2021-06-19, 13:19
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Det tror faktiskt jeg at han er.

Tenk deg

Men hvor mange mennesker i Norge er det som vet så mye om usporbar kryptovaluta og deretter kan håndtere krypterte nettverk etc.

Vel, jeg tenker jo at TH, som tidligere har uttalt at han kunne få eks-svogeren
til å forsvinne sporløst, ikke ville benyttet en allerede dømt drapsmann. Som i
tillegg ble pågrepet like etter drapet han utførte. Ikke den beste CV'en, i så måte.

Men en fin syndebukk.
Citera
2021-06-19, 13:37
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toiko1
Hvorfor de satser på å finne kryptorigg-fyren fremfor drapsmennene er jo telling, tyder på at man mistenker et tungt kriminelt miljø. Da jeg nevnte albanere kunne stå bak fikk jeg en dårlig skjult trussel fra en svenske i PM, norske albanske miljøer har koblinger til Sverige.

Man må huske at siktelsene ble tatt ut av en utenlandsk politiadvokat som antagelig var den som sa han var "overbevist om at TH var skyldig" allerede høsten 2018, og tidligere har siktet flere nordmenn feilaktig for drap.

Per i dag er det åpenbart at de leter i blinde, samtidig er det vanskelig å henlegge saken om man mistenker drapet var en false flag fra et tungt kriminelt miljø.

Det innlegget der var som tatt rett ut av kommentarfeltet til Resett. Den bloggen er en fin kilde til blendahvite påstander.
Citera
2021-06-19, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
Det innlegget der var som tatt rett ut av kommentarfeltet til Resett. Den bloggen er en fin kilde til blendahvite påstander.

Takk for dagens latter.
Citera
2021-06-19, 13:49
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Takk for dagens latter.

My pleasure
Citera
2021-06-19, 14:15
Medlem
Citat:
Hvorfor de satser på å finne kryptorigg-fyren fremfor drapsmennene er jo telling, tyder på at man mistenker et tungt kriminelt miljø. Da jeg nevnte albanere kunne stå bak fikk jeg en dårlig skjult trussel fra en svenske i PM, norske albanske miljøer har koblinger til Sverige.

Man må huske at siktelsene ble tatt ut av en utenlandsk politiadvokat som antagelig var den som sa han var "overbevist om at TH var skyldig" allerede høsten 2018, og tidligere har siktet flere nordmenn feilaktig for drap.

Per i dag er det åpenbart at de leter i blinde, samtidig er det vanskelig å henlegge saken om man mistenker drapet var en false flag fra et tungt kriminelt miljø.
I Sverige hadde de en muslimsk dommer som dømte litt rart i en sak. Det viste seg etter hvert at han dømte etter Sharia loven ikke etter Sveriges lagar. Det er derfor fult mulig at politiadvokaten straks oppfattet dette som et æresdrap, noe som er helt vanlig i muslimske land, men ikke i Norge.
Senast redigerad av OleStoltenberg 2021-06-19 kl. 14:21.
Citera
2021-06-19, 14:19
Medlem
Citat:
Men hvilke holdepunkter har du for å kunne påstå at akkurat han innehar den kompetansen?

Rent teknisk er ikke dette kjempeavansert, men det er åpenbart mistenkelig når man har koblinger til visse kriminelle miljøer og annonserer low-key for sin "kryptohandeltjeneste" med kryptert epost, for å omgå KYC av kunder.

Med low-key menes feks at det skjules "Vi handler kryptovaluta (feks monero) for kontanter. Trygg handel med lav kommisjon!"
Citera
2021-06-19, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Det er ingen som har en garanti for at ikke TV2 s journalister er aktive i tråden...

En bruker har flere ganger varslet avsløringer i kommende utgaver av VG, og ved ett tilfelle hva som blir tema i neste utgave av Krimpodden.
Dette kommer før nyhetene blir lansert i VG, eller på Krimpoddens side på Facebook.
Jeg sier ikke at vedkommende er journalist i VG, men brukeren er godt informert om hva krimredaksjonen foretar seg.
Lurer på om sjefredaktør Steiro er klar over dette.
Citera
2021-06-19, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
En bruker har flere ganger varslet avsløringer i kommende utgaver av VG, og ved ett tilfelle hva som blir tema i neste utgave av Krimpodden.
Dette kommer før nyhetene blir lansert i VG, eller på Krimpoddens side på Facebook.
Jeg sier ikke at vedkommende er journalist i VG, men brukeren er godt informert om hva krimredaksjonen foretar seg.

Uavhengig om det skulle stemme eller ikke, så er det bare bra og ikke noe problem.
Senast redigerad av toiko1 2021-06-19 kl. 14:40.
Citera
2021-06-19, 14:38
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls

Jeg tror ikke de på noen måte bryter VVP at en journalist deltar i et forum. Kapittel 3 om kilder setter kun føringer for det som publiseres, ikke metodebruk i research i saker. Det finnes vel ingen artikler ute som har brukt forum som dette som kilde?
https://presse.no/pfu/etiske-regler/vaer-varsom-plakaten/
Citera
2021-06-19, 14:42
Medlem
Citat:
Brukeren "ronning" som første gang nevner vedkommende har ett eneste innlegg på hele forumet og har ikke vært aktiv siden han dro navnet inn i saken.

Vedkommende navnga personen på en tilslørt måte, sånn at det ikke dukker opp ved søk i Google etc.
Citera
2021-06-19, 14:46
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashBaronen
Vedkommende navnga personen på en tilslørt måte, sånn at det ikke dukker opp ved søk i Google etc.

Det er jo ikke måten navnet ble skrevet på som er interessant, mer hvilken motivasjon vedkommende hadde kl 0336 om natten for å gjøre dette?

Litt suspekt at dette er vedkommendes eneste innlegg, ordlyden i innlegget og at vedkommende ikke har vært pålogget forumet siden.

Det lukter!
Citera
2021-06-19, 14:48
Medlem
«Mannen er ikke betrygget av svarene fra politiet. – Det føles litt som politiet lar uskyldige mennesker bli kastet under bussen i ville konspirasjonsteorier med blant annet russisk mafia for at politiet senere skal se om det har kommet noe ut av de grunnløse spekulasjonene, sier han.» https://www.tv2.no/nyheter/14070380/

Hva er det han mener politiet skal gjøre med innleggene ? Men jeg skal være enig i at enkelte innlegg hører hjemme under (FB) Konspirationer och alternativa teorier
Senast redigerad av OleStoltenberg 2021-06-19 kl. 14:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in