2021-06-20, 19:57
Medlem
Haddock93s avatar
Är det bara jag som reagerar hur SVT och SR gör allt för att skydda S och regeringen i krisen? Genom rubriksättning, narrativ (oansvarigt, folket vill inte det här, inget kommer förändras, hur kan ni göra såhär) och allt annat.

När de intervjuar Åkesson så hör man på tonläget att de försöker vrida på hans ord och säga att ”enligt opinionen kommer inget att förändras så varför göra det här” osv.. man vill få det att låta som att det är odemokratisk och något negativt att göra det som just är demokratiskt. Bra att demokratin får prövas nu efter missfostret JÖK som enligt mig lurade väljarna.

Man går även till anfall mot V, mer ovanligt men det är väl för att Nooshi nu faktiskt går till full offensiv mot Löfven och det inte bara är teater. Lena Mellin är vettskrämd.

Hoppas svenska folket ser igenom detta.

https://mobile.twitter.com/JohanRomin/status/1406572572620304384

Kolla bara på denna rubriksättning.
Senast redigerad av Haddock93 2021-06-20 kl. 20:02.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Att du inte gillar L har jag förstått, men för oss liberaler är partiets överlevnad viktig, och den beror på att L lämnar Jöken snarast möjligt. Att Sabuni haft svårt att trots det lämna Jöken beror på de interna motsättningarna, men nu får hon chansen eftersom Jöken faller med regeringen.
Om jag hade varit liberal inom L hade den ursäkten nog imponerat föda på mig, men jag ska väl inte utge mig för att förstå hur de nötterna resonerar. Och jo, vi är väl överens om att det inte bättrat på partiets trovärdighet att fortsätta stödja en regering man inte vill ha.

Citat:
Dadgostar sitter med trumf på hand: hotet om ett extraval där alla de tre övriga rödgröna partierna skulle förlora väljare till V som inte vill ha marknadshyror. Hon kan därför diktera vilken politik en försvagad S/MP-regering ska föra fram till valet, och det kommer hon att göra.
Det är ett problem för S absolut, som mer eller mindre blivit påtvingade detta förslag i och med Januariavtalet, men ärligt talat, hur många Centerpartister tror du skulle hoppa över till V vid ett extraval? Det finns inget nytt incitament för de som faktiskt vill ha marknadshyror att byta fot i den här frågan. Just därför är hela tilltaget så meningslöst. Det enda det uppnår är att störa regeringsmakten i några månader.

Citat:
Snälla, kalla inte den neokonservativa bombhögern för "vänsterliberaler". Vi riktiga vänsterliberaler blir ledsna då.
"Neokonservativ bombhöger"? Menar du allvar? Du fattar väl att om du vill att dina högerpopulistpolare ska ta dig på allvar måste du kalla oss kulturmarxister?
Senast redigerad av Disciplina 2021-06-20 kl. 20:01.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snaidisten
Försökt leta men inte hittat detta. Någon som har länk?

Hon försöker bortförklara sig på Twitter men reaktionerna är inte nådiga.

https://twitter.com/AnnTiberg/status/1406607279999365124

Wow. Det kan man kalla en twitter-slakt. Bara någon från annan/samma regimmedia som kom till "räddning".
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Tänker du byta till C nu då?

Nej, som socialliberal står jag till ekonomiskt till vänster om det nyliberala C (viket var min poäng).
Citera
2021-06-20, 20:00
Medlem
Larasofts avatar
Vad har S fått igenom förutom att tillsätta ministrar under denna mandatperiod? Det har varit centerpolitik rakt av.
Citera
2021-06-20, 20:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ribersborg
Problemet för C är att då kan V också komma med fler punkter längre fram i nästa mandatperiod. Det är det som är problemet för C. Därav också den såkallade förnedringsklausulen om att V inte skulle få något inflytande alls under mandatperioden.

Lär dessutom bli extra svårt och förnedrande för C efter morgonens press konf. då Annie stod på sig både om punktens fortlevnad och införande om parterna inte lyckats förhandla tills september. Det är playback timme för S till C nu för gott samarbete. En payback som säkert vill tas ut av C efter att de fått ganska lite hittills.

Som det ser ut nu är C den stora förloraren, något som är väldigt svårt för Annie att svälja så klart.
Hon får väl köra på att hon "taj ansvaj" och framhålla sin framgång med frågan om arbetsrätten. Sen får hon väl köra med att "Om inte pandemin intjäffat hade jag köjt fjågan i väggen, men i detta känsliga läge föj landet väljej C att vaja nöjd med det vi jedan uppnått".
Citera
2021-06-20, 20:02
Medlem
calvinclowns avatar
Kan rekommendera er att läsa kommentarerna på vänsterpartiets Facebook. Vissa går helt bananas att V springer SDs ärenden och att invandrare måste gömmas och att nya läger håller på att byggas pga regeringskrisen. Bilder på män i flyktingbåtar.

C springer lika mycket SD ärende. Eftersom de inte viker sig. Fri hyressättning på nyproducerat är lika med fri hyressättning med tiden. Det är fakta.

Hur verklighetsfrånvarande är vårt folk... Jag förstår att grannländer får leende på läpparna av oss svenskar.
Senast redigerad av calvinclown 2021-06-20 kl. 20:04.
Citera
2021-06-20, 20:03
Medlem
Haddock93s avatar
https://mobile.twitter.com/JohanRomin/status/1406602419308580873

Lena Mellin är vettskrämd

Det är så genomskinligt så de är löjligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snaidisten
Försökt leta men inte hittat detta. Någon som har länk?

Hon försöker bortförklara sig på Twitter men reaktionerna är inte nådiga.

https://twitter.com/AnnTiberg/status/1406607279999365124
Sitter hon och läser FB då eller? Antar det var där kritiken började.
Lyssnade själv och svårt att avgöra, kan lika gärna vara att hon vill nå
Igenom bruset. Vi fick ju mick versionen och då poppar ju hennes röst mer. Inget med ämnet i tråden att göra dock.

Tror ni Stefan och Annie har möten u det kvällen eller står dom stadigt?
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Det är ett problem för S absolut, som mer eller mindre blivit påtvingade detta förslag i och med Januariavtalet, men ärligt talat, hur många Centerpartister tror du skulle hoppa över till V vid ett extraval? Det finns inget nytt incitament för de som faktiskt vill ha marknadshyror att byta fot i den här frågan. Just därför är hela tilltaget så meningslöst. Det enda det uppnår är att störa regeringsmakten i några månader.

Jag tror att många centerpartister, särskilt i den yngre generationen, bryr sig mer om värderings- och symbolfrågor än om ekonomisk politik (utom den egna hyran då). Därför är det inte alls omöjligt att de byter till V, som har i stort sett samma värderings- och symbolpolitik som C.

Detta sagt, så löper förstås S och MP större risk än C att förlora arga hyresgäster till V vid ett extraval. Särskilt för MP kan detta bli förödande.
Citera
2021-06-20, 20:04
Avslutad
Citat:
Snälla, kalla inte den neokonservativa bombhögern för "vänsterliberaler". Vi riktiga vänsterliberaler blir ledsna då.

Tyckte först du skrev bonnhögern och det hade ju varit logiskt med tanke på att det är C vi pratar om.

L är ju däremot ett snobbigt akademikerparti och låter sig därmed inte avfärdas lika enkelt.
Citera
2021-06-20, 20:04
Medlem
Don.Cs avatar
V borde gå full opposition. Det är enda möjligheten för dem att på sikt växa och få riktigt inflytande. Det sitter ju dock i deras DNA att bli överkörda av sossarna men senaste två åren har de blivit behandlade extremt styvmoderligt på ett sätt som inte kan beskrivas som något annat än förnedrande. V borde kräva inflytande för sitt stöd och inte bry sig om Lööf och Löfvens skrämselpropaganda.

DaddyGoStar var visat lite stake men jag tycker hon nästan var vädjade under presskonferensen. Hon ber bara om en punkt och säger ju att hon, mer eller mindre, bönat och bett om att få prata igenom det här med Stefan och Annie. Hon sa också tydligt att hon gärna släpper igenom Löfven igen bara de släpper punkt 44. De borde vara ännu mer offensiva och tydligt deklarera att "nu är det slut på det passiva stödet. Vi kommer stå upp för vår politik och kommer inte under några omständigheter släppa fram en regering som inte förhandlat med oss om stöd".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in