2021-06-20, 12:58
Medlem
x-factory-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag tror att Sabuni räknar med att Löfven faller i morgon och att det efter talmansrundor blir en försvagad Löfven III-regering som stöds av V, C och MP.

L kan då dra sig ur det rödgröna samarbetet med hedern i behåll och redan nu börja arbeta för att återvinna de borgerliga väljare de förlorade på grund av Jöken.
Tveksamt om L kan behålla hedern efter att ha lämnat alliansen och satt sig i koalition med fienden. Opinionssiffrorna talar för att L är historia.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Anna Dahlberg på expressen trodde det kunde lösa sig om Sossarna ger Centerpartiet nåt, för att inte framstå som svaga.
Som att Löfven t.e.x avstår att införa ”familjeveckan” lr nån annan stor fråga för S, då kanske Annie Lööf kan stryka punkt 44.

Känns som att de tåget gick på deras gemensamma presskonferens i morse. Nu är det V som kör och om de inte vill framstå som idioter så gäller den tweet som de kuppade ut under pågående S o C presskonferensen. Både S o C vet om det. Det skrevs nog lite historia idag i ett nytt sätt att leda politik i Sverige.

Menar Expressen att S o C ska ha en till presskonferens idag och C nu helt plötsligt ska ändra sig efter att stått bergfast imorse. Tror inte det, troligen skrivet innan det som hände imorse.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SKIL
Vänsterpartiets partiledare Nooshi Dadgostar
kallar till pressträff i riksdagen, kl. 14.00 i dag

Enligt Aftonblaskan ..

Varför ska hon egentligen ha det?
Hon har väl inga nya besked att ge?
Oroväckande, är det politisk teater vi ser lr vill hon bara ha lite mer tid i rampljuset 🤷🏻‍♂️
Citera
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Enl. Marcus Oscarsson nu så har Dadgostar sagt att detta är oseriöst och politisk teater.
Berättade hon även varför hon är oseriös och ägnar sig åt politisk teater?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Vi befinner oss mitt i en pandemi, väldigt oansvarigt att dra igång en valrörelse då där folk ska trängas bland nya virusmutationer.
Äh, pga valhemligheten håller man ju 2-3 m avstånd ändå. Handlar bara om att sprida ut folk lite mer i köerna in. Uppmuntra till poströstning under några veckor. Sist jag poströstade var det jag och 5 till som skulle rösta. Fixa en separat utgång. Dela ut munskydd och se till att 2 m avstånd hålls. Det går att lösa.

Svenska politiker är bara lata, de vill inte ha mer jobb. Speciellt inte i midsommarveckan.
Citera
2021-06-20, 12:59
Medlem
Loels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SKIL
Njaa .. hon har pulsen uppe nu, nu dundrar hon väl på ..

Eller tar hon den i tvåan trots allt?
Citera
2021-06-20, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
Hon deklarerar för världen: "Jag är en dörrmatta!"
Nej hon deklarerar ”Jag är trött på att stå på alla fyra”
Citera
Medlem
Citat:
Oroväckande, är det politisk teater vi ser lr vill hon bara ha lite mer tid i rampljuset 🤷🏻‍♂️

Hon vill väl visa vad skåpet ska stå .. behöver rampljus vettu
Citera
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
V vill ha en rödgrön regering, men då ska det vara en regering som för rödgrön politik, inte nyliberal politik.
vilket ju förblir en löjlig fantasi.
Citera
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Vad skulle Vänsterpartiet välja, att stryka gymnasielagen lr stryka införandet av marknadshyror?

Nej, det finns ingen fråga som just nu väger tyngre än marknadshyror.

Att införa marknadshyror är att ge fastighetsägarna total makt. Accepterar inte hyresgästen begärt pris, då går fastighetsägaren till nästa. Detta driver upp priserna då den enskilda inte har nån makt att sätta emot fastighetsägaren. Detta är liberalernas – centerpartiets - drömscenario, kapitalisterna kan göra enorma vinster på hyresgästernas bekostnad.

Att Dadgostar motsätter sig detta och är beredd att fälla en regering som avskaffar hyresgästföreningens roll som motpart är inte förvånande, men det är positivt att Dadgostar med sådan kraft – och får jag tillägga, intellektuell briljans - avvisar socialdemokraternas svek mot hyresgästerna.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x-factory-x
Tveksamt om L kan behålla hedern efter att ha lämnat alliansen och satt sig i koalition med fienden. Opinionssiffrorna talar för att L är historia.

Liberalernas problem beror på Jöken, men regeringskrisen är ju en möjlighet att ta sig ur den dödskramen innan valet nästa år.
Citera
2021-06-20, 13:01
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

Ett klargörande tror jag på : Punkt 44 skall bort. Inget snack eller andra krumbukter..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in