Citat:
Ursprungligen postat av
Esteban-II
I princip har du rätt, men det hindrar inte att det finns gränser, vilket dessutom varierar kraftigt beroende på kontext. Ledande forskare kommer utan vidare undan med, för att inte säga förväntas ha, ett visst mått av eljest klädsel (m.m.). Men handen på hjärtat, hade Stephen Hawking åtnjutit samma respekt och inflytande om han insisterat på att endast ikläda sig vuxenblöja och SS-skjorta?
Nu är förvisso vuxenblöja och SS-skjorta attribut som det går att välja bort när man inser vilka konsekvenser bärandet av dessa har.
Jag kan dock hålla med dig om du nu väljer att gå i vuxenblöja och SS-skjorta så är detta sannolikt en god signal om att personen i fråga kommer ha svårt att fungera i en 'normal' arbetsmiljö.
Vidare tror jag att man måste inse att vad som är acceptabelt utseende är en generationsfråga. På samma sätt som Boomers chockerade krigsgenerationen med sitt hippie-beteende, chockerade punkrockarna Boomers, och nu blir punkrocks-generationen upprörda av ankläppar och filter.
Jag vill påstå att jag är en högpresterande någorlunda välanpassad individ som efter en forskarkarriär gått och blivit en dödsknarkar-kapitalist efter att ha kommersialiserat min egen forskning.
Även jag har chockerat min omgivning genom att flertal gånger höggradigt salongsberusad under tidig förmiddag vinglat runt iklädd frack på jakt efter frukostinrättning.
Jag är helt övertygad om att varje hårt arbetande person som jag passerade under min jakt betraktade mig som ett blivande socialfall.
Ack så fel de fick.