2021-06-19, 13:39
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
På tiden att sportstjärnor nobbar hälsofarliga produkter och varumärken. Hoppas det sprider sig så att fler bolag drabbas.

Håller med dig. Coca-Cola finns med i Panini ochmin son il köpa cola för bilderna i ettiketten.
Citera
2021-06-19, 14:11
Medlem
PK-befriads avatar
Coca-Cola, företaget som lät sig bli ideologiskt våldtaget av den antivita, neobolsjevistiska, slemjudiska woke-kulten och sedermera blivit lämnat i smutsen.
Citera
2021-06-19, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stallbackshjonet
Genom att delta i ett Uefa-mästerskap har han att följa deras arrangemang utan provokationer. Det här var en klar obstruktion av Ronaldo. Kan svårligen se att Coca Cola släpper denna kontraktsvidriga demonstration mot sitt varumärke. Han är inte satt där att visa andra vad han tycker om drycken. Det är upp till var och en att anse vad man bör dricka eller ge sina barn.

Knappast. Det är hela tiden någon som bestämmer vad vi bör och inte bör mata våra kroppar med.

Intressant att veta om det ligger något kontraktsbrott i att när man deltar i ett arrangemang, vädra sin personliga åsikt om att det är bättre att dricka vatten.
Citera
2021-06-19, 16:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det är knappast acceptabelt eller något gott att ditt landslagsspel skall innebära lojalitet med ett varumärke utöver det att landslaget kollektivt är med i en reklamkampanj. Varför anser du det är något bra och gott att spelare måste låtsas gilla Coca Cola och inte går uttala sin ärliga mening om drycken?

Skall spelare som vill ha sin yttrandefrihet kvar låta bli att acceptera att de blir uttagna till landslaget?

Att de däremot inte skall pusha sitt eget varumärke istället är en annan sak.

Jag trodde jag redan hade förklarat detta. Det handlar inte om vad jag tycker är "bra och gott". Givetvis är det ganska skevt att idrottsevenemang är sponsrade av Cola, öl, McDonalds och liknande skitmat. Så jag kan digga Ronaldos gest.

Men det handlar ju om pengar, om sponsring. När Cola går in som sponsor lär de ju kräva vissa saker - tex just flaskor som står med väl synliga etiketter framför spelarna på presskonferenser. Det där har ju funnits hur länge som helst. Det kan man tycka är dumt eller vad som helst, men det är ju så toppidrottens ekonomi fungerar.

När jag hoppade in i tråden vände jag mig mest åt dem som trodde att Cola inte skulle våga göra något för att Ronaldo är för stor. Indikationerna är klara på att CC inte diggar detta (UEAFAs tillsägelse och hot om böter). Det handlar inte om att jag skulle tycka böter är rätt eller att Ronaldo bara ska hålla käft.

Citat:
"Skall spelare som vill ha sin yttrandefrihet kvar låta bli att acceptera att de blir uttagna till landslaget? "

Tja, jag tror att det är normalfallet. Svenska skidlandslaget är väl sponsrade av McDonalds. Tror knappast Kalla eller nån annan skulle få för sig att gå ut och snacka skit om det bolaget. Däremot tror jag heller inte hon direkt skulle ljuga och säga att Big Mac och Cola är en perfekt uppladdning för ett lopp.

Det accepterar nog Ronaldo också normalt. Skälet (som jag tror) till att han tror sig kunna agera så här i detta fall är att 1) han inte känner sig personligt bunden på samma sätt till UEFAs och i förlängningen Portugals sponsorer, och 2) han är så stor att han kan dryfta sin personliga synpunkt och samtidigt på det sättet stärka sitt eget personliga varumärke, och igenom det i förlängningen tjäna ännu mer stålar.
Citera
2021-06-19, 16:15
Medlem
Vem fan bryr sig om den dryge fan?

Jag har aldrig träffat en portugis som inte hatar fanskapet. Inte ens hans egna lagkamrater vill fira honom när han gjort mål
Citera
2021-06-19, 16:59
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Jag trodde jag redan hade förklarat detta. Det handlar inte om vad jag tycker är "bra och gott". Givetvis är det ganska skevt att idrottsevenemang är sponsrade av Cola, öl, McDonalds och liknande skitmat. Så jag kan digga Ronaldos gest.

Men det handlar ju om pengar, om sponsring. När Cola går in som sponsor lär de ju kräva vissa saker - tex just flaskor som står med väl synliga etiketter framför spelarna på presskonferenser. Det där har ju funnits hur länge som helst. Det kan man tycka är dumt eller vad som helst, men det är ju så toppidrottens ekonomi fungerar.

När jag hoppade in i tråden vände jag mig mest åt dem som trodde att Cola inte skulle våga göra något för att Ronaldo är för stor. Indikationerna är klara på att CC inte diggar detta (UEAFAs tillsägelse och hot om böter). Det handlar inte om att jag skulle tycka böter är rätt eller att Ronaldo bara ska hålla käft.

Tja, jag tror att det är normalfallet. Svenska skidlandslaget är väl sponsrade av McDonalds. Tror knappast Kalla eller nån annan skulle få för sig att gå ut och snacka skit om det bolaget. Däremot tror jag heller inte hon direkt skulle ljuga och säga att Big Mac och Cola är en perfekt uppladdning för ett lopp.

Det accepterar nog Ronaldo också normalt. Skälet (som jag tror) till att han tror sig kunna agera så här i detta fall är att 1) han inte känner sig personligt bunden på samma sätt till UEFAs och i förlängningen Portugals sponsorer, och 2) han är så stor att han kan dryfta sin personliga synpunkt och samtidigt på det sättet stärka sitt eget personliga varumärke, och igenom det i förlängningen tjäna ännu mer stålar.

Du förklarade att det inte riktigt handlade om vad du tyckte i moralfrågan, men sedan skrev du att det var lojalt mot land och landslag att undvika att få landslaget bötfällt. Det uppfattar jag ändå som ett moraliskt ställningstagande mot de spelare som till äventyrs skulle strunta i det och säga vad de tyckte istället.

Om jag vore spelare skulle jag tycka att ingen oavsett har rätt att ställa krav på att jag endast skall uttala mig positivt om Coca Cola för att landslaget gör reklam för drycken. Jag är inte där för att representera någon sponsor utan för att landet i form av landslaget anser att jag tillför något fotbollsmässigt. Resten borde inte vara mitt problem. Lojaliteten sträcker sig bara så långt att man accepterar att reklam görs, men själv bör man ha rätt att tycka vad man vill utöver det. Moraliskt, kommersiellt och politiskt.
Senast redigerad av HusvagnSvensson 2021-06-19 kl. 17:07.
Citera
2021-06-19, 17:01
Medlem
Lower3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Efter att Ronaldo tog bort flaskan, gick deras aktie ned med 35 miljarder. Så du har ganska fel

https://www.dagbladet.no/sport/stuntet-forte-til-milliardfall-for-giganten/73910570
Såja, nog med kvällstidningslogik. Deras aktie handlades utan utdelning, därför var det flera både mänskliga och automatiska handlare som dumpade den. Tror inte Dykaren påverkar marknaden på en presskonferens.
Citera
2021-06-19, 17:31
Avslutad
Citat:
Du förklarade att det inte riktigt handlade om vad du tyckte i moralfrågan, men sedan skrev du att det var lojalt mot land och landslag att undvika att få landslaget bötfällt. Det uppfattar jag ändå som ett moraliskt ställningstagande mot de spelare som till äventyrs skulle strunta i det och säga vad de tyckte istället.

"Lojalt mot landslaget" är ju inte riktigt samma sak som "bra och gott". Som sagt finns det en aspekt att de mindre bemedlade i landslaget (plus junior- och damfotbollen) potentiellt får lida ekonomiskt av stjärnornas divalater härvidlag. Det får då vägas mot det goda i att ta ställning mot skadliga ät- och drickvanor.

Citat:
Om jag vore spelare skulle jag tycka att ingen oavsett har rätt att ställa krav på att jag endast skall uttala mig positivt om Coca Cola för att landslaget gör reklam för drycken. Jag är inte där för att representera någon sponsor utan för att landet i form av landslaget anser att jag tillför något fotbollsmässigt. Resten borde inte vara mitt problem. Lojaliteten sträcker sig bara så långt att man accepterar att reklam görs, men själv bör man ha rätt att tycka vad man vill utöver det. Moraliskt, kommersiellt och politiskt.

Kan man tycka. Låter förvisso kanske lite väl idealistiskt, men fine. Normalt räcker det ju med att inte uttala sig alls om Coca Cola. Som med Kalla-exemplet, du behöver liksom inte ljuga och säga att du laddar inför match med Cola.

Du kan ju utöka diskussionen till att fråga om spelare ska ha rätt att knäböja under nationalsången, eller spotta och inte sjunga med. Eller snacka skit om Löfven eller förbundskaptenen. Konstnärer och författare har ju normalt inte haft något större problem med att åtminstone förhålla sig neutrala till makten (Shakespeare, typ).
Citera
2021-06-19, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av densuratanten
Nu efter ett flertal presskonferenser under EM väljer spelare att "dölja" coca-cola burkarna, hur kommer detta sig?

Är det när Coca-cola gick ut med be less white ? Hur som helst så döljs cola flaskorna.

Här är videos på några spelare som nyligen döljt flaskorna:
Manuel Locatelli - Italien
Cristiano Ronaldo - Portugal

Spelarna har inte velat ge några kommentarer angående det...

Be less white... Att coca cola är nyttigare en mjölk
Citera
2021-06-19, 17:39
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GooksInTheWire
Vem fan bryr sig om den dryge fan?

Jag har aldrig träffat en portugis som inte hatar fanskapet. Inte ens hans egna lagkamrater vill fira honom när han gjort mål
Haha precis när jag läste det där ser jag Ronaldo bli kramad av en lagkamrat på TVn.
Citera
2021-06-19, 19:51
Medlem
Andomarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Dem har inte lanserat några burkar där det står ”be less white” och det sa han aldrig heller. Lär dig läsförståelse. Han sa bara att dem har bett sina anställda att ”be less white” vilket stämmet. Coca cola är ett woke företag utan dess like. Bojkotta skiten!

TS skrev att Coca-Cola gick ut med be less white, vilket han förmodligen syftade till burken som spreds där det stod "Be less white", vilket inte alls stämde.
"Lär dig läsförståelse", ska jag lära mig att förstå läsning? Jävla mongo.
Citera
2021-06-19, 20:31
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andomarn
TS skrev att Coca-Cola gick ut med be less white, vilket han förmodligen syftade till burken som spreds där det stod "Be less white", vilket inte alls stämde.
"Lär dig läsförståelse", ska jag lära mig att förstå läsning? Jävla mongo.

Lär dig citera ordentligt innan du kallar någon för jävla mongo, jävla retard.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in