2021-06-20, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
Såg du presskonferensen nyss? Tror du fortfarande på detta själv? Dadgostar replikerade i princip "fuck you" på twitter och kallade det politisk teater.

Måndag morgon närmar sig och det ser illa ut för svetsarn....
Nej jag får erkänna att jag underskattat Dadgostar. Hon har mer stake än vad jag trodde. Jag hade dock trott att "mästerförhandlaren Löfven", dvs. S-strategerna i bakgrunden, skulle vara lite smartare än så här och inte sätta Löfven i en presskonferens med ett förslag som man inte stämt av med V och som av kommentarer igår från Dadgostar var dömt att misslyckas på förhand.

S har tillräckligt stort inflytande över HGF för att få dem att komma överens med fastighetsägarna om ett avtal liknande pkt 44 i JA utan att den punkten behöver ligga kvar i bakgrunden som ett hot. Bara att muta ansvarig korrupt sosse i HGF om vad man behöver komma överens om för att göra C nöjda och V hade blivit upplurade på läktaren.
Citera
2021-06-20, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Jag tror inte Centern ger sig lika lite som Vänstern gör det. Annie Lööf skulle då ge V inflytande vilket hon sagt att så icke skulle ske. Inga mirakel kommer att ske, regeringen faller. JÖ faller. C vill skapa ett mittenblock och nu kan hon distansera sig mer från S. äähhh vet inte. Vi får se imorgon.

Annie Lööf kan mycket väl ge sig i frågan för nu och fortsätta på dagens inslagna linje att formulering att hålla V ute var från L och därför bryter hon inget löfte. Då spelar inte hennes egna tidigare uttalanden om att hålla V och SD utan inflytande någon roll.
Citera
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Du har missat att hon backade från det hela "Inte ge V inflytande" precis som hon backade från att inte bilda regering med S. Annie har inga principer och är det någon i riksdagen som jag har 0 förtroende för är det Annie Lööf.

Blast from the past: https://www.youtube.com/watch?v=PED_eZmOqg8

Vi får se.
Citera
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av activated
Nooshi verkar ha balls of steel, tror inte hon viker sig nu.

Nej. Det kan hon inte göra. Stefan försöker få det att se ut som om han tillgodoser Noshis krav på förhandlingar mellan parterna. Men Noshi har aldrig sagt att hon vill ha dessa förhandlingar under hot.

Det blir utredningens slutsatser som går igenom om inte parterna kommer överens. Så skulle det vara enkelt för Fastighetsägarna att resa orimliga krav eller på annat sätt sabotera en förhandling. Det är hotet.

Utredaren Kazimir Åberg är en suspekt jävel i alla avseenden. Speciellt i hyresfrågor. Själv misstänker jag honom för islamism.
Citera
2021-06-20, 12:21
Medlem
Citat:
Du har missat att hon backade från det hela "Inte ge V inflytande" precis som hon backade från att inte bilda regering med S. Annie har inga principer och är det någon i riksdagen som jag har 0 förtroende för är det Annie Lööf.
Annie kommer aldrig med Yttra ord som äta eller Just aldrig. Man lär sig ju med tiden. Att sitta i mitten då får man vara en mjuk kudde för alla.
Citera
Medlem
Loels avatar
Citat:
Staten slutade i stort bygga lägenheter för att man trodde att privata företag skulle ta över och sköta arbetet. Vi vet ju alla hur det har gått. Det finns ingenting som säger att marknadshyra skulle leda till fler lägenheter, däremot så vet vi med säkerhet att det kommer leda till högre hyror på dom som byggs och troligtvis även befintliga lägenheter efter lite renovation. Finns ju undersökningar inom byggbranschen själv där typ 70% svarade att dom trodde att upphandlingar och byggnation sköttes som en kartell för att bevara bostadsbristen och på så sätt kunna pressa ut mer vinst för investerat material.

Absolut, Sossarna ska stå för att dom valde att låta Centerpartiet ha med det i sitt förslag men jag blir förvirrad när folk låter sossarna stå som ansikte för förslaget när förslaget är typisk centerpartistiskt fri marknad fanatism.

Ja fast man höll kvar pristak på lägenheter i flera områden. Varför ska jag bygga en fastighet för 100 mille och tjäna 80 mille på den totalt, med 100 års drift inräknad?

Ungefär som Kuba lol.... var väl ägg eller ris de la ut "alla företag får tillverka det" istället för staten. Men priset för inte gå över 1 kr på kg

Nehe men plötsligt blev det ingen som tillverkade mat mer, undrar varför.
Citera
Bannlyst
Det var ljuvligt att höra Stefan så sur och säga "meen... Sverige befinner siig ii en paandeemiiii"
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bzo
Nej jag får erkänna att jag underskattat Dadgostar. Hon har mer stake än vad jag trodde. Jag hade dock trott att "mästerförhandlaren Löfven", dvs. S-strategerna i bakgrunden, skulle vara lite smartare än så här och inte sätta Löfven i en presskonferens med ett förslag som man inte stämt av med V och som av kommentarer igår från Dadgostar var dömt att misslyckas på förhand.

Framför allt var det starkt av Dadgostar att twittra ett svar redan under presskonferensen och på så sätt ta över scenen.
Citera
2021-06-20, 12:22
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Hyresgästföreningens svar kommer att bli avslöjande. Vem företräder de egentligen: hyresgästerna eller S?

Hyresgästföreningen är försiktigt positiv till förhandlingar enligt ett pressmeddelande från dem

Citat:
– Hyresgästföreningen är emot marknadshyror, precis som väljarna. Så som januariavtalets punkt 44 är formulerad innebär det att regeringen föreslår ett systemskifte till marknadshyror. Därför är det bra att parterna istället ges ansvar för hyressättningen men regeringen måste ge oss det fulla mandatet, säger Marie Linder.

https://www.hyresgastforeningen.se/aktuellt/extern-nyhet/hyresgastforeningen-sager-fortsatt-nej-till-marknadshyror!$4004307/
Citera
2021-06-20, 12:22
Medlem
arbetets avatar
Så här säger Hyresgästföreningen. Vad menar de med fulla mandat?:
Hyresgästföreningen är försiktigt positivt till att få delta i formella förhandlingar om fri hyressättning i nyproduktion.

"Hyresgästföreningen är emot marknadshyror, precis som väljarna. Så som januariavtalets punkt 44 är formulerad innebär det att regeringen föreslår ett systemskifte till marknadshyror. Därför är det bra att parterna istället ges ansvar för hyressättningen men regeringen måste ge oss det fulla mandatet", säger förbundsordföranden Marie Linder enligt ett pressmeddelande.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/misstroendehot-mot-lofven

Det verkar som man med lite diplomati ställer sig bakom V.
Citera
2021-06-20, 12:23
Medlem
Loels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Markera-allt
Jaha. Kan inte diskutera och svarar med barnsligt innehåll. Det är hög nivå på din argumentationsteknik.

Lol, så om du möter en alkis utanför systembolaget som börjar skrika att han har lösningen på olika sociala problem går du in i en reell debatt med honom och avlägger en avhandling så han kan förstå simple ekonomiska termer?

Njea, lär dig själv
Citera
2021-06-20, 12:23
Bannlyst
” Vänsterpartiet kallar till presskonferens klockan 14, meddelar partiets presstjänst. ”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in