2021-06-20, 10:35
Medlem
Låter som att man bjuder med armbågen för att kunna ge V skulden för det som komma skall.
Citera
2021-06-20, 10:36
Medlem
Fordicidias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Ett extra val nu och sen blir det val om ett år igen då.
En ny regering nu kommer inte hinna göra så mycket.
...

Utmanende, men bör vara fullt möjligt att göra mycket genom att använda kreativitet!
Faktiskt längre tid än en full graviditet för att skapa ett barn.
Citera
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Det räcker inte för V.

Nej jag hoppas V står på sig. Annars är vi i det här sega förhalnings-förhandlingsklistret igen. Som jag sa tidigare så är målet att rädda ansiktet på S, V och C.
Citera
Medlem
Hela Sverige håller andan Kl. 11

För att senare, va fn inget extraval eller jippiii .. eller så kommer
bomben, Svetsarn lämnar in nycklarna ..
Citera
2021-06-20, 10:37
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Tror med det.
Det lär svida rejält. Då visar hon verkligen att hon placerar sig på vänsterkanten.
Bra för väljarna att veta att en röst på C blir en röst för samarbete med V.

Jag är inte så intresserad av vad C har för sig längre förutom att det ska bli kul att se när deras opålitliga partiledare ska börja käka upp sin (högklackade ) sko som hon också lovade en gång i tiden!

C + S i ett vackert symbios = SANT (ah så vackert så man bir tårögd)

De ska ju hålla pressträffen tillsammans så S, C och Lööf viker ner sig ang förslaget om fri hyressättning i nybyggnation. (för tillfället bara enligt mig)

Jag tror Lööf kommer säga att nu (änteligen ) kommer hon och Löfven minsann tillsammans ta "ansvajj" för "sväje"! (och de vet väl alla vid det här laget hur "bra" det har gott)

Undrar om hon ska käka upp andra dojjan också??
Senast redigerad av Erik Öst 2021-06-20 kl. 11:09.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
När du inte ens förstår enkla förklaringar så är det väl bara för dig att konstatera att det här är för komplicerat för dig.

Ingen ide att du skriver något. För det du skriver blir inte baserat på fakta.
Nå, vad säger du nu om att centern backat från punkt 44? Hur känns det att återigen bli grundlurad?
Citera
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
När du inte ens förstår enkla förklaringar så är det väl bara för dig att konstatera att det här är för komplicerat för dig.

Ingen ide att du skriver något. För det du skriver blir inte baserat på fakta.

Hur kommer det kännas om Lööf nu böjer sig för kommunisterna igen? Kanske läge att slå ihop C och Vså kan de göra upp sådana här frågor internt istället?
Citera
2021-06-20, 10:38
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldfinger1964
Hur kommer SD, M och KD agera när de än en gång blir blåsta efter att ha gett stöd till V?

Inte så farligt. De slipper kalabaliken och S kan regera till dess att de förlorar. Vänstern har vunnit. C har förlorat men de lyckas ju "ta ansvar för Sverige".
Citera
Medlem
ErikTheReds avatar
Jag är egentligen överraskad över att punkt 44 inte stryks. Det känns som kompromissen som presenteras nu är en last-ditch effort att försöka syna Vänsterns bluff. Om detta misslyckas så ser läget rimligtvis väldigt mörkt ut för regeringen.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Sabuni vill egentligen lämna Jöken och har länge sökt efter en anledning att göra det. Om Löfven backar på den här punkten kan hon säga att det var S som övergav Jöken.
Fast nu har de 4 partierna nått en kompromiss. Punkt 44 ska säkert bort och parterna förhandla.
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Tror ni socialdemokraterna lutat sig så tungt på hyresgästföreningen att de internt uppmanar v att acceptera detta?

Hur starkt knutet till partiet är hyresgästföreningen?
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Det räcker inte för V.

Det bör ju även Steffe veta. Så hmm...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto