Citat:
Ursprungligen postat av
Kallebrogen
Det är alltså samma sak om man bortser från det som gör skillnaden. Okej, det kan jag acceptera!

Nej men
resultatet av att se annorlunda ut är det tydligen.
Folk tjatar här om att Ronjas utseende är fult och att hon borde ändra tillbaka det så att hon blir anställningsbar igen = hennes utseende bedöms som ett hinder för anställning.
En ful person som inte kan hjälpa hur den ser ut anställs inte av samma anledning med skillnaden att hen inte kan göra så mycket åt sin utsida = personens utseende bedöms som ett hinder för anställning.
Fattar du nu? Jag kan nog inte förklara det i enklare ordalag än så.
Nu kanske du svarar med "men, den fula kan ju få anställning ändå för hen kan inte hjälpa hur den ser ut".
På detta svarar jag att nej, det är sant att den naturligt fula inte kan rå för hur hen är skapt men problemet har ju hela tiden ändå varit
utseendet, eller hur? Det är ju därför som Ronja inte ens får komma på intervju och visa vad hon går för så varför skulle då en annan ful person få det?
Om nu utseendet är så förbaskat viktigt för företaget utåt att inte ens en tjej med aningen större läppar än en vanlig person ges en chans menar jag.