2021-06-19, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag tänker skriva om exakt vad jag vill.
Direkt nu.
Fortsättningsvis är det bara att scrolla och hoppa över det jag skriver.

HD är i centrum på det mesta förutom att ha avsatt DNA och digitala spår.

HD är den som är drivande till resan, börjar bråka med LW och kärleksbomba SD.
JS har hon sex med i det fördolda parallellt.

HD tar lättsamt på att familjer utrotas, det är mer som en vanlig dag på jobbet bland sörjande anhöriga - säger den empatiska sjuksystern som hoppas personer som varit borta knappt en natt är döda.

Att hon hoppas att LW är död är för tidigt i relation till när SD ringer och utifrån chefens uppgifter.

Hon råkar även vara den som först vet att det är LW som hittats död.

Hon vill stänga trådar och tysta ner och hon insinuerar om alternativa gärningspersoner.

Hon planterar blodigt akrobatsex och är den som sen initierar storstädning i SDs hus, drar ihop gänget för att skrubba.

Hon har inte alibi sept 2019.
Hon har motiv, hon fullkomligt hatar LW och vill uppenbart även ha hennes cacher.
Hon raderar allt hon pratat om med JS efter SDs mållganhelg och likaså två dygn efter mordet.
Hon ljuger, tappar minnet och slingrar sig som en mask på en krok.

SOA är hennes stand-in, fullt stöd i alla lägen. Han till och med sotar och tappar minnet på rätt ställen han också. HovR tyckte deras förhör var rätt värdelösa.

SD går som en son i huset, alla tycker som HD i den frågan, alla kan väl begå ett misstag sa han om sex års otrohet. Det var väl HDs åsikt som gällde även i detta.
Mamma har världens bästa relation till sin dotter, allt är bara toppen. Syrran stoppar huvudet i sanden och tycker lika som HD i allt.
Garanterat livrädda att hon ska få nåt psykbryt igen, de verkar vandra på äggskal.

Leendet kort efter hans död är garanterat äkta, hon är säkert helnöjd över hur allt förflutit.
Kanske med lite backup i polishuset?

Du fortsätter att upprepa det som du skrivit nu i några månader.

Hur kan du säga att HD:s leende är garanterat äkta... de som satt i båten tillsammans med henne kanske sagt till HD att se lite glad ut mitt i bedrövelsen för att pigga upp henne.

"Hon är säkert helnöjd över hur allt förflutit"... hur kan du veta det när HD i verkliga livet fortsatte sitt umgänge med SD (HD är inte hotad efter vad du skriver/tror, varför skulle hon vara nöjd efter att SD tagit sitt liv)?
Citera
2021-06-19, 10:42
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Jag tänker skriva om exakt vad jag vill.
Direkt nu.
Fortsättningsvis är det bara att scrolla och hoppa över det jag skriver.

HD är i centrum på det mesta förutom att ha avsatt DNA och digitala spår.

HD är den som är drivande till resan, börjar bråka med LW och kärleksbomba SD.
JS har hon sex med i det fördolda parallellt.

HD tar lättsamt på att familjer utrotas, det är mer som en vanlig dag på jobbet bland sörjande anhöriga - säger den empatiska sjuksystern som hoppas personer som varit borta knappt en natt är döda.

Att hon hoppas att LW är död är för tidigt i relation till när SD ringer och utifrån chefens uppgifter.

Hon råkar även vara den som först vet att det är LW som hittats död.

Hon vill stänga trådar och tysta ner och hon insinuerar om alternativa gärningspersoner.

Hon planterar blodigt akrobatsex och är den som sen initierar storstädning i SDs hus, drar ihop gänget för att skrubba.

Hon har inte alibi sept 2019.
Hon har motiv, hon fullkomligt hatar LW och vill uppenbart även ha hennes cacher.
Hon raderar allt hon pratat om med JS efter SDs mållganhelg och likaså två dygn efter mordet.
Hon ljuger, tappar minnet och slingrar sig som en mask på en krok.

SOA är hennes stand-in, fullt stöd i alla lägen. Han till och med sotar och tappar minnet på rätt ställen han också. HovR tyckte deras förhör var rätt värdelösa. Tyvärr hoppade de över det JS sa, så där gled hon undan per automatik.

SD går som en son i huset, alla tycker som HD i den frågan, alla kan väl begå ett misstag sa han om sex års otrohet. Det var väl HDs åsikt som gällde även i detta.
Mamma har världens bästa relation till sin dotter, allt är bara toppen. Syrran stoppar huvudet i sanden och tycker lika som HD i allt.
Garanterat livrädda att hon ska få nåt psykbryt igen, de verkar vandra på äggskal.

Leendet kort efter hans död är garanterat äkta, hon är säkert helnöjd över hur allt förflutit.
Kanske med lite backup i polishuset?

Du missar den enda väsentliga lilla detaljen,
Stefan är... oj, hoppsan, v a r spritt språngande galen.
Hanna verkar högst normal i alla avseenden.

Vad svarade polisen på dina empiriska slutsatser? För du svamlar väl inte bara dessa anklagelser här?
Citera
2021-06-19, 10:42
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Jag svarade på att du skrev att det stod i NA inkl ordval om att "vi inte vet något" och hänvisade till polisens ordval:

För övrigt kan du tagga ner i dina överdrifter.

Vilka överdrifter?

Vem är det som överdriver mina ord "vi inte vet något".

Ditt sätt att försöka svartmåla mig genom att förvränga det jag skriver hedrar dig inte. Det påminner som sagt om en annan persons skickliga sätt att glida på sanningen så att man knappt märker att det är förvrängt, ibland vet man knappt vad man diskuterar.

Polisens ordval var ju exakt det som jag citerade direkt från åklagrens mun, plus;"[...]]och det finns inte heller några andra misstankar".

Och som du märker skriver polisen: " Utredningen har bland annat visat att det inte finns någon teknisk bevisning som knyter personen till brottsplatsen eller brottsoffret."

"Bland annat"...det är just det som vi inte vet vad det är.
Och " Ingen ytterligare information kommer att lämnas i frågan."

Om du läser ordentligt det jag skrivit i sitt sammanhang, så framgår det att jag menar att vi inte vet mer än det som åklagaren uttryckt till offentligheten. Vad man har utrett och inte utrett, finns i FUP som vi inte kan ta del av. Vi vet helt enkelt inte vad mer som inte pekar mot HD. Eller vad exakt som fick dom att misstänka HD.

Vi får helt enkelt gissa/spekulera.

Polisens hemsida 17 dec:

Från mitt tidigare inlägg:

Vi vet helt enkelt inte mer än det åklagaren säger om varför utredningen lades ner. Men man har naturligtvis utrett mer än att ta DNA från Lena och från brottsplatsen.
Men vad man har gjort för att utreda HD , det vet vi inte.
Citera
2021-06-19, 10:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Du fortsätter att upprepa det som du skrivit nu i några månader.

Hur kan du säga att HD:s leende är garanterat äkta... de som satt i båten tillsammans med henne kanske sagt till HD att se lite glad ut mitt i bedrövelsen för att pigga upp henne.

"Hon är säkert helnöjd över hur allt förflutit"... hur kan du veta det när HD i verkliga livet fortsatte sitt umgänge med SD (HD är inte hotad efter vad du skriver/tror, varför skulle hon vara nöjd efter att SD tagit sitt liv)?
Japp.
Dess emellan lämnar jag citat och kommenterar olika ämnen utifrån det - och jag kommer fortsätta skriva om vad jag vill.

Klart hon fortsatte med SD om jag tror hon är manipulativ och enbart jiddrar med honom.
Om hon ställt ultimatum.

Du kan väl svara på följande:

▪️SD tror inte att HD vet om att de träffats efter mars 2017.

▪️HD vet att så är fallet, det är nämligen orsak till skilsmässan.

Varför undanhåller hon detta för SD?

HD har fått in en fot hos SD via resan och hon slår en kil mot LW direkt dagen efter:
Hon förväntar sig reaktioner säger hon till JS då hon börjar logga LWs cacher.

I mars skrev LW till SD att han skulle säga till HD att inte logga de cacher hon inte varit med på vid kontodelning.
Hon skrev till SD att han skulle säga det till HD, annars skulle hon kontakta henne.
.. Och LW reagerar.

HD förfasar sig till JG om hur läskig LW är - man vet aldrig vad hon tar sig till. JG är med och höjer temperaturen.
Körde hon samma ordval till SD blev han garanterat hyper. Men detvetjainte.

8 maj, mitt i ett långt gräl med start ang barnen, där SD förefaller stressad och har ett extremt kontrollbehov,* så tar SD upp att han anklagas och nämner sitt otroliga felsteg.
Han krånglar vill inte åka med henne till USA.
Hon förutsätter att de planerar inför USA och säger att bollen ligger hos SD om hur deras relation ska utvecklas.

Helt apropå frågar om hon ska skriva in honom i Lenas wig - vilket garanterat hade retat gallfeber på LW då det är en direkt koppling till pågående gräl som HD initierat.

HD cyklar iväg och skriver en märklig ramsa om hur livet skulle kunna se annorlunda ut under andra förutsättningar.
LW kopierar texten till JD, men tyvärr utan kommentar då det faller bort i annat de diskuterar. Det visar iaf att hon reagerat.

Varken SD, JG eller HD har loggat den tidigare.
HD loggar som sagt 8 maj och JG den 14:e om jag inte minns fel.

"Lyssna till livet" släpptes* på Geotourens release 3 juni 2017.
En rejält infekterad tid ang triangeldramat.
JG tyckte hon skulle hon skulle uteslutas helt, och HD ger förhållningsorder. Det ska tystas ner. Kvinnan som var med och arrangerade, hon fick inte ens nämna hennes namn.

Du som varit i tråden i tre år kanske vet nåt?
Det verkar inte vara slumpen att hon drar upp just denna wig rätt i trynet på SD som avslutning på ett mastodontgräl.
Senast redigerad av develi 2021-06-19 kl. 10:55.
Citera
2021-06-19, 10:46
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Du missar den enda väsentliga lilla detaljen,
Stefan är... oj, hoppsan, v a r spritt språngande galen.
Hanna verkar högst normal i alla avseenden.

Vad svarade polisen på dina empiriska slutsatser? För du svamlar väl inte bara dessa anklagelser här?

Tack för ett gott skratt.
Citera
2021-06-19, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Åkte förbi huset där Davidsson bodde och det såg nyklippt ut och fönster stod på glänt, så någon bor där nu.
Hm, säkert HD och föräldrarna.
Jag antar att hon kan flytta "hem" nu.
Bara att rulla ut mattan i uterummet
Citera
2021-06-19, 12:04
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Japp.
Dess emellan lämnar jag citat och kommenterar olika ämnen utifrån det - och jag kommer fortsätta skriva om vad jag vill.

Klart hon fortsatte med SD om jag tror hon är manipulativ och enbart jiddrar med honom.
Om hon ställt ultimatum.

HD har fått in en fot hos SD via resan och hon slår en kil mot LW direkt dagen efter:

I mars skrev LW till SD att han skulle säga till HD att inte logga de cacher hon inte varit med på vid kontodelning.
Hon skrev till SD att han skulle säga det till HD, annars skulle hon kontakta henne.
.. Och LW reagerar.

HD förfasar sig till JG om hur läskig LW är - man vet aldrig vad hon tar sig till. JG är med och höjer temperaturen.

8 maj, mitt i ett långt gräl med start ang barnen, där SD förefaller stressad och har ett extremt kontrollbehov,* så tar SD upp att han anklagas och nämner sitt otroliga felsteg.
Hon förutsätter att de planerar inför USA och säger att bollen ligger hos SD om hur deras relation ska utvecklas.

Helt apropå frågar om hon ska skriva in honom i Lenas wig - vilket garanterat hade retat gallfeber på LW då det är en direkt koppling till pågående gräl som HD initierat.

HD cyklar iväg och skriver en märklig ramsa om hur livet skulle kunna se annorlunda ut under andra förutsättningar.
LW kopierar texten till JD, men tyvärr utan kommentar då det faller bort i annat de diskuterar. Det visar iaf att hon reagerat.

JG tyckte hon skulle hon skulle uteslutas helt, och HD ger förhållningsorder. Det ska tystas ner. Kvinnan som var med och arrangerade, hon fick inte ens nämna hennes namn.

Det verkar inte vara slumpen att hon drar upp just denna wig rätt i trynet på SD som avslutning på ett mastodontgräl.

Exakt hur vet du att HD vet om den fortsatta otroheten efter avslöjandet?
Citera
2021-06-19, 12:05
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Hm, säkert HD och föräldrarna.
Jag antar att hon kan flytta "hem" nu.
Bara att rulla ut mattan i uterummet
Men de var väl skilda och bodelningen var väl klar? Eller?
Citera
2021-06-19, 12:07
Medlem
Citat:
Ja, men för barnens bästa?
Citera
2021-06-19, 12:17
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Bouppteckning och arvskifte är ju inte klart, men det blir ju barnen som ärver.
Citera
2021-06-19, 12:25
Medlem
Citat:
Japp.

Om hon ställt ultimatum.

.. Och LW reagerar.

Jag vet inte vad du undrar jag ska veta annat än det som framkommit under tråds gång och det som framkommit via FUP.

Inget nytt än så länge vad jag kan se i dina inlägg, ser fram emot om du kan komma på något som ej framkommit tidigare (eftersom jag inte försvarar HD på något vis).
Citera
2021-06-19, 12:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Exakt hur vet du att HD vet om den fortsatta otroheten efter avslöjandet?
Det var livslångt kontaktförbud utfärdat och den enda kontakt som fick förekomma officiellt står väl beskrivet via LW hur den skulle ske.

För att hon uppger det som orsak till skilsmässa:

JG:
"I samband efter det att de skilts i nära anslutning till, så berättade Hanna för J att Stefan fortsatt att ha en relation med Lena."(Ab 150)

MT, HDs chef:
"Någon gång under jan och feb 2018 kom Hanna och berättade för M att hon skulle skilja sig. Som M förstår så var det pga. att relationen mellan Stefan och Lena inte hade upphört."

"M upplevde det som att det från Hannas sida fanns mycket besvikelse, ilska och ledsamhet då Stefan upprepat sin otrohet."(Ab 149)

CH, kollega och vän berättar även om tiden efter hon flyttat:

"Hanna berättade under våren -18 för C att Stefan och Lena träffats efter separationen." (Ab 149)

I slutet på april ringer HD även SD och oroas.

Fast det bästa är ju att den otrogna HD och förfasas över att han snokar, speciellt när hon kräver samma insyn själv.
Hyckleri på hög nivå.

"Det var svårt med tilliten och det ledde till separationen."

Här har de inte ens fått papperna på bordet.
Samma snoka de och en paranoid SD:

nu har Stefans fru granskat hans och mina inställningar i appen vi skriver i och konstaterat att vi båda nyligen ändrat till att inte visa när vi senast var online. praktiskt taget bevis för att vi har kontakt.
14 feb 2018 23:14

Hur har de det egentligen? Hon begärde att få hans telefon och har nu gått igenom den. igen.
14 feb 2018 23:14

"Hon kanske försöker finta dig genom min telefon"
14 feb 2018 23:28

"Om jag skriver nåt konstigt är hon inblandad"
14 feb 2018 23:28

"INGEN anann öppningsfras än "öppet" är okej som inledning"
14 feb 2018 23:29

"Kommer det nåt hej eller så, då har hon tvingat mig att skriva för att se om du svarar"
14 feb 2018 23:29

"Jag svek henne. Vi hade ändå kontakt vid första adevent. Och nyligen ljög jag för henne om mail. Hon vill veta om du och jag har kontakt. Hon vet att det är lönlöst fråga mig. Funderade på att frpga dig.
Blir du kontaktad av henne så var smart och avsluta inte allt. Neka eller säg du inte vill ha med henne att göra. Om hon ber mig skriva I Telegram eller annat så svara smart.
Bara öppet anger att kanalen är säker. Skriver jag annat så är hon inblandad. I så fall kontaktar jag dig annan väg så fort jag kan."
14 feb 2018 23:30
Senast redigerad av develi 2021-06-19 kl. 12:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in