2021-06-19, 08:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Currbits
Fast det är ju precis det du gör, hela tiden. Har andra en annan nyanserad bild av HD så värnar man eller ex skyddar henne enligt dig.

Du verkar ha svårt för att respektera andras åsikter/argument som inte överensstämmer med dina; då blir det aggressiva påhopp, ofta med invektiv inblandat, och folk anklagas för att försöka "styra" tråden när det de facto är du som väldigt ofta kör på "lägg ner", "ge dig" "kliv av" etc.

Vad det gäller HD så upplever iaf jag att det inte finns lika mycket att ta på som ex SD utifrån vad som framgår i fup. Visst, att logga om LW's cacher efter hennes död är mer än osmakligt, och jag tror självklart att hon vet mer om mordet än vad som framgått fram tills nu. Men som flera skribenter skrivit så utesluter det ena inte det andra - allt är inte svart eller vitt.
United we stand, divided we fall...

Visst, att logga efter hennes död...
Visst, att önska att hon är död..
Visst, att säga att familjen ska dö är likt sörjande anhöriga...

Saken är den att jag misstror HD lika mycket som vissa ser henne som ett hjärntvättat offer.
Så ligger landet oavsett om inget är svart eller vitt.

Ja, när det blir väldigt mycket gnäll så svarar jag:
Lägg ner.
Citera
2021-06-19, 08:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Vet Du att HD tar bilden med sin mobil? Kanske är det kamraten som vill föreviga båtfärden i sin mobil?

HD kan tycka att bilden är känslig men kamraten kanske inte tänker på samma sätt och därför missar att fråga innan hon publicerar den för allmän beskådan.
Nej, jag skrev ordet kanske.

Däremot umgås de bland burkarna så jag tror de känner varandra väl, speciellt de senaste åren utifrån gallery.
Vad är känsligt?
Att HD ser ut som hon vunnit på eurolotto?
Senast redigerad av develi 2021-06-19 kl. 08:20.
Citera
2021-06-19, 08:26
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det är synnerligen märkligt. Under 30 minuter sker både samtal och e-postmeddelande om dom+häktningsbeslut 11.02, inringare meddelar att SD är död 11.18, annan polis efterkontrollerar att häktningbeslut är korrekt 11.30. Ca 40 min senare utförs HLR ...
Bra sammanfattning.
Det skulle vara intressant att få veta vilken polis som mottog samtalet 11.18.
Hur lämnade hen informationen vidare och till vem?
Utanför polisens alla normala kommunikationsvägar?
Blev polisen också chockad och gjorde allting fel?
Citera
2021-06-19, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej, jag skrev ordet kanske.

Däremot umgås de bland burkarna så jag tror de känner varandra väl, speciellt de senaste åren utifrån gallery.
Vad är känsligt?
Att HD ser ut som hon vunnit på eurolotto?

Det kan var så att kamraten sagt att nu ser vi glada ut... HD kan ha varit jättenere innan kortet togs. Det vet vi inte...

Känsligt kan det vara pga SD inte ens kommit ner i jorden ännu, kanske HD inte ville ha bilderna till allmän beskådan. Kanske därför HD inte publicerat den på sitt geo-konto... eller har hon det?

Du verkar vara lika svart/vit som TS som tjatade om LW:s trosor i flertalet år.

Allt verkar Du vilja tolka svart vad gäller HD. Här är det möjligt att HD inte ville ha bilderna till allmänheten. Vi vet inte om kamraten frågat HD innan hen la ut bilderna.
Citera
2021-06-19, 08:33
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Faktum är att det är en skandal att Peter Springare och Jonas Rydén inte fick fortsätta.
Allt detta har nötts i tråden.
Det var andra som ville få bort PS, som tog chansen och iklädde sig rollen som inte passade.
Lite som de elaka styvsystrarna i askungen, som så förtvivlat ville få glasskon att passa.
Det blev inget bra.
En rakryggad polis som står för sitt ord, blir obekväm.
Särskilt om han säger sanningen.
Hade han inte blivit borttvingad/utköpt/ kalladetvadduvill, hade Stefan Davidsson OCH HD suttit i fängelse, båda två, livs levande.
Men, det gäller att ha kontakter, tydligen.
Att inte svara på vem som hade passet som stationsbefäl, 28/5 2021, pga sekretess gentemot personalen, är åt helvete.
Vart man än vänder sig, så är det sekretess.
OM det pågår en utredning om tjänstefel, är det sekretess.
Mannen utan ålder, som anhölls men släpptes, misstänkt för mord, är skyddad av sekretess.
Det är rätt normalt att de som senare blir frisläppta skyddas av sekretess.
Vem som är anhållen brukar inte komma fram förrän/om de häktas i och med att de dokumenten är offentlig handling.

Att däremot hemlighålla vilka poliser som agerar eller inte agerar och hur kommunikationen sker mellan dem tycker jag är mycket konstigt.
Vad jag kan påminna mig så brukar inte händelserapporter vara hemliga.
Det "hemliga" samtalet 11.18 borde också rapporteras och ingå i händelserapporten, i alla fall från vem och till vem.

Jag har för mig att ministrar ibland har använt personliga e-postadresser för info de vill skydda frå offentligheten.
Men det har ändå bedömts som offenliga handlingar eftersom de är jobbrelaterade.
Detsamma borde gälla privata samtal till poliser, när det handlar om polisärenden.
Citera
2021-06-19, 08:38
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Vet Du att HD tar bilden med sin mobil? Kanske är det kamraten som vill föreviga båtfärden i sin mobil?

HD kan tycka att bilden är känslig men kamraten kanske inte tänker på samma sätt och därför missar att fråga innan hon publicerar den för allmän beskådan.
Det ser ut som om bilden är tagen av HD.
Hur hon har tänkt använda bilden vet vi inte.
Men kan vi inte anta att den inte skulle ha publicerats utan hennes samtycke.

"Det ska bli så bra nu"
Kanske vill hon visa hur bra det blev ...
Citera
2021-06-19, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det ser ut som om bilden är tagen av HD.
Hur hon har tänkt använda bilden vet vi inte.
Men kan vi inte anta att den inte skulle ha publicerats utan hennes samtycke.

"Det ska bli så bra nu"
Kanske vill hon visa hur bra det blev ...

Bilden är nog tagen av HD, men om det var med HD:s telefon vet inte.

Som Du skriver, det blir ett antagande om HD gett sitt samtycke... inget vi vet.

"Det ska bli så bra nu" kom från SD inte HD. Ja, kanske vill hon visa något, ingen vet. Men som det verkar är det inte HD som publicerat bilden.

Jag tar verkligen inte HD i försvar, jag tror att hon vet betydligt mer än vad hon sagt. Hon har minst sagt uppträtt märkligt både i förhör och på andra sätt. Likt SOA och JG.
Citera
2021-06-19, 08:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Det kan var så att kamraten sagt att nu ser vi glada ut... HD kan ha varit jättenere innan kortet togs. Det vet vi inte...

Känsligt kan det vara pga SD inte ens kommit ner i jorden ännu, kanske HD inte ville ha bilderna till allmän beskådan. Kanske därför HD inte publicerat den på sitt geo-konto... eller har hon det?

Du verkar vara lika svart/vit som TS som tjatade om LW:s trosor i flertalet år.

Allt verkar Du vilja tolka svart vad gäller HD. Här är det möjligt att HD inte ville ha bilderna till allmänheten. Vi vet inte om kamraten frågat HD innan hen la ut bilderna.
Ja, det verkar vara det nya att gadda ihop sig på ett omogen sätt och sno repliker.

Vem TS är vet jag inte,men Firesnake startade jämförelsen med smoke, notknapparen hakade på och nu är även du igång. Dess emellan dyker Avel upp som sufflör, lite mindre gåpåig nu.

Ja, jag kommer fortsätta tolka HD som manipulativ och misstro henne till fullo.
Svart på vitt.

Det finns ett offer för min del och det är LW och jag har noll empati för HD som önskade henne död.
Kan jag möjligen få tycka detta?
Min person är väldigt off topic likaså.

Jag kommer inte fundera över om det är taskigt mot henne att lägga upp bilder.

Kan hon flina på det sättet så kan hon stå för det offentligt. Du får kontakta den som lagt upp bilderna och fråga.
Citera
2021-06-19, 09:17
Medlem
Asynjans avatar
Inte konstigt att HD skiner. Hon är av med LW och SD. Ser t o m att ha lagt på sig några välmående kilon. Det hade aldrig varit ok när hon var gift med SD. Då han hon blivit straffad.

Låt HD njuta av livet. Hon kan ha känt sig bojad av SD som under 3 år inte hade någon annan än henne, SOA och lite kontakt med JG. Nu är hon fri och kommer aldrig frivilligt gå till polisen och berätta sina hemligheter. Hon är väl enligt egen utsago "bäst" på att hålla tyst.
Citera
2021-06-19, 09:31
Medlem
Champagneoclocks avatar
Åkte förbi huset där Davidsson bodde och det såg nyklippt ut och fönster stod på glänt, så någon bor där nu.
Citera
2021-06-19, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, det verkar vara det nya att gadda ihop sig på ett omogen sätt och sno repliker.

Vem TS är vet jag inte,men Firesnake startade jämförelsen med smoke, notknapparen hakade på och nu är även du igång. Dess emellan dyker Avel upp som sufflör, lite mindre gåpåig nu.

Ja, jag kommer fortsätta tolka HD som manipulativ och misstro henne till fullo.
Svart på vitt.

Det finns ett offer för min del och det är LW och jag har noll empati för HD som önskade henne död.
Kan jag möjligen få tycka detta?
Min person är väldigt off topic likaså.

Jag kommer inte fundera över om det är taskigt mot henne att lägga upp bilder.

Kan hon flina på det sättet så kan hon stå för det offentligt. Du får kontakta den som lagt upp bilderna och fråga.

Säger du som vid minst ett tillfälle själv härmat vad nån annan i tråden skrivit och fört fram det som dina egna tankar för att din kappvändning i nån fråga inte ska märks och du ska slippa erkänna att du tänkt fel angående nån detalj.

Håller med nötis om att ditt beteende för tankarna till en viss person vi alla läst mycket om och att man tappat förtroendet och respekten för dig.

Kommer antagligen inte svara dig något mer för du ballar ur och går till OT personangrepp för du blir upprörd när dina argument och påståenden visar sig sakna bäring.

Vad det gäller fallet så kommer HD tiga som muren. Även om hon skulle vara inblandad. Eller veta mer än hon sagt i förhör. Samma med JG.

Som GW säger så är det en myt att folk som har kommit undan med brott känner att de vill berätta för att lätta sitt samvete. De flesta gör det inte.

Senast redigerad av Firesnake 2021-06-19 kl. 10:21.
Citera
2021-06-19, 10:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ditt svartmarkerade... det är nog ingen i tråden som tvivlar på det.

Hoppas Du hittar något nytt att komma med annars blir det faktiskt rätt tjatigt (likt LW:s trosor blev för oss som läst alla inlägg från trådstart).
Jag tänker skriva om exakt vad jag vill.
Direkt nu.
Fortsättningsvis är det bara att scrolla och hoppa över det jag skriver.

HD är i centrum på det mesta förutom att ha avsatt DNA och digitala spår.

HD är den som är drivande till resan, börjar bråka med LW och kärleksbomba SD.
JS har hon sex med i det fördolda parallellt.

HD tar lättsamt på att familjer utrotas, det är mer som en vanlig dag på jobbet bland sörjande anhöriga - säger den empatiska sjuksystern som hoppas personer som varit borta knappt en natt är döda.

Att hon hoppas att LW är död är för tidigt i relation till när SD ringer och utifrån chefens uppgifter.

Hon råkar även vara den som först vet att det är LW som hittats död.

Hon vill stänga trådar och tysta ner och hon insinuerar om alternativa gärningspersoner.

Hon planterar blodigt akrobatsex och är den som sen initierar storstädning i SDs hus, drar ihop gänget för att skrubba.

Hon har inte alibi sept 2019.
Hon har motiv, hon fullkomligt hatar LW och vill uppenbart även ha hennes cacher.
Hon raderar allt hon pratat om med JS efter SDs mållganhelg och likaså två dygn efter mordet.
Hon ljuger, tappar minnet och slingrar sig som en mask på en krok.

SOA är hennes stand-in, fullt stöd i alla lägen. Han till och med sotar och tappar minnet på rätt ställen han också. HovR tyckte deras förhör var rätt värdelösa. Tyvärr hoppade de över det JS sa, så där gled hon undan per automatik.

SD går som en son i huset, alla tycker som HD i den frågan, alla kan väl begå ett misstag sa han om sex års otrohet. Det var väl HDs åsikt som gällde även i detta.
Mamma har världens bästa relation till sin dotter, allt är bara toppen. Syrran stoppar huvudet i sanden och tycker lika som HD i allt.
Garanterat livrädda att hon ska få nåt psykbryt igen, de verkar vandra på äggskal.

Leendet kort efter hans död är garanterat äkta, hon är säkert helnöjd över hur allt förflutit.
Kanske med lite backup i polishuset?
Senast redigerad av develi 2021-06-19 kl. 10:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in