2021-06-19, 23:59
Medlem
Helt ofattbart hur en tråd som handlar om en snygg tjej som nekas jobb för att hon har valt att ha "fillers"
Helt plötsligt handlar om nåt helt annat.
Citera
2021-06-20, 00:05
Medlem
Fiktiv rubrik;

"Bianca Ingrosso nekades jobb"

"Hon hade för mycket fillers i läpparna"
"I det här jobbet krävs smala läppar och lite mindre IQ.
Citera
2021-06-20, 00:17
Medlem
Esteban-IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Men jag skrev ju att jag har ett företag med anställda själv.
Helena Seger (Zlatans fru) blev stoppad i dörren på banken för att hon hade jeans med hål i, hon sa ingeting bara vände på klacken och gick. Tycker du verkligen att samhället ska döma folk efter utseende? Är man inte ytlig själv då?
Kläder sänder signaler och har alltid gjort det, oavsett hur gärna vissa människor vill att det enbart ska marknadsföra dem själva, spegla deras personlighet, eller tolkas så som de vill att det ska tolkas. Att följa sådana oskrivna regler är enkelt, det enda man kan snubbla på är sitt ego.

Om historien med Seger är sann så är poängen snarare att banken inte hade koll på vilka som är så rika att de står över simpel etikett, inte att etiketten är fel.
Citera
2021-06-20, 00:32
Medlem
Esteban-IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
De flesta idioterna i tråden tycker alltså att allt som beror på individens egna handlande och inte faller under diskriminering ska man håna när vederbörande söker jobb såsom fetma, dåliga tänder, dålig hy, klädstil. Varför inte språklig begåvning? Svara spydigt och kränkande bara, det är konstruktivt tydligen.
Vad exakt i arbetsgivarens svar är hånfullt?

Klädstil kan man jämföra med, övriga exempel du lyfter är inte nödvändigtvis egna val, snarare indirekta val.
Citera
2021-06-20, 00:39
Medlem
Esteban-IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bomhull
Visst är ankläppar extremt oattraktivt och ger ett dåligt intryck men inte fan behöver någon formulera sig så . Det räcker att skriva :tack för visat intresse .Vi har haft många kompetenta sökande till denna tjänst och vi har nu valt att gå vidare med andra sökande i denna rekryteringsprocess.
Lycka till
Hälsningar xxx xxxxx
Så du menar att kejsaren är naken, men att alla ska ge fan i att påpeka det? Hellre ett förljuget samhälle än något uns dålig stämning?
Citera
2021-06-20, 00:45
Medlem
Hur många "snyggingar" här skulle klara av en normal anställningsintervjuv!

De flesta skulle gallras bort i en IQ-test.
Av alla jag haft kontakt med här på Flashback, är det väl 0,002 procent som är nåt att hänga i julgranen.

Såååå. Ni potentiella arbetsgivare. Skulle ni anställa för att hon är kvalificerad för jobbet, eller neka för att hon har för stora läppar?
Citera
2021-06-20, 00:47
Medlem
LemPicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Det stör knappast städningen, men jag anser att man är psykiskt labil om man går för långt med sina modifikationer.
Företaget kanske sökte vanliga normala människor och en anknäbb platsar inte då.

Och du, vad är det för jävla psykopat som går till pressen och gnäller för att de blivit nekade ett jobb?
Vad är det för söndercurlad idiot vi pratar om?
Fanns det bild på våpet?

Av bilden att döma verkar hon inte tillhöra skaran som gått för långt i läppförstoring så har svårt att koppla det till psykisk ohälsa.
Och var går gränsen för överdriven kroppsmodifikation?
Var och varannan människa tatuerar ju stora delar av sin kropp det är på modet nu.
Det ser förjävla fult ut, men jag tror heller inte att det beror på psykisk ohälsa.
Citera
2021-06-20, 00:49
Medlem
LemPicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Absolut, men du är en kund bland andra.

Om du däremot själv skall skicka en av dina anställda på ett jobb, så skickar du ju inte en som kan reta upp hälften av kunderna (Drygt beteende, Svastika i pannan, osv)
Du skickar en som gör sitt jobb, och kunden är nöjd med, eller hur?

Eller menar du verkligen att det inte spelar någon roll om jag kommer till ditt jobb, och Hälsar på alla med "Sieg Heil".... vaddå, jag gör mitt jobb bra ju?

Sieg heil och svastika i pannan?
Snacka om att överdriva för att försöka göra en poäng.
Det går inte ens att bemöta ett sådant idiotiskt inlägg vidare seriöst.
Citera
2021-06-20, 00:50
Medlem
Dags att avsluta denna tråd
Den leder ingenstans mer än pajkastning hit och dit.
Citera
2021-06-20, 00:53
Medlem
Esteban-IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Det är sorgligt att läsa hur många i den här tråden som går efter utseendet hos människor.
Det är en ung kvinna ni trampar på och kalĺar hora, luder, WT mm.
Man skäms ju förfan över hur vuxna människor här i tråden beter sig!!
Det är väl ändå etablerad praxis här på Flashback?

Till skillnad från många andra trådar där kvinnor kallas hora och luder så har ju denna kvinna åtminstone valt att modifiera sitt utseende på ett sådant sätt att det till viss del överensstämmer med termerna ifråga. If it looks like a duck, osv.
Citera
2021-06-20, 01:19
Medlem
Under-Jordens avatar
Ronja borde få se ut precis som hon vill, precis som arbetsgivaren borde få anställa vem de vill.
Rätt tröttsamt med dessa återkommande historier om cirkusfreaks som gråter för att de inte kan få jobb.
Är det inte kuksugarläppar och/eller ansiktstatueringar så är det något annat..
Är det så svårt att förstå det kan få följder när man vanställer exempelvis ansiktet?
Citera
2021-06-20, 01:24
Medlem
Under-Jordens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trackid
Fiktiv rubrik;

"Bianca Ingrosso nekades jobb"

"Hon hade för mycket fillers i läpparna"
"I det här jobbet krävs smala läppar och lite mindre IQ.
Skulle man ha lägre IQ än Bianca så skulle man nog kissa ner sig och implodera. Poff!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in