2021-06-17, 02:22
Medlem
Nu efter ett flertal presskonferenser under EM väljer spelare att "dölja" coca-cola burkarna, hur kommer detta sig?

Är det när Coca-cola gick ut med be less white ? Hur som helst så döljs cola flaskorna.

Här är videos på några spelare som nyligen döljt flaskorna:
Manuel Locatelli - Italien
Cristiano Ronaldo - Portugal

Spelarna har inte velat ge några kommentarer angående det...
Citera
2021-06-17, 02:31
Medlem
CyberIngmars avatar
Be less white är väl det som är inne i tider då fotbollslandslag stödjer BLM. Anledningen är säkert någon annan.
Citera
2021-06-17, 03:25
Medlem
Andomarns avatar
[quote=densuratanten|76248144]Är det när Coca-cola gick ut med be less white ? Hur som helst så döljs cola flaskorna.[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Be less white är väl det som är inne i tider då fotbollslandslag stödjer BLM. Anledningen är säkert någon annan.
Det var ju inte ens riktigt, en googling bort för att kolla upp det.
Källkritik är som vanligt inte prio i en flashbackares lista.
Citera
2021-06-17, 05:47
Medlem
Europes avatar
Övertolkar inte folk? Jag vet inte med Ronaldo, då han verkar kommentera det och de inte stod exakt framför honom, men med Locatelli såg det bara ut som han inte ville ha flaskorna i vägen, speciellt som han hade en flaska med sig. Jag hade nog gjort likadant utan att ens tänka på det.
Senast redigerad av Europe 2021-06-17 kl. 05:49.
Citera
2021-06-17, 05:49
Medlem
De är sponsrade av pepsimax. Det är svaret.
Citera
2021-06-17, 05:53
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
De är sponsrade av pepsimax. Det är svaret.

Min andra tanke var att det kanske är problematiskt ur något slags sponsorperspektiv. Om de har en deal med Pepsi, så är det rätt väntat.
Citera
2021-06-17, 06:05
Medlem
Germanofils avatar
De är elitidrottare och är noga med vad de stoppar i sina kroppar. Läsk är inte direkt hälsosamt...
Citera
2021-06-17, 07:04
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Läsk och fotboll hör inte ihop. Spola läsken.
Citera
2021-06-17, 07:09
Medlem
krautbrains avatar
Varför ska dom sitta med en produkt dom inte får en spänn för? Den tanken lär va inpräntad hos dom så mycket spons de får för allt möjligt.
Citera
2021-06-17, 07:59
Medlem
Många har inte förstått sig på marknadsföring. Skulle inte förvåna mig ifall Ronaldo fått betalt av Coca-Cola för hans beteende.

Jag menar, Ronaldos beteende är snarare reklam för Coca-Cola. Nu får ju Coca-Cola den uppmärksamhet de vill ha.
Citera
2021-06-17, 09:08
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Constapeln
Många har inte förstått sig på marknadsföring. Skulle inte förvåna mig ifall Ronaldo fått betalt av Coca-Cola för hans beteende.

Jag menar, Ronaldos beteende är snarare reklam för Coca-Cola. Nu får ju Coca-Cola den uppmärksamhet de vill ha.

Efter att Ronaldo tog bort flaskan, gick deras aktie ned med 35 miljarder. Så du har ganska fel

https://www.dagbladet.no/sport/stuntet-forte-til-milliardfall-for-giganten/73910570
Citera
2021-06-17, 11:00
Medlem
Kan bli en fet smäll för portugisen. CCC kan begära stort skadestånd av Uefa för kontraktsbrott och Uefa i sin tur stämmer Ronaldo. Som miljardär kan det bli ett saftigt belopp han får punga ut med.
Ett aktiefall på tvåsiffrigt miljardbelopp släpper inte CCC.
Kan dessutom gå över på det sportsliga området genom att Ronaldos kejserliga påhitt renderar honom avstängning för sabotage av Uefas reglemente.
En del växer till himmelen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in