2021-06-20, 05:16
Medlem
Homo-fils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trackid
Helt ofattbart hur en tråd som handlar om en snygg tjej som nekas jobb för att hon har valt att ha "fillers"
Helt plötsligt handlar om nåt helt annat.

Jobbigt läge för dig när det enda du klarar av att tänka är, "hon är snygg. Vill knulla. Allt på hennes sida så".

Skicka meddelanden till henne. Hon kommer ge dig ett lika otrevligt svar som hon fick av arbetsgivaren.
Citera
2021-06-20, 05:18
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
Hel och ren är väl standardkrav på de flesta arbetsplatser. Ronja har dock inget "trasigt" i sitt utseende överhuvudtaget.

Men säg att hon hade haft detta då? Ska vi neka personer med tidigare psykisk ohälsa arbeten också? Finns människor med synliga ärr på armar och ben som de orsakat själva. Tycker du att det är rimligt att även dessa förlöjligas och ratas på arbetsmarknaden, även om de är friska och lämnat självskadebeteendet bakom sig?

Bättre att kasta bort dessa hemska avarter ur samhället va? Så de kan falla tillbaka i samma sorgemönster av självförakt. Ut från arbetsmarknaden alla de som är fräcka nog att inte följa normen till punkt och pricka vetja! Låter ju verkligen humant och fint.
Nej, nej, nej! Jag gillar ditt tänk - men det är inte realistiskt.
Citera
2021-06-20, 05:20
Medlem
Homo-fils avatar
Citat:
Hel och ren är väl standardkrav på de flesta arbetsplatser. Ronja har dock inget "trasigt" i sitt utseende överhuvudtaget.

Men säg att hon hade haft detta då? Ska vi neka personer med tidigare psykisk ohälsa arbeten också? Finns människor med synliga ärr på armar och ben som de orsakat själva. Tycker du att det är rimligt att även dessa förlöjligas och ratas på arbetsmarknaden, även om de är friska och lämnat självskadebeteendet bakom sig?

Bättre att kasta bort dessa hemska avarter ur samhället va? Så de kan falla tillbaka i samma sorgemönster av självförakt. Ut från arbetsmarknaden alla de som är fräcka nog att inte följa normen till punkt och pricka vetja! Låter ju verkligen humant och fint.

Antar att du själv lider av psykisk ohälsa, och evtuellt ser trasig ut.

Ja. Folk diskrimineras.

Jag, och hon, har valt självmant att förändra våra kroppar. Då får mn stå sitt kast.
Citera
2021-06-20, 05:25
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Givetvis gör det skillnad. Anlitar en kund en städare och en ful person dyker upp så påverkar det förmodligen inte deras syn på företaget nämnvärt - iaf inte för de flesta. Dyker en städare däremot upp med uppumpade läppar och halstatueringar så skulle nog betydligt fler tycka att det såg oprofessionellt ut. Du säger ju själv det själv, så jag förstår inte riktigt vad din poäng är?

Skillnaden är att att medvetet välja att ändra sitt utseende kan man rå för. Det ligger inom ens kontroll. Man kan inte rå för hur man föds.

Jag tycker det borde vara uppenbart. Sen kan du ju ha en annorlunda åsikt och tycka att man borde ha fullständig tolerans för båda. Men att påstå att det egentligen inte är någon skillnad får det bara att låta som att du inte förstått vad man säger.
Varför skulle det se oprofessionellt ut med förstorade läppar? Ger Bianca Ingrosso ett sånt intryck hos allmänheten? Är därför som det går så bra för henne? För att ingen tar henne seriöst?

Halstatueringar kan jag inte uttala mig om mer än att jag själv aldrig märkt att människor med tatueringar blir skambelagda. Inte annat än av svagbegåvade hjon ur Flashbackpöbeln och dessa har ju redan bevisat sitt eget klena intellekt för längesen så en hel del stenar i glashuset där.

Nej, jag syftade ganska tydligt på de inceltöntar som huserat i tråden och tjatat om hur ful Ronja är och att hon därför inte förtjänar att anställas. Men där handlar det inte bara om fulhet utan också om fördomar samt en hel del sura rönnbär.
Citera
2021-06-20, 05:35
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Varför skulle det se oprofessionellt ut med förstorade läppar? Ger Bianca Ingrosso ett sånt intryck hos allmänheten? Är därför som det går så bra för henne? För att ingen tar henne seriöst?

Halstatueringar kan jag inte uttala mig om mer än att jag själv aldrig märkt att människor med tatueringar blir skambelagda. Inte annat än av svagbegåvade hjon ur Flashbackpöbeln och dessa har ju redan bevisat sitt eget klena intellekt för längesen så en hel del stenar i glashuset där.

Nej, jag syftade ganska tydligt på de inceltöntar som huserat i tråden och tjatat om hur ful Ronja är och att hon därför inte förtjänar att anställas. Men där handlar det inte bara om fulhet utan också om fördomar samt en hel del sura rönnbär.

Men kom igen nu. Botox i läpparna gör kanske att man blir en lyxhustru - men också att jobbet kanske missas?
Citera
2021-06-20, 05:39
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Homo-fil
Antar att du själv lider av psykisk ohälsa, och evtuellt ser trasig ut.

Ja. Folk diskrimineras.

Jag, och hon, har valt självmant att förändra våra kroppar. Då får mn stå sitt kast.
Jag kan överraska dig med att jag varken har tatueringar, fillers eller någon dokumenterad ohälsa i form av depression eller liknande.

Däremot blir jag ju självklart ledsen av att läsa alla misogyna fördomar som dagligen spottas ut på detta forum och även ute i samhället då jag själv råkar vara en hona. Sånt som dessutom får mig att tappa hoppet om män ibland och även ett visst mått av respekt.

Är dock lika illa när en kvinna beter sig likadant mot andra kvinnor vilket skedde i Ronjas fall.

Vadå "stå sitt kast"? Är det rimligt att människor som diskrimineras bara ska stå ut med detta och inte protestera?
Hur tror du att vi når några vidare förändringar i människors attityder på det viset om alla bara sitter passivt och håller tyst? Tänker då inte jag göra iallafall. Det är fördomarna som utgör ett samhällsproblem här, inte de människor som utsätts för dem.
Citera
2021-06-20, 05:52
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Men kom igen nu. Botox i läpparna gör kanske att man blir en lyxhustru - men också att jobbet kanske missas?
Kollagen är det som används för att fylla ut läpparna. Botox slätar ut rynkor.

Kan hända att många lyxfruar använder fillers då de har pengar nog till sådana skönhetsingrepp.

Men även vanliga kvinnor, unga som lite äldre, syns med fyllda läppar ibland. Det handlar om att försöka förbättra sitt utseende. Varför ses detta som så mycket märkvärdigare än att använda smink eller fixa till sitt hår? Alla tre alternativ är ju fejk och tillgjort om du tänker efter.

Resoneras det likadant kring kvinnor med implantat i brösten tro eller har människor hunnit vänja sig vid detta koncept så det inte längre ses som något konstigt?
Citera
2021-06-20, 06:00
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Kollagen är det som används för att fylla ut läpparna. Botox slätar ut rynkor.

Kan hända att många lyxfruar använder fillers då de har pengar nog till sådana skönhetsingrepp.

Men även vanliga kvinnor, unga som lite äldre, syns med fyllda läppar ibland. Det handlar om att försöka förbättra sitt utseende. Varför ses detta som så mycket märkvärdigare än att använda smink eller fixa till sitt hår? Alla tre alternativ är ju fejk och tillgjort om du tänker efter.

Resoneras det likadant kring kvinnor med implantat i brösten tro eller har människor hunnit vänja sig vid detta koncept så det inte längre ses som något konstigt?
Personligen så gillar jag när allt bara är naturligt. Det är bäst av allt. 10 av 10 på det
Citera
2021-06-20, 06:26
Medlem
Homo-fils avatar
Citat:
Jag kan överraska dig med att jag varken har tatueringar, fillers eller någon dokumenterad ohälsa i form av depression eller liknande.

Däremot blir jag ju självklart ledsen av att läsa alla misogyna fördomar som dagligen spottas ut på detta forum och även ute i samhället då jag själv råkar vara en hona. Sånt som dessutom får mig att tappa hoppet om män ibland och även ett visst mått av respekt.

Är dock lika illa när en kvinna beter sig likadant mot andra kvinnor vilket skedde i Ronjas fall.

Vadå "stå sitt kast"? Är det rimligt att människor som diskrimineras bara ska stå ut med detta och inte protestera?
Hur tror du att vi når några vidare förändringar i människors attityder på det viset om alla bara sitter passivt och håller tyst? Tänker då inte jag göra iallafall. Det är fördomarna som utgör ett samhällsproblem här, inte de människor som utsätts för dem.

OK. Om du inte känner dig träffad, så är det väl inga problem?

Du blev förbannad för att det var en kvinna, som du är noga med att poängtera om och om igen. Jag förstår. Alla kvinnor har blivit våldtagna hela tiden av alla män. Därför är det frikort att göra vad som helst.
Citera
2021-06-20, 06:32
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Homo-fil
OK. Om du inte känner dig träffad, så är det väl inga problem?

Du blev förbannad för att det var en kvinna, som du är noga med att poängtera om och om igen. Jag förstår. Alla kvinnor har blivit våldtagna hela tiden av alla män. Därför är det frikort att göra vad som helst.
Nej, hon är en människa som någon gång, eller någonstans, blivit svårt sårad. Det är nog inte konstigare än så.
Citera
2021-06-20, 06:34
Medlem
Jag tycker jäntan ska vara glad. VEM vill arbeta åt ngn som är så kvalificerat idiotisk så hen talar om för sökanden som INTE får jobbet (vilket ju är 99%) VARFÖR de valts bort!? Korkat i kubik.
Citera
2021-06-20, 06:41
Medlem
Homo-fils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Nej, hon är en människa som någon gång, eller någonstans, blivit svårt sårad. Det är nog inte konstigare än så.

Du drar slutsatsen att hon blivit "sårad". Jaha.

Det finns gott om människor som inte lipar om sådant.

Har hon blivit tvungen att se ut som en clown pga att hon känt sig sårad, eller är det hela grejen med att hon känner sig kränkt nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in