Citat:
Ursprungligen postat av
Svartediket
I likhet med ham forundrer det meg at politiet først nå velger å avhøre ham:
Mannen skriver samtidig at han har full forståelse for at politiet har ønsket å sjekke ham ut av saken.
– Men dette burde skjedd på et mye tidligere tidspunkt, mener han.
Jeg tror ikke han er involvert, ihvertfall ikke hvis TH er oppdragsgiver.
TH var bevislig på Futurum, da politiet mener AEH ble drept, og politiet har heller ikke bevis på at TH har hatt en rolle som oppdragsgiver. Dette var et tema i siste episode av Krimpodden, og VGs journalister forsøkte ikke å imøtegå SHs uttalelser. Hadde de ment at SHs uttalelser ikke holdt vann, hadde de gått ham nærmere inn på klingen.
Denne uttalelsen måtte de nødvendigvis ha vært forberedt på. På bakgrunn av dette, er det nærliggende å tro at journalistene var enige med SH.
Minner deg på hva jeg skrev i går:
"Noen kan bli pågrepet i løpet av dette året, og det kan være gjerningspersoner som hittil har gått under radaren."
Jeg tror ikke på en forbindelse mellom krypto-handleren og TH, men det kan derimot være en forbindelse mellom RU og krypto-handleren, eventuelt noen i RUs krets og krypto-handleren. Politiet har drevet hemmelig etterforskning av ham, og det kan ha pågått lenge.
Jeg sier ikke at han er skyldig i noe som helst, men det må være åpenbart at han har vært en av politiets moduskandidater. Han har IT- og krypto-kunnskaper, og har selvsagt ingen problemer med å registrere seg anonymt som bruker på FB. Hvis han er involvert, kan han ha medhjelpere i denne tråden. Brukere som har blitt manipulerte, uten selv å skjønne det. Men krypto-handleren er uskyldig inntil det motsatte er bevist. Han kan også vært til avhør tidlig i saken, og kan nå være blant de som må avgi nye forklaringer.