2021-06-20, 20:06
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Är det bara jag som reagerar hur SVT och SR gör allt för att skydda S och regeringen i krisen? Genom rubriksättning, narrativ (oansvarigt, folket vill inte det här, inget kommer förändras, hur kan ni göra såhär) och allt annat.

När de intervjuar Åkesson så hör man på tonläget att de försöker vrida på hans ord och säga att ”enligt opinionen kommer inget att förändras så varför göra det här” osv.. man vill få det att låta som att det är odemokratisk och något negativt att göra det som just är demokratiskt. Bra att demokratin får prövas nu efter missfostret JÖK som enligt mig lurade väljarna.

Man går även till anfall mot V, mer ovanligt men det är väl för att Nooshi nu faktiskt går till full offensiv mot Löfven och det inte bara är teater. Lena Mellin är vettskrämd.

Hoppas svenska folket ser igenom detta.

https://mobile.twitter.com/JohanRomin/status/1406572572620304384

Kolla bara på denna rubriksättning.

Dom försöker inte ens dölja det längre, dom är desperata. Samma med Lena Mellin och andra journalister. Men främst SVT. Såg det där Johan Romin skrev förut om rubiksättningen, det är häpnadsvekande från vår "oberoende" public service.

Detta är exakt var demokrati innebär, att riksdagen när som helst kan avsätta en regering de anser missköta sig.
Att skriva om kaos, oansvar, hot mot demokratin, osv. Är bara löjligt.
Tyvärr är jag osäker om alla ser igenom detta lika tydligt som vi.
Citera
2021-06-20, 20:07
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calvinclown
Kan rekommendera er att läsa kommentarerna på vänsterpartiets Facebook. Vissa går helt bananas att V springer SDs ärenden och att invandrare måste gömmas och att nya läger håller på att byggas pga regeringskrisen. Bilder på män i flyktingbåtar.

C springer lika mycket SD ärende. Fri hyressättning på nyproducerat är lika med fri hyressättning med tiden. Det är fakta.

Hur verklighetsfrånvarande är vårt folk... Jag förstår att grannländer får leende på läpparna av oss svenskar.

Skulle inte förvåna mig om det är trollfabriken på Sveavägen 68 som är ute och härjar på Vänsterpartiets Facebook.

Vad jag förstår har Nooshi gräsrötterna med sig. Hon kämpar trots allt för att inte införa marknadshyror. Hon kämpar för riktig vänsterpolitik.

Löfven skulle kunna gå Nooshi till mötes istället för C. Vad ska Annie göra? Lämna regeringen? Så om någon bör kritiseras är det Löfven.

Angående kommentarerna:

🤡🌍
Senast redigerad av Haddock93 2021-06-20 kl. 20:14.
Citera
2021-06-20, 20:07
Medlem
Citat:
Är det bara jag som reagerar hur SVT och SR gör allt för att skydda S och regeringen i krisen? Genom rubriksättning, narrativ (oansvarigt, folket vill inte det här, inget kommer förändras, hur kan ni göra såhär) och allt annat.

När de intervjuar Åkesson så hör man på tonläget att de försöker vrida på hans ord och säga att ”enligt opinionen kommer inget att förändras så varför göra det här” osv.. man vill få det att låta som att det är odemokratisk och något negativt att göra det som just är demokratiskt. Bra att demokratin får prövas nu efter missfostret JÖK som enligt mig lurade väljarna.

Man går även till anfall mot V, mer ovanligt men det är väl för att Nooshi nu faktiskt går till full offensiv mot Löfven och det inte bara är teater. Lena Mellin är vettskrämd.

Nej, det är nästan genant tydligt. De är desperata. Nej, DESPERATA.
Det första jag såg var en "undersökning" där "svenska folket inte vill ha något extra val", ja eller någon förändring öht.

Jag måste säga att det som nu spelas upp är det roligaste som hänt i politiken på decennier.
Massmedia flippar ut och journalisterna känner sig inmålade i ett hörn och en del verkar närmast få psykbryt. Deras sköna lugna maktsits på mediehusen upplever de som hotad.

Och V av alla partier (är själv SD) får en ytterst karismatisk kvinnlig partiledare som har mer bollar än någon annan än hennes manliga "motståndare" och ger ett intryck som närmast är motsatsen till den lilla gapiga rödtotten i C.
Citera
2021-06-20, 20:09
Medlem
Jag trodde Stefan skulle avgå redan ikväll men han väntar nog tills imorgon runt kl. 9.00.
Citera
2021-06-20, 20:11
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Dom försöker inte ens dölja det längre, dom är desperata. Samma med Lena Mellin och andra journalister. Men främst SVT. Såg det där Johan Romin skrev förut om rubiksättningen, det är häpnadsvekande från vår "oberoende" public service.

Detta är exakt var demokrati innebär, att riksdagen när som helst kan avsätta en regering de anser missköta sig.
Att skriva om kaos, oansvar, hot mot demokratin, osv. Är bara löjligt.
Tyvärr är jag osäker om alla ser igenom detta lika tydligt som vi.

Kanske inte. Men vi har en majoritet som vill fälla regeringen och enligt en undersökning (Demoskop) håller de flesta med sina partier och vill få bort Löfven. Tror många tänker på att Sverige numera är Europas näst farligaste land i princip och vill ha ordning och reda på våra gator. Det är prioritet.

Att regeringen försöker spinna narrativet om att pandemin inte är över (jo det är den i svenskars ögon), eller att ekonomin är i obalans (kanske det men varför då förstöra för vanligt folk och införa marknadshyror?) är bara löjligt och desperat.
Citera
2021-06-20, 20:12
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snaidisten
Försökt leta men inte hittat detta. Någon som har länk?

Hon försöker bortförklara sig på Twitter men reaktionerna är inte nådiga.

https://twitter.com/AnnTiberg/status/1406607279999365124

V:s pressträff finns för tillfället att se på SVT:s hemsida https://www.svt.se/nyheter/inrikes/misstroendehot-mot-lofven
Citera
2021-06-20, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Då borde du förstå att tiden nu är ute för att bedriva vänsterpolitik i detta land mer. Det finns inte mandat och trenden är tydlig över långt tid. Folk har fått nog av maktormar som S

Ja, det är ju konstigt med högermänniskor. Man vill ha välfärd men inte betala för den. Man är emot marknadshyror men röstar gärna på partier som vill införa det. Makes perfectly sense.

Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
??? Hur länge sen var det sen du kollade opinionsläget?

Var har opinionsläget med vad för politik S ska föra?
Citera
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av framtidaledare
Jag trodde Stefan skulle avgå redan ikväll men han väntar nog tills imorgon runt kl. 9.00.

Det enda som är viktigt för Löfven och S är makten. De kan göra precis vad som helst för att behålla den.
Citera
Avslutad
Citat:
Kanske inte. Men vi har en majoritet som vill fälla regeringen och enligt en undersökning (Demoskop) håller de flesta med sina partier och vill få bort Löfven. Tror många tänker på att Sverige numera är Europas näst farligaste land i princip och vill ha ordning och reda på våra gator. Det är prioritet.

Att regeringen försöker spinna narrativet om att pandemin inte är över (jo det är den i svenskars ögon), eller att ekonomin är i obalans (kanske det men varför då förstöra för vanligt folk och införa marknadshyror?) är bara löjligt och desperat.

Löfven försvinner naturligtvis inte innan 2022, hur skulle det gå till?
Citera
2021-06-20, 20:15
Medlem
calvinclowns avatar
Citat:

Skulle inte förvåna mig om det är trollfabriken på Sveavägen 68 som är ute och härjar på Vänsterpartiets Facebook.

Vad jag förstår har Nooshi gräsrötterna med sig. Hon kämpar trots allt för att inte införa marknadshyror. Hon kämpar för riktig vänsterpolitik.

Löfven skulle kunna gå Nooshi till mötes istället för C. Vad ska Annie göra? Lämna regeringen?

Angående kommentarerna:

🤡🌍

Håller med dig. Nooshi kämpar för en viktig fråga hos vänstern. Det är väl så man bygger ett parti. Bara att titta hur stort SD blev medhjälp av en fråga. Till skillnad från S där för mig det är svårt att veta vad de tycker. Jag menar kärnkraften osv. Bara käbbel.
Citera
Medlem
Citat:

Hur PS får kalla sig opartiska är SINNESSJUKT!
Citera
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Löfven försvinner naturligtvis inte innan 2022, hur skulle det gå till?

Vad pratar du om? Missförtroendeförklaringen är ju till för att få bort Löfven?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in