2021-06-21, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Annie Lööf partiet intervjuades i SVT och tror fotfarande att världen kretsar kring Annie Lööf, inte en chans att dom backar.
Och i studion sitter SVT experter och diskuterar SD och skyller allt på dom.
Lööf ljuger i vanlig ordning och förvanskar verkligen
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Följde bara order, var har jag hört det förut?

Jag försvarade dem inte, jag förklarade. Dåvarande SKP var en filial för SUKP.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Vilka tror ni är de största vinnarna av att Löfven och S faller?

Jag tror: V, SD och det blågula blocket 🇸🇪

De är på tiden att Socialdemokratin imploderar även i Sverige, det ligger i tiden. När partiet kollapsar på grund av interna stridigheter kommer många gå till V och många till SD.

Men de största vinnarna av allt är ju det svenska folket.
Jojo, det låter ju trevligt allt det där. Men det finns egentligen inga alternativ. Löfven kommer sitta kvar, kanske utan Mp vilket vore en liten förbättring.
Citera
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Riksdagen.se?

Jag ändrade precis mitt inlägg. Eventuellt kan man se det här: https://www.gp.se/nyheter/sverige/stefan-l%C3%B6fven-g%C3%A5r-mot-ett-misstroende-1.49834775
Citera
Medlem
AreYouBacks avatar
Vilka jävla töntar "super spridar event". Politker får inte tala med varandra. De skall in, rösta och gå ut. Inte tala med journalister . sen ser man bilder från riksdagskorridoren och folk står packade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Det var någon som skrev att Åkesson skulle bli stadsminister.
Ja det var jag, du läste helt rätt
Citera
2021-06-21, 09:58
Medlem
Pethuglins avatar
Löfven håller pressträff 11:30 idag.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Fel.

I Sverige röstar man ofta inte på negationer utan på bifall. Talmannen lär deklarera följande:
"Riksdagen har ställts inför ett misstroendevotum"
"Har riksdagen/församlingen fortsatt förtroende för sittande Statsminister Stefan Löfven?"

Därmed blir det Nej som avsätter honom och Ja som annullerar misstroendet.
Nej det är nog fel av dig. De som vill fälla Löfven ska rösta ja, dvs grönt, då de ska stödja SD:s begäran om att misstro Löfven.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Det har ju gått förut, Persson hade med V och Mp i regeringsunderlaget och förhandlade, Sahlin ville inte gå till val tillsammans med V utan bara med Mp men fick ge sig för sossarna i Skåne.
Det är först med Löfven som sossarna tagit avstånd från V och inte vill förhandla med dem.
Gick inte Löfven till val på ett S+MP+V samarbete för 3 år sedan? Men att JÖKen tvingade honom att inte samarbeta med V.
Citera
2021-06-21, 09:59
Bannlyst
Kan nån svara på..
Om Stefan Löfven utlyser extraval, kan han ändra sig sen lr blir det extraval när han en gång väl har uttalat det?
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Kristersson kläcker ur sig snusförnumstigheter som han förmodligen funderat på länge.
Citera
Medlem
Jag tror det här blir utfallet av allt kaos...

Socialdemokraterna: Förlorar stort. Till och med många S-väljare kommer inse att Stefan är en maktgalen förlorare.
Miljöpartiet: Förlorar, faller tillsammans med S. Förhoppningsvis åker de ner under riksdagsspärren.
Centerpartiet: Förlorar, folk inser att Annie är maktgalen och inte bryr sig om sina väljare utan bara om sin egen makt.
Vänsterpartiet: Tydliga vinnare. Ett svenskt parti och en svensk partiledare har stått upp för sig själv och sina väljare, mäktigt!
Moderaterna: Plus/Minus Noll (mer än att de får bilda regering förstås).
Sverigedemokraterna: Tydliga vinnare. Det är kaos i landet med skjutningar, våldtäkter osv. Att få ett nyval nu är perfekt för partiet.
Liberalerna: Gigantiska förlorare då de åker ur. Kan de klara 2.5% för fortsatt partistöd? Tveksamt!
Kristdemokraterna: Plus/Minus Noll (mer än att de får bilda regering förstås).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in