2021-06-19, 14:06
Avslutad
Det är väl inte så konstigt att V och SD har samma åsikt här, båda partierna består till stor del av missnöjda sossar som inte vill ha en regering som styrs av nyliberaler.
Citera
2021-06-19, 14:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Man måste komma ihåg att Löfven är en erfaren och slipad förhandlare som brukar kunna trassla sig ur besvärliga situationer. Jag tror fortfarande inte på extraval.

3 alternativ finns.

Löfven har viss tidsfrist. Han måste få Centern att lyfta ut frågan om marknadshyror från JÖK. Detta kommer att kosta. Om detta inte går, då faller regeringen på måndag. Frågan är då om Centern är beredd att förhandla fram ett nytt regeringsunderlag utan marknadshyror. Om inte, då utlyser Löfven extraval.
Inte ens den mest slipade schackspelaren skulle kunna komma ur denna situation. Jag skulle fan säga att det här är nog det största dödläget i ett europeiskt land i modern tid.
Citera
2021-06-19, 14:09
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cultofdeath
Hur lågt har vi sjunkit egentligen? Vi har gett denna iranier stor makt och låter henne skaka om hela sverige.

Det är nog många som på olika plan vill bli omskakad av henne..

Dadgostar är frälsaren som kommit för att återupprätta Sverige, lyfta upp en kuvad nation från förfallet, återupprätta folkhemmet, den svenska modellen och det starka samhället. Ja, jublar folket!
Citera
2021-06-19, 14:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bzo
Exakt hur kompromissen ska se ut lämnar jag till S strateger att fundera ut. Men ett av Dadgostars alternativ som hon accepterade var att det skulle inledas förhandlingar där HGF ingår. Det finns gott om korrupta sossar i HGF som Löfven kan nyttja och utlova till C att förhandlingarna kommer resultera i något som i slutändan liknar utredningens förslag. I värsta fall får han väl lova Annie Lööf något ytterligare vid sidan av så hon blir nöjd trots att han till synes gett inflytande till V.

Ett 2,5% parti kommer inte vara så kaxigt när det hotas om extraval inom 3 månader. S kan vackert ignorera Sabuni helt och hållet och fokusera på att få C och V nöjda.
Förstår du fortfarande inte att avtalet inte finns om Sabuni inte finns? Och Sabuni räds inte ett extra val. Se hennes senaste uttalande. Hon säger själv att liberalerna kommer komma in i ett val förr eller senare vilket med garanti blir 2022. Så ett extra val skrämmer inte L.
Citera
2021-06-19, 14:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Dadgostar har personligen fått erfara vad utsatthet innebär. Därför försvarade hon explicit det svenska Folkhemmet i sin presskonferensen för två dagar sedan. Hon talade sig därutöver varm för det Starka samhället och den svenska modellen. För henne är detta personligt, inget politiskt spel.

Detta gör att folk tar henne på allvar. Hon kompromissar inte med Folkhemmets principer, hon släpper inte in marknaden i frågan om hyressättningen. Här är den röda linjen.

DN kommer att vinna mycket respekt för detta (bl a min) och V kommer att gå framåt, men har hon visat några tecken på att vilja stoppa massinvandringen som är det enskilt största hotet mot folkhemmet, menar du.

Jag citerar dig en gång till:

Citat:
Hon kompromissar inte med Folkhemmets principer?
Citera
2021-06-19, 14:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Jag vill inte ta din barnatro på vuxensamhället ifrån dig, så tro det du.
Kolla listan från val.digital. De absolut flesta etablerade institut prickade SD någorlunda rätt under hela 2018 fram till valet. Uppenbarligen gjorde Sentio och yougov något fel 2014-2018 som de etablerade instituten inte gjorde 2014-2018.

Att Sentio och Yougov hade rätt 2010-2014 jämfört med de etablerade instituten säger fortfarande ingenting när vi pratar om 2018. Du tror på riktigt att vi har haft valfusk 2018 bara för att Sentio och Yougov prickade fel med deras självrekryterande panel. Snacka om fantasifull.
Citera
2021-06-19, 14:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Det blir naturligtvis talmansrundor, och Löfven bildar ny regering. Något annat är otänkbart.
I så fall måste C förhandla med Vänsterpartiet.
Citera
2021-06-19, 14:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av loal
I så fall måste C förhandla med Vänsterpartiet.

Nej absolut inte, varför tror du det?
Citera
2021-06-19, 14:20
Medlem
Hela soppan är så konstig att jag börjar misstänka en ny Geijer affär, kanske eventuellt bara med ett annat tema.
Kanske med en hållhake från centern.

http://proletaren.se/inrikes/geijer-affaren-granskas-pa-nytt

https://sverigesradio.se/
Citera
2021-06-19, 14:26
Medlem
MisterPlus46s avatar
Tror starkt på extraval!
Kommer ni rösta likadant som i senaste valet eller blir det ett annat parti som får er röst denna gång isåfall?

Jag själv kommer rösta på ett annat parti än senast.
Citera
2021-06-19, 14:28
Medlem
sugmag-ses avatar
Hur många gånger har de pratat om extraval den här mandatperioden?

Kommer antagligen inte att bli nåt, precis som alla de andra gångerna.
Citera
2021-06-19, 14:35
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Kolla listan från val.digital. De absolut flesta etablerade institut prickade SD någorlunda rätt under hela 2018 fram till valet. Uppenbarligen gjorde Sentio och yougov något fel 2014-2018 som de etablerade instituten inte gjorde 2014-2018.

Att Sentio och Yougov hade rätt 2010-2014 jämfört med de etablerade instituten säger fortfarande ingenting när vi pratar om 2018. Du tror på riktigt att vi har haft valfusk 2018 bara för att Sentio och Yougov prickade fel med deras självrekryterande panel. Snacka om fantasifull.

Du pratar strunt, det finns inget facit att jämföra med under hela 2018.

S köpte röster den sista veckan genom att lova barnfamiljer en extra semestervecka och S steg 5% och SD föll 5%. Detta har dock inte införts men nu när det kan bli val igen lovar S detta på nytt. Väljarna är idioter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in