Citat:
Ursprungligen postat av
Haddock93
Ä
r det bara jag som reagerar hur SVT och SR gör allt för att skydda S och regeringen i krisen? Genom rubriksättning, narrativ (oansvarigt, folket vill inte det här, inget kommer förändras, hur kan ni göra såhär) och allt annat.
När de intervjuar Åkesson så hör man på tonläget att de försöker vrida på hans ord och säga att ”enligt opinionen kommer inget att förändras så varför göra det här” osv.. man vill få det att låta som att det är odemokratisk och något negativt att göra det som just är demokratiskt. Bra att demokratin får prövas nu efter missfostret JÖK som enligt mig lurade väljarna.
Man går även till anfall mot V, mer ovanligt men det är väl för att Nooshi nu faktiskt går till full offensiv mot Löfven och det inte bara är teater. Lena Mellin är vettskrämd.
Hoppas svenska folket ser igenom detta.
https://mobile.twitter.com/JohanRomin/status/1406572572620304384
Kolla bara på denna rubriksättning.
Nej, det är nästan genant tydligt. De är desperata. Nej, DESPERATA.
Det första jag såg var en "undersökning" där "svenska folket inte vill ha något extra val", ja eller någon förändring öht.
Jag måste säga att det som nu spelas upp är det roligaste som hänt i politiken på decennier.
Massmedia flippar ut och journalisterna känner sig inmålade i ett hörn och en del verkar närmast få psykbryt. Deras sköna lugna maktsits på mediehusen upplever de som hotad.
Och V av alla partier (är själv SD) får en ytterst karismatisk kvinnlig partiledare som har mer bollar än någon annan än hennes manliga "motståndare" och ger ett intryck som närmast är motsatsen till den lilla gapiga rödtotten i C.