2021-06-20, 13:10
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Precis. Den argumentation man har verkar hämtad från ett halmstrå som blåst förbi.

Nej. HGF är på krigsstigen och har skrivit mycket om att detta är oacceptabelt. Det vore nog konstigt att inför medlemmar ändra sig på denna punkt. Förmodligen har Dadgostar en ganska bra inblick i vad som händer också inom HGF.

Inte bara HGF reagerar. Jag var på visit i ett radhus i en kranskommun härom dagen. Förvånansvärt nog ville inte ens denne "egnahemmare" ens ha markndshyror. Vi pratade vidare om saken i en vidare krets. Det verkar inte som om någon i Sverige vill ha marknadshyror oavsett eget boende.

Centerpartiet är ute efter att bättra på sina snåla bondevänners ekonomi. Nu kan dom suga ut sina drängar. Smacka upp en friggebod på gården och erbjuda drängen boende för 7000:-/månad. (Nyproduktion + fri hyressättning). Snåla bönder tycks ligga överst i "Jejejingens" tankesystem.
Citera
Medlem
Loels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
https://www.hyresgastforeningen.se/aktuellt/extern-nyhet/fastighetsagare-gor-en-genomsnittlig-vinst-pa-19-000-kronor-per-lagenhet-och-ar!$3576030/

Men är du dummast i alla huven på hela planeten?

Du länker ju till hyresgästföreningen, det är som om jag skulle länka till en rapport av fastighetsägarna och säga "kolla, såhär är det"

Sa ju till dig du måste kolla på en NEUTRAL vinkel som jag gör.
Citera
Medlem
Duerfs avatar
De har låtit Centerpartiet offentligt förnedra Vänsterpartiet om och om igen, även om man är beroende av deras stöd. Nu kommer notan.

Vi har ett chicken race mellan två mycket envisa kvinnor och i mitten står en stackars förvirrad svetsare. Det är stor underhållning.
Citera
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
https://www.hyresgastforeningen.se/aktuellt/extern-nyhet/fastighetsagare-gor-en-genomsnittlig-vinst-pa-19-000-kronor-per-lagenhet-och-ar!$3576030/

https://www.hemhyra.se/nyheter/sa-mycket-tjanar-din-vard/

Vilken seriös och opartisk källa
Citera
2021-06-20, 13:11
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Hon backade men det räckte inte
Kan inte bli mer pinsamt för henne
Är punkt 44 struken?

Det är nog bara i din värld. Inte i verkligheten iaf.

Citat:
Ursprungligen postat av loal
Nej, eftersom C nu säger att utredningsförslaget gäller om parterna inte kommer överens.
Ser att du iaf har mer verklighetskontakt än Ohshit.Cuntwell

Citat:
Ursprungligen postat av loal
C försöker lura V som om V skulle vara en 5 åring.
V beter sig som en 5-åring så det verkar väl rationellt av C.
Citera
2021-06-20, 13:11
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Vad svarar Nooshi Dadgostar om Annie Lööf och Stefan Löfven kommer med nytt bud som låter.
Ok,vi stryker punkt 44, men alla partier måste gå med på vad bostadsmarknadens parter kommer överens om efter deras möten?

För sent. Det här hade man kunnat pressentera för att halvår sedan. Inte nu.
Citera
2021-06-20, 13:12
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
https://twitter.com/Filomene36/status/1406545919546380291?s=20

Nooshi Dadgostar
@dadgostarnooshi
1h
Bra att parterna förhandlar. Men om regeringen håller fast vid punkt 44 kommer det leda till marknadshyror. Det blir en förhandling under hot där hyresgästerna förlorar. Det här är oseriöst och politisk teater för att förhala processen. Ta ansvar för landet och stryk punkt 44.

Bra sagt, men fortfarande skjuter hon lite på fel mål med kritiken av punkt 44. Det vikitiga är V:s tidigare krav att det inte ska bli någon ny lagstiftning om parterna inte kommer överens, och att regeringen nu föreslår motsatsen (lagstiftning om marknadshyror om de inte kommer övernes).

Vad som står i Januariavtalet spelar ingen roll om regeringen inte genomför det.
Citera
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loel
Men är du dummast i alla huven på hela planeten?

Du länker ju till hyresgästföreningen, det är som om jag skulle länka till en rapport av fastighetsägarna och säga "kolla, såhär är det"

Sa ju till dig du måste kolla på en NEUTRAL vinkel som jag gör.

Jag inkluderade fler länkar när jag ändrade inlägget. Det är ett etablerat faktum att fastighetsägande är en grov vinstaffär sedan länge och ingen människa med något som helst förnuft skulle hävda motsatsen. Det ska till i princip jordbävningar och andra naturkatastrofer för att det skulle upphöra vara lukrativt att äga fastigheter.
Citera
Bannlyst
Målet är att komma överens innan SVT agenda sänds 21:15 ikväll lr så blir det nattmangling
för Löfven, Lööf och co 👮🏽‍♀️😂✊🏿🇸🇪✌️
Citera
2021-06-20, 13:13
Medlem
Fan vad hon är störd Annie Lööf, som ett dagisbarn. ”Jag pratar inte med dig”. Istället har hon en medlare i löfven - säg till dagostar att bla bla bla.

Sen går hon även ut i media och säger ”vi har inte förhandlat med vänstern”

Hon är läskigt galen

Stå för vad du gör och är Annie! Stå för att du förhandlar med vänstern och är ett stödhjul till Löfven! Ät upp dina svettiga skor

Hoppas hela jävla vänstern i Sverige (inkl Lööf) startar ett rejält inbördeskrig nu.
Senast redigerad av grobiankungen 2021-06-20 kl. 13:15.
Citera
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Vilken seriös och opartisk källa

Det var dom första källorna jag grävde fram. Disputerar du faktumet att fastighetsägande är ekonomiskt gynnsamt?
Citera
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Hur stor andel av landets hyresgäster är med i Hyresgästföreningen? Den här artikeln berör visserligen Jönköpings län, men den tyder på att inte ens hälften är medlemmar. Sjukt att de då ska få sådant politiskt inflytande. Typiskt sosseri.

Edit: Glömde länken:
https://www.hemhyra.se/nyheter/medlemmarna-ska-bli-fler-men-ar-det-mojligt/
HGF har getts laglig makt av tidigare Riksdagar. Antalet medlemmar är ovidkommande.

Men visst är det sjukt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in