jag också om Löfven känner att det är kört. Så vi får nog inte se någon omröstning hursomhelst.

Skulle vara härligt att om och om igen på replay se och höra honom sluddra ur sig sin avgångsförklaring!

/Johan
Citera
2021-06-20, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Men det finns inget incitament för fastighetsägarna att förhandla över huvudtaget om punkt 44 redan ligger fast....

Det är ren lyteskomik när Löfven lägger fram ett sådant förslag och tror att V skall acceptera.
Det kan till och med ett barn förstå.

Jag är inte V, men får säga att Nooshi imponerar på presskonferensen, raka klara svar, hur de än försöker vrida det till att V ställer till det.

Sjöstedt var en gubbe som det var svårt att tycka illa om, han hade ett vinnande sätt. Nu har V dessutom fått en partiledare med lite jävlar anamma.
Citera
2021-06-20, 14:41
Medlem
Hade vi väl infört marknadshyror hade bostadsbristen kunnat byggas bort. Idag är det allt för snåla marginaler och för mycket byråkrati på bostadsmarknaden vilket hindrar investerare och entreprenörer att bygga nya hyresbostäder.

För den som inte vill betala höga hyror är lösning inte svårare än att köpa sitt boende. Folk måste acceptera att alla inte kommer kunna bo innanför tullarna i Sthlm.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uea
Vem det än var som skrek vilt på pressträffen så bevisar denna person att "tomma tunnor skramlar mest".
Missade detta, finns det att beskåda på YT.
Citera
Medlem
Snubchurps avatar
Journalisterna skrek med gråten i halsen under presskonferensen 😂
Citera
Medlem
Jag skrattade åt bilden som SVT använde högst upp i rapporteringen från presskonferenserna, där den självsäkre landsfadern Löfven ler i ett hav av svenska flaggor.

De borde ha valt en IS-flagga och poliser som inspekterar en sprängd port i ett hyreshus i det nya, spännande Sverige.
Citera
Medlem
Jag är nationalist men jag anser att Nooshi imponerade så mycket att hon norpar ytterligare en procent i OU på sossarna. Sistnämnda parti kommer snart att gå under 24% och raset kan fortsätta.

Jag ger Nooshi höga betyg för hur hon hanterade pressen. Synd bara att hon är halvkommunist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in