Citat:
Ursprungligen postat av
Regulus
Att du inte gillar L har jag förstått, men för oss liberaler är partiets överlevnad viktig, och den beror på att L lämnar Jöken snarast möjligt. Att Sabuni haft svårt att trots det lämna Jöken beror på de interna motsättningarna, men nu får hon chansen eftersom Jöken faller med regeringen.

Om jag hade varit liberal inom L hade den ursäkten nog imponerat föda på mig, men jag ska väl inte utge mig för att förstå hur de nötterna resonerar.

Och jo, vi är väl överens om att det inte bättrat på partiets trovärdighet att fortsätta stödja en regering man inte vill ha.
Citat:
Dadgostar sitter med trumf på hand: hotet om ett extraval där alla de tre övriga rödgröna partierna skulle förlora väljare till V som inte vill ha marknadshyror. Hon kan därför diktera vilken politik en försvagad S/MP-regering ska föra fram till valet, och det kommer hon att göra.
Det är ett problem för S absolut, som mer eller mindre blivit påtvingade detta förslag i och med Januariavtalet, men ärligt talat, hur många Centerpartister tror du skulle hoppa över till V vid ett extraval? Det finns inget nytt incitament för de som faktiskt vill ha marknadshyror att byta fot i den här frågan. Just därför är hela tilltaget så meningslöst. Det enda det uppnår är att störa regeringsmakten i några månader.
Citat:
Ursprungligen postat av
Regulus
Snälla, kalla inte den neokonservativa bombhögern för "vänsterliberaler". Vi riktiga vänsterliberaler blir ledsna då.

"Neokonservativ bombhöger"?

Menar du allvar? Du fattar väl att om du vill att dina högerpopulistpolare ska ta dig på allvar måste du kalla oss kulturmarxister?