2021-06-20, 15:28
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Fan vad hon är störd Annie Lööf, som ett dagisbarn. ”Jag pratar inte med dig”. Istället har hon en medlare i löfven - säg till dagostar att bla bla bla.

Sen går hon även ut i media och säger ”vi har inte förhandlat med vänstern”

Hon är läskigt galen

Stå för vad du gör och är Annie! Stå för att du förhandlar med vänstern och är ett stödhjul till Löfven! Ät upp dina svettiga skor

Hoppas hela jävla vänstern i Sverige (inkl Lööf) startar ett rejält inbördeskrig nu.
Lööf verkar istället väldigt saklig och rationell.

Hon befattar sig inte med vänstern (V +SD som vill göra Sverige till ett Nordkorea). Och alla som inte har NK som föredöme lär ju se det som positivt.

Istället avtalar hon med Löfven. Sedan är det Löfvens sak att hantera V.
Det är pragmatiskt och vettigt.

De som säger att hon förhandlar med vänstern är ju mer än lovligt vilse i pannkakan. Samma med de som yrar om att C är ett stödhjul till S. Dom har inte koll på något.

C är bara kravställare.
Citera
2021-06-20, 15:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Japp så är det. Hon vill hedre JÖKen men så fort den faller...
Det gör också att M+KD+L+(SD) budget vinner om inte C aktivt tar stöd av V.
Och därför bör Löfven lika gärna utlysa extra val ikväll och styra som vanligt i 3 månader till. Löfven är så körd man bara kan bli.
Citera
2021-06-20, 15:29
Medlem
Nu efter idag kan inte Dadgostar och V backa.
Vilket frisk vatten hon är i den stillastående svenska politiska ankdammen!
Eller hur M?
I nästan sju år hade Löfven den av alla journalister hyllade Sjöstedt i tvångströja.
Villigt erkänna att jag inte röstar på V men Dadgostar och V har äntligen börjat agera som ett politiskt parti skall göra, är skyldiga sina väljare att göra.
Slutligen är Löfvens efter 7 år billiga och skändliga: MEN VAD FÅR NI DÅ OM NI INTE FÖLJER MIG OCH ANNIE! över.
Citera
2021-06-20, 15:29
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Ulf Kristoffersson TV4 tror att Löfven kastar in handduken under eftermiddagen eller kvällen senast i morgon bitti.

Det tror jag också om Löfven känner att det är kört. Så vi får nog inte se någon omröstning hursomhelst.

Det tror jag inte händer, eftersom det innebär att han överlåter initiativet till andra, vilket strider mot Löfvens DNA. Han inväntar – om ingen kompromiss åstadkoms innan dess - istället misstroendevotumet och bestämmer sedan om han skall avgå - vilket han gör om han är säker på att komma tillbaks som statsminister utan extraval, eller – om han är tveksam till att återkomma - så utlyser han extraval.

Jag tror förvisso inte att SAP förlorar så mycket på ett extraval, däremot är jag säker på att Vänsterpartiet vinner mycket. Det blir intressant att se väljarströmmarna, men eftersom MP verkar vara helt på bostadskapitalisternas sida så tror jag att vi här har en klar förlorare.
Citera
2021-06-20, 15:30
Medlem
Mycket av självständigheten som V har är att de inte är köpta av näringslivet. Marknadshyror
kommer att leda till miljardvinster för hyresvärdarna årligen. Alla partier är uppvaktade av näringslivet utom V
Citera
2021-06-20, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb

Hon befattar sig inte med vänstern (V +SD som vill göra Sverige till ett Nordkorea). Och alla som inte har NK som föredöme lär ju se det som positivt.

De som säger att hon förhandlar med vänstern är ju mer än lovligt vilse i pannkakan. Samma med de som yrar om att C är ett stödhjul till S. Dom har inte koll på något.

C är bara kravställare.
Lyckligtvis är Annie Lööfs makt över Sverige slut nu. Hon kommer från och med nu behöva välja mellan V och SD. Det kommer kanske sluta med att hon avgår eftersom hon inte kommer kunna leva upp till sina oförenliga ultimatum.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Var kärringen nykter under presskonfernesen? Det låter ju [u]inte[ /U]så.

Kanske, kanske inte, men hon är för strikt opartiskhet i TV4, åtminstone för liberaler.
https://www.expressen.se/nyheter/retorikexpert-sparkas-fran-tv4/
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb

C är bara kravställare.
Men nu faller januariavtalet efter 2,5 år nu när regeringen faller. Sabuni har till och med gått ut med det nu.

Och när L+SD+M+KD röstar för Ulf Kristerssons budget så måste centerpartiet förhandla med V för att Löfven+MP ska få igenom sin budget.

Dina fina ord om kravställare håller inte. Verkligheten är att Lööf inte kommer få igenom sina punkter nu.
Citera
2021-06-20, 15:32
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SKIL
Om man är svensk politiker och vill få
sin vilja igenom eller har sittande Statsminister
inget att sätta emot utan att bli misstroendeförklarad.
Kanske ett tricks för framtida regeringsfolk
att tänka på.

Kommentarer och hypoteser om
det kanske nya strategi inom politiken?

Vad menar du med lätt? Det krävs en riksdagsmajoritet för att avsätta regeringen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Ja men bara en "rödsminkad rädd gris" går alltid hem i sossekretsar, förutom "alla andra" som bara är sminkade grisar! Peter Hultqvist say no more!

Vilket j-la skitland svärje blivit!

En regeringskris signerat statsministern anno 2021. Tänk om Hultaren kunde korsa vänster och höger och fram ur krisen föds en ny möjlighet. Det hade varit något.
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Han gör som Persson, köper en gård och inreder med SÄPO vakter. Politiker klarar sig alltid.

Tror inte Persson är så nöjd med vad han numera ser när han åker in till tätorten o handlar.

O sina vakter lär de så småning om få betala själva.

Jag är övertygad om att Steffe kommer flytta utomlands för ”klimat og hälsas skull”.
Spanien eller Portugal gissar jag på... även om han säkert är välkommen till Cuba eller Vietnam.
Citera
2021-06-20, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Han är ju ihop med strandhäll så säger väl det mesta.. kaka söker maka. Von oben-attityd.
Jag läste någonstans att det tagit slut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in