2021-06-19, 11:22
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopcock
Som enhälligt utnämnd talesperson för alla rövhattar kan jag svara.
Den tydligen brottsdömda företagaren får anställa vem hon vill. Man kan fortfarande tycka att hon uppför sig som ett rövhål även om man inte tycker att det ska vara olagligt. Företagaren är i överläge och behöver inte sparka neråt bara för att hon får chansen. Hon hade kunnat komma med synpunkter på ansökan och skriva varför hon väljer att inte gå vidare vilket kanske hade hjälpt Ronja i fortsättningen. Det var tyvärr uppenbart att det inte var därför hon skrev det.
Heder åt dig som tar upp hatten. Jag kan självklart hålla med om att det var onödigt slöseri av tid att överhuvudtaget svara.
Citera
2021-06-19, 11:31
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
I lagens mening?
Ja, vad säger lagen?

Negativ särbehandling är det.

Jag är född med en redigt stor kuk. Ska det hindra mig från att få arbeta som badvakt/strandvakt?
Citera
2021-06-19, 11:32
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Hennes facebook visar hon halstatueringar nerklottrade fingrar och händer armar.bröstkorg.ben..vader.rubbet..ser ut som en riktig trash med personlighetsstörning...typ vem är jag.
Hon har avlångt osymetriskt hästansikte som hon har försök fixa med stora läppar..blev bara ännu mera häst av det hela.

Ja. Bilden på CVt gjorde henne inte rättvis. Hon var hundra gånger fulare egentligen. Hade inte heller anställt henne.
Citera
2021-06-19, 11:35
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BIB3l
Ja, vad säger lagen?

Negativ särbehandling är det.

Jag är född med en redigt stor kuk. Ska det hindra mig från att få arbeta som badvakt/strandvakt?

I lagens mening är det inte diskriminering.

Diskriminering hade det varit om hon blivit nekad pga religion, etnisk tillhörighet, kön, ålder, funktionsnedsättning, sexuell läggning eller könsöverskridande identitet. Utseende som man dessutom orsakat själv tillhör inget av dessa.
Citera
2021-06-19, 11:47
Medlem
r_o_ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tentss
Det är klart att arbetsgivaren bestämmer vem de ska anställa. De har 100% frihet och ser inget fel i detta alls. Hon är bara bitter att hon gjort sina äckliga ankläppar som är fulla med botox för att kunna se "snyggare" ut och att de ska hjälpa henne här i livet,men så blev det inte. Hon kommer inte alltid glida på en räkmacka bara för hon skaffat äckliga botox läppar.

Hon borde hålla sig till tinder,där folk sätter på henne p.g.a hennes botox ankläppar. Det är ju därför hon skaffat dem. För att se "snyggare" ut. typisk billig äcklig slampa!
Tror inte man sprutar botox i läpparna.
Det är ett muskelavslappnande preparat som man injicerar/använder i "skönhetsindustrin" för att minska synliga rynkor.
Men visst, hon har kanske det i läpparna, men tveksamt.
Citera
2021-06-19, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/OQwm9A/ronja-24-nekades-jobbintervju--pa-grund-av-sina-lappar

Är det här diskriminering i någon form, eller har en arbetsgivare rätt att bestämma hur en anställd ska se ut? Jag tycker att gör man kroppsmodifikationer, så får man stå sitt kast om arbetsgivaren inte vill ha en på grund av kroppsmodifikationerna. Vissa kroppsmodifikationer signalerar inte direkt förtroende och anknäbbar är en sån sak (enligt mig).
'

Offerkulturen breder ut sig !

'
Citera
2021-06-19, 12:26
Medlem
Telepatisks avatar
Elaka alla är här

Jag hade inte heller anställt henne, men nog mer p.g.a. halstatueringen. Sådana stora ankläppar har hon ju inte.

Oavsett, så har ju den som skrivit mejlet gått över gränsen ganska rejält. Hade väl räckt med "Du gick tyvärr inte vidare" eller liknande?
Citera
2021-06-19, 12:28
Medlem
Hon kan väl söka jobb på Duckduck.go
Citera
2021-06-19, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Telepatisk
Elaka alla är här

Jag hade inte heller anställt henne, men nog mer p.g.a. halstatueringen. Sådana stora ankläppar har hon ju inte.

Oavsett, så har ju den som skrivit mejlet gått över gränsen ganska rejält. Hade väl räckt med "Du gick tyvärr inte vidare" eller liknande?

Jag förstår inte varför folk tatuerar sig sådär, de gör sig oanställningsbara. Det ser inte seriöst ut någonstans. Bara för de vill att världen ska fungera på ett sätt betyder det inte att den gör det.
Citera
2021-06-19, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheyWillKillUsAll
Ja må så vara, det var hans pompösa stil kombinerat med den värsta svengelska stavningen på länge som jag påpekade. Men det flög över ditt huvud.

Swoosh.

Jaaaa tydligen.

Hade en äcklig jävel på förra jobbet som hade ankläppar.
Helt utfryst.
Ingen vill ha med sånt folk att göra.
Citera
2021-06-19, 12:36
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Telepatisk
Elaka alla är här

Ärlighet varar längst eller?
Citera
2021-06-19, 12:36
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esteban-II
I princip har du rätt, men det hindrar inte att det finns gränser, vilket dessutom varierar kraftigt beroende på kontext. Ledande forskare kommer utan vidare undan med, för att inte säga förväntas ha, ett visst mått av eljest klädsel (m.m.). Men handen på hjärtat, hade Stephen Hawking åtnjutit samma respekt och inflytande om han insisterat på att endast ikläda sig vuxenblöja och SS-skjorta?

Nu är förvisso vuxenblöja och SS-skjorta attribut som det går att välja bort när man inser vilka konsekvenser bärandet av dessa har.
Jag kan dock hålla med dig om du nu väljer att gå i vuxenblöja och SS-skjorta så är detta sannolikt en god signal om att personen i fråga kommer ha svårt att fungera i en 'normal' arbetsmiljö.

Vidare tror jag att man måste inse att vad som är acceptabelt utseende är en generationsfråga. På samma sätt som Boomers chockerade krigsgenerationen med sitt hippie-beteende, chockerade punkrockarna Boomers, och nu blir punkrocks-generationen upprörda av ankläppar och filter.

Jag vill påstå att jag är en högpresterande någorlunda välanpassad individ som efter en forskarkarriär gått och blivit en dödsknarkar-kapitalist efter att ha kommersialiserat min egen forskning.
Även jag har chockerat min omgivning genom att flertal gånger höggradigt salongsberusad under tidig förmiddag vinglat runt iklädd frack på jakt efter frukostinrättning.
Jag är helt övertygad om att varje hårt arbetande person som jag passerade under min jakt betraktade mig som ett blivande socialfall.

Ack så fel de fick.
Senast redigerad av vanartad 2021-06-19 kl. 12:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in