Citat:
Ursprungligen postat av
first.spring
Det er flere her inne som mener RU kjenner TB og at TB hvitvasker kriminelle penger. Når RU gang på gang får avslag fra TH, ville det ikke da vært naturlig at at han hadde søkt seg til miljøer med tilgang på frisk kapital og som er langt mer villige til å investere med høy risiko?
Om politiet hadde ment at RU/MPU og TB hadde hatt noen som helst form for kontakt, før og og etter 31.10.18, så hadde vel politiet klart å finne ut av dette? Og om TB er så kriminell som enkelte her hevder, ville det ikke da vært naturlig at han ble fulgt nøye med på ar ORG/ØKO i Oslo?
Spekulasjonene her faller bare sammen, uansett hvor mye godvilje man legger til.
Etter mitt skjønn blir TB en veldig opplagt kandidat for mistanke, pga. hans kryptotjenester
og selvsagt drapsdommen. Men - som jeg har påpekt - han fremstår som litt for opplagt.
Han har en konto på protonmail med sitt eget etternavn som adresse. Han har lukket
facebookprofil med et tilslørt bilde. Han ser unektelig farlig og skummel ut.
Men for meg virker dette mest som en image-greie. Hadde han vel vitende sittet med
risiko for 21+ bak murene, hadde han hatt bedre av å fremstille seg selv i et annet lys.
Mine "2 cents".