2021-06-20, 12:55
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
och hur ska den (majoritets) regeringen se ut som v vill ha?

sossarna och sedan?
Om V lyckas kamma in en betydande summa röster från S så skulle dom nog se det vara värt ett regeringsskifte även om det blir en konservativ regering. För V så känns det nog inte som någon större skillnad eftersom C uppenbarligen driver stenhård högerpolitik med detta förslaget.

Citat:
Ursprungligen postat av Loel
Aha konstigt vi inte haft typ 5-10% inflation då de senaste åren? Borde vi haft enligt din utsago.

Fattar du inte det simpla sambandet om man sätter ett pristak på t.ex. potatis (0,1 kr för 100 kg) så slutar varan tillverkas, det kostar mer att tillverka än vad man får in på att sälja.

Samma sak med bostäder you fat fuck
Om du tror fastighetsägande är en förlustaffär så är du om möjligt mer tappad än liksom-fb. Snitt vinsten per hyresgäst per år ligger på någonstans runt 19000 och den summan är betydligt högre om vi väljer att endast titta på städer där bostadsbristen är som värst.

Citat:
Ursprungligen postat av Loel
Men testa vara 18 och flytta in till en storstad och försök få någon bostadsplats, för det är endast där du fått jobb.

Finland har förövrigt reducerad köerna till i princip noll
Vi skulle kunna lösa trafikträngsel genom att spränga vägarna också.
Citera
2021-06-20, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Vi befinner oss mitt i en pandemi, väldigt oansvarigt att dra igång en valrörelse då där folk ska trängas bland nya virusmutationer.

Håller med, att inte regeringen skrotar punkt 44 är SÅ oansvarigt!
Citera
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spreedomain
Är det ingen som ställer sig frågan varför marknadspriset på en en bostad, enligt V, ligger på 50-100% över dagens hårt reglerade värde?
Jesses, nu börjar du prata om verkligheten. Den bryr sig inte majoriteten här om.

Svaret är att alla de som vill ha hyresregleringen tar inte sitt ansvar och bygger hyreshus och hyr ut till bruksvärdeshyra.

Allra minst väljare till V och SD. Dom ska i stället HA en sådan lägenhet. ANDRA skall ordna det till dom.

Och det är därför vi har den här regeringskrisen.

Hade de som vill ha Hyresregleringen tagit sitt ansvar så hade frågan aldrig uppkommit.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Innan ni hyllar Nooshi Dadgostar för mycket..
Jag frågade henne på Facebook..
Hur tänker du vinna tillbaka socialdemokratiska LO-väljare som bytt till SD om ni samtidigt vill fortsätta med en generös flyktingpolitik?
Hennes svar blev en block 👮🏽‍♀️✊🏿👎👮🏽‍♀️

Ja för det var exakt så du skrev?
Citera
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bzo
Nej jag får erkänna att jag underskattat Dadgostar. Hon har mer stake än vad jag trodde. Jag hade dock trott att "mästerförhandlaren Löfven", dvs. S-strategerna i bakgrunden, skulle vara lite smartare än så här och inte sätta Löfven i en presskonferens med ett förslag som man inte stämt av med V och som av kommentarer igår från Dadgostar var dömt att misslyckas på förhand.
Precis. Den argumentation man har verkar hämtad från ett halmstrå som blåst förbi.
Citat:
Ursprungligen postat av bzo
S har tillräckligt stort inflytande över HGF för att få dem att komma överens med fastighetsägarna om ett avtal liknande pkt 44 i JA utan att den punkten behöver ligga kvar i bakgrunden som ett hot. Bara att muta ansvarig korrupt sosse i HGF om vad man behöver komma överens om för att göra C nöjda och V hade blivit upplurade på läktaren.
Nej. HGF är på krigsstigen och har skrivit mycket om att detta är oacceptabelt. Det vore nog konstigt att inför medlemmar ändra sig på denna punkt. Förmodligen har Dadgostar en ganska bra inblick i vad som händer också inom HGF.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x-factory-x
Oh fuck… ska hon ändå ta den i tvåan nu på slutet?

Det tror jag inte.., utan man smider medans järnet är varmt.

Det lät ju så här bara för dryga timmen sedan :

Hur kommer ni att rösta i morgon?

--Som det ser ut nu har vi inte förtroende för statsministern.

https://sverigesradio.se/artikel/nooshi-dadgostar-om-regeringens-bud
Citera
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adyring
Risken är att det blir ett år av kaos och att S/MP kan gå till väl på att vara det stabila alternativet och tjäna röster inför nästa 4:årsperiod.

Vill bli av med framförallt MP nästa val.

Löfvén var inte ett så värst stabilt alternativ...då vi kanske snart har en regeringskris?
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
hon talar nog om vilken regering hon vill ha?

nu och efter 2022?

V vill ha en rödgrön regering, men då ska det vara en regering som för rödgrön politik, inte nyliberal politik.
Citera
2021-06-20, 12:57
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Instämmer, då blir det total avreglering.

V har inte förstått att frågan redan var förhandlad mellan S o C, S har säkert pressat så långt det gick till att bara omfatta nyproduktion. V kan mycket väl snabba upp utvecklingen mot fri hyressättning om de nu fäller regeringen.

En helt avreglerad hyresmarknad kommer, det är endast frågan om hur snabbt det skall gå.
Ingen borgerlig regering har prioriterat marknadshyror …
Citera
Avstängd
Takpapps avatar
Citat:
Anna Dahlberg på expressen trodde det kunde lösa sig om Sossarna ger Centerpartiet nåt, för att inte framstå som svaga.
Som att Löfven t.e.x avstår att införa ”familjeveckan” lr nån annan stor fråga för S, då kanske Annie Lööf kan stryka punkt 44.

Något sådant är högst troligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det vore i så fall att renodla Jöken som ett ömsesidigt förnedringsavtal.

Det är det ju redan, så lite mer ömsesidig förnedring gör ingen betydande skillnad.
Citera
Medlem
Loels avatar
Citat:
Innan ni hyllar Nooshi Dadgostar för mycket..
Jag frågade henne på Facebook..
Hur tänker du vinna tillbaka socialdemokratiska LO-väljare som bytt till SD om ni samtidigt vill fortsätta med en generös flyktingpolitik?
Hennes svar blev en block 👮🏽‍♀️✊🏿👎👮🏽‍♀️

Nej bort med henne....vill V tillbaks till sina rötter och ha SVENSKA män som arbetar it SVENSK företag får de fan göra en helomvädning. Som det ser ut nu är de en meltingpot som bara skapar skit
Citera
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x-factory-x
Oh fuck… ska hon ändå ta den i tvåan nu på slutet?

Hon deklarerar för världen: "Jag är en dörrmatta!"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in