2021-06-20, 22:29
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Går väl utmärkt för C att vägra befatta sig med dödgrävarpartier ändå.

Citat:
Ytterst enkelt. Man har inte med dom att göra. Vad är svårigheten med det?
Måste C hyra vakter som jagar bort Åkesson och Nooshi om dom närmar sig?

Så C ska ta avstånd från sig själva, låter svårt.
Citera
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Kommer aldrig att hända men dröm på taxidriver.

Du får gärna förklara hur det skulle gå till dock.

Nu när toffeln Sjöstedt är ute ur leken så kan allt hända. V och SD tycker lika i en del frågor. Bara naturligt och demokratiskt om de samarbetar i dessa frågor. Det är framtiden, var så säker!
Citera
Medlem
ragnarokkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Vad glad jag är att Dadgostar är partiledare och inte Sjöstedt. Det här kan få hennes opinionssiffror att rusa i höjden. Förhoppningvis kan V t.om. samarbeta med SD i framtiden. Sossarna kommer gråta av desperation.

I morgon ställer jag klockan så att jag vaknar innan omröstningen!

Hon har nog fattat att väljarna vill partier som står för sin politik och inte vill dribbla bort de bara för att låsa ute ett annat parti. Medierna har skapat denna kris som kommer leda till att regeringskris blir vanligt tills folk röstar efter eget huvud. Inte efter AB eller SVT.
Citera
2021-06-20, 22:30
Medlem
Citat:
Vilka partier skall släppa fram den då?

V vägrar om S tänker minska på hyresköerna.

C vägrar om S inte tänker minska på hyresköerna.

Vem skall släppa fram Löfven? Moderaterna? Åkesson?

Hur skulle hyresköerna minska med det här förslaget? Det är ju inte direkt lång kö till nyproducerade lägenheter idag..
Citera
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Jag ställde samma fråga tidigare i tråden. Massivt ökad invandring blev det vanligaste förslaget.
Ge henne 30 miljoner "entreprenörer" från MENA länderna så kommer hon vika sig på marknadshyrorna.
Citera
Avslutad
Jag såg på twitter att Annie Lööf tyvärr fick tacka nej till Agenda för att hon hade målat in sig i ett hörn.

Citera
2021-06-20, 22:31
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Vill påminna om att eventuellt nyval sker om tre månader. Då är det regeringsbildning ett tag och sedan ordinarie val igen så om nio månader. Kaos.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det säger något om vilken klass politiker i Sverige i allmänhet håller.

Säger än mer om väljarna tycker jag om man blir imponerad av något sådant.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldfinger1964
Hon skulle fråga någon av dessa

- Ni nämnde att den här punkten är oviktig och bara handlar om mindre än 1% av alla lägenheter, varför är ni villiga att låta regeringen falla för en punkt som inte betyder något?

- Varför är ni förvånade att vänstern riktar misstroendeförklaring, när de redan lovade det för 2,5 år sedan om man går framåt med marknadshyror?

- Ni nämner pandemi och ekonomisk kris, varför kan man inte skjuta upp denna fråga till efter pandemin?

- Varför betyder det en kris när folket får säga sitt i ett eventuellt extra val?
Hon var för mjuk och ställde väldigt dåliga frågor till Damberg.
Citera
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
En viktig anledning att få bort regeringen Löfven är ju att de grovt misskött pandemin. Detta sagt, så tror jag tyvärr inte att morgondagens övningar kommer att leda till att vi får en radikalt annorlunda regering om det inte slutar med extraval, vilket är mindre troligt.

Jo jag vet, därför jag irriterade mig eftersom hanteringen av pandemin knappast skulle bli sämre om det skulle bli extraval men programledaren verkade ju vilja få det att verka oansvarigt av V att komma med en misstroende förklaring mitt under pandemin. Dessutom är ju vaccinationerna redan i full gång och jag kan inte tänka mig att ett extraval skulle få det att gå långsammare.
Citera
2021-06-20, 22:32
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pusher.
Var har opinionsläget med vad för politik S ska föra?

Du replikerade "dröm vidare" när någon nämner en SD-KD-M regering. Då antar jag att du inte har så bra koll på opinionssiffrorna.
Citera
2021-06-20, 22:32
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Ah ok, då missade jag det bara pga multitasking kanske.

Jag får kolla igen!

Oerhört besvärande för C men vore en god förklaring till varför C eventuellt skulle vika sig här.

L har väl lite ångest för att dom försökte sig på detta dödgrävande kökkenmödding till avtal öht..

Undrar hur liksom-fb ska klara sig ur denna dock..
Jag är lite fundersam över historieskrivningen här för om det är någon som upprepat vikten av att stänga ute ytterkantspartierna under åren så är det just Annie Lööf. Det har varit något som hon framhållit som en trofé.

Faktiskt var det så viktigt att de betonade det i den "framtidsagenda" de tog fram i slutet av maj:
Citat:
Centerpartiets förtroenderåd har enats om en framtidsagenda som bland annat slår fast att partiet inte ska medverka till att ytterkantspartier på höger och vänster ut får ett avgörande inflytande.
https://sverigesradio.se/artikel/centerpartiets-framtidsagenda-tar-avstand-fran-ytterkantspartier

Skulle inte förvåna mig om de skriver om historien här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in