2021-06-20, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldfinger1964
Kul hur Löfven säger att vi är i en pandemikris och en ekonomisk kris och att detta är oansvarigt.

Är det inte mer oansvarigt att inte skjuta upp marknadshyror och lösa pandemin och ekonomiska krisen? S och C skapar sin egen politiska kris.
Ja exakt, om det nu är så extremt läge och landet är i fullt ”kaos” Lägg ner 44an. Kan tänkte mig en rad andra frågor man kunde pushat istället. Helt tondövt av Stefan och Annie.
Citera
2021-06-20, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PommesFritz
Måste ju ändå säga att det är bra klös i fröken Dadgostar, kul med henne på ena sidan och Åkesson på andra sidan som försöker få saker att hända.

Om inte V får bli hörda så är det helt rätt att brinna av tillslut, framförallt för väljarna. Tror V vinner över många väljare nu från S.
Aftonbladet går all in för att smutkasta V nu

Får som hon vill - röstar ändå bort Stefan Löfven
LENA MELLIN Snurrigt, befängt och galet
Citera
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenPP
Jo, jag skrev samma sak i ett tidigare inlägg. OM man skall se pandemin som en kris (hälso- och ekonomisk) då är det läge att hantera det som en kris, och skjuta mindre brådskande frågor på framtiden. Särskilt lämpligt är det ju om man inte har majoritet på de förslag man nu bråkar om.
C är för maktkåta, det har blivit en prestigefråga för dem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuicideSwedes
I alla andra länder, får man fan en 4 för 600 k och man betalar bara vattnet, elen och värmen, det är bara detta kompex folket, alltså ni svenskar som är så komplicerade med tusen komplex och bidrag hit och dit.

I alla andra länder faller också bostadsrätterna sönder för att de som bor där inte betalar avgift. Det är ingen jävla hyra man betalar i en BS, det är pengar som läggs undan till nödvändigt underhåll av fastigheten. Idiot.
Citera
2021-06-20, 16:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrulle
Ja exakt, om det nu är så extremt läge och landet är i fullt ”kaos” Lägg ner 44an. Kan tänkte mig en rad andra frågor man kunde pushat istället. Helt tondövt av Stefan och Annie.
Det är ju helt snurrigt - för att använda Mellinskans vokabulär - att dessa partier vägrar ändra sin överenskommelse, trots att de hävdar att landet kastas ut i kaos om de håller fast vid den.
Citera
2021-06-20, 16:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BusyGuy
Folket bryr sig inte det minsta skit alls om någonting som händer i deras eget samhälle eller med deras barns framtid. Opposition existerar inte. Och militären är nedlagd.

Så du inbillar dig verkligen i dina fantasidrömmar att bÖgB skulle genomföra en militärkupp om Riksdagiset bryter mot grundlagen? Skulle inte det bryta mot grundlagen?? Jag har ett svårt meddelande till dig, men det är viktigt för dig själv att du förstår din egen situations grava allvar. Den enda politiska kraft som finns i Sverige är islamisterna. Det finns inga andra som har någon form av fungerande politisk organisation, eller ens bryr sig.

Det som händer nu är förmodligen att sossarnas icke folkvalda partistyrelse utser Stefan Löfvéns efterträdare. De vågar inte överlåta det åt sin noggrant kontrollerade toppstyrda partikongress i november. De vill ha den här dramatiken och framställa honom/henne som "demokratins räddare" som kompromissade och införde, eller inte, marknadshyror ändå.
Man sa även innan Ceausescu föll att folket inte brydde sig ett skit. Det fanns ingen opposition och militären var helt på Ceausescus sida. Sen hände något över en natt. Att som du så naivt hävda att folket, oppositionen och militären inte kommer göra ett skit om Löfven maktfullkomligt stoppar en misstroendeomröstning visar bara att du är en foliehatt och inte värd att diskuteras med.

Hur är det en militärkupp om militären endast lyder grundlagen och säkerställer ordning och reda mot en ensam maktfullkomlig politiker? Löfven skulle inte ens fängslas. Han skulle bara bli av med sina befogenheter. Inte svårare än så.
Senast redigerad av loal 2021-06-20 kl. 16:48.
Citera
2021-06-20, 16:44
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Lena Melin når ut till så många att man får hoppas att de ser igenom charaden och propagandan.

Lena Melin är förmodligen på väg att bli senildement. Hennes analyser är bland de sämsta jag någonsin läst. Det finns en anledning till att Aftonbladet plockat in en till person bredvid henne.

Sagt det förr, säger det igen: Lena Melin och Wolfgang Hansson är utan tvivel plockade direkt från särskolan.
Citera
2021-06-20, 16:45
Medlem
Borde inte vänstern sala till en staty av Nooshi Dadgostar och vid sockeln texten RYGGRAD samt ställa den i Löfvens hemstad Övik.
Citera
Medlem
GoranPongs avatar
Jag tror att S kommer förlora en del röster för att dom står på sig med marknadshyror. Dom gör bort sig som alltid och det skadar partiet. Det är dags nu för SD, M och KD att bygga upp landet igen.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bergakungtroll
I alla andra länder faller också bostadsrätterna sönder för att de som bor där inte betalar avgift. Det är ingen jävla hyra man betalar i en BS, det är pengar som läggs undan till nödvändigt underhåll av fastigheten. Idiot.

Här har vi ett skolboksexempel på hur en komplicerad jantelagssvenne reconerar.

Alla fastigheter och rätter inte andra länder sköts av skattesatsen som folket betalar, där sköts sånt via privata bolag eller skatten, som dessutom verkligen heller inte är så hög som er, eller om du tar Mellanöstern med Turkiet i spetsen tex, eftersom det är närmast EU, så bygger en herre en stor lägenhet som han får hjälp med staten för att bygga, han måste då ha ansvaret att sköta den, en byggherre kan man säga.

Han lägger ner hälften och resten hjälper andra bolag till med, det är absolut inget svårt, maxavgift förr att sköta en lägenhetsfasad i andra länder, som dom drar är aldrig mer än 1 500.

Vet hur många som helst som köpt lägenheter i Spanien, rekland, Turkiet.

Vad syftar du på med BS?
Citera
2021-06-20, 16:46
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
Ehhhh....hon har sagt att hon aldrig kan tolerera en regering där V ingår eller att V får inflytande.

Men i hycklarnas värld betyder sådant förmodligen ingenting.

Inte mitt problem då jag inte är en C-partist. Bara nyfiken på hur C-väljare resonerar.

Sabuni säger att Löfven inte längre kan ignorera V om han återkommer till makten efter talmansrundor:

Sabuni: Då faller januariavtalet

Man måste vara beredd på att prata med alla partier för att kunna ta sig an samhällsproblemen, säger Sabuni.

– Allt detta kräver ett rejält regeringsunderlag som man vet håller mandatperioden ut.

Hon säger att Vänsterpartiet röstade fram Stefan Löfven (S) till regeringsmakten med insikten om att januariavtalet skulle genomföras.

– Tydligen så duger inte det nu. Nu har Vänsterpartiet fått nog och jag kan förstå det. Att bygga ett regeringssamarbete där en part inte får vara med, fast de ska utgöra ett underlag, det fungerar inte, säger Sabuni.

https://www.gp.se/nyheter/sverige/sabuni-d%C3%A5-faller-januariavtalet-1.49811421

Jag delar hennes bedömning. Jag tror som sagt på en fortsatt S/MP-regering med parlamentariskt stöd från både C och V. Självfallet utan marknadshyror och andra JÖK-punkter på programmet. Jöken finns inte längre om regeringen faller, som Sabuni konstaterar.
Citera
2021-06-20, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
Jag tror att S kommer förlora en del röster för att dom står på sig med marknadshyror. Dom gör bort sig som alltid och det skadar partiet. Det är dags nu för SD, M och KD att bygga upp landet igen.

Dröm vidare.

För övrigt så anser jag att ett extra val är på sin plats. S ska inte bedriva borgerlig politik. Basta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in