2021-06-19, 09:05
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BIB3l
Exakt så. Sprutade påverkar inte jobbresultatet. Solklar negativ särbehandling. Diskriminering.

I lagens mening?
Citera
2021-06-19, 09:17
Medlem
Fulfittans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Sexuellt eggande med såna läppar, man tänker ju bara på oralsex när man ser dem och kanske det inte passar ute hos kunder

Det gör man VERKLIGEN inte. Man tänker bara på att svälja sin spya när man ser ett sådant vanställt missfoster. Mer avtändande finns inte; sex är det sista man tänker på. Snarare springer man åt andra hållet, för man vill inte på något sätt ens som flyktigast umgås med ett sådant våp - ens IQ skulle börja rasa redan vid "hej".

Den (inte hon) är värd allt förakt för sitt utseende och för att den gråter ut i slaskpressen. Städfirman är värd all heder och applåder för att de bitchslappade den med sanningen i sitt groteska plyte! Och ni äckliga, värdelösa 90-talistluder som försvarar den och rentav tycker att den ser bra ut, ni är inte ens värda att bli spottade på. Att bli hinkfitte-hangarounds till babbegänget nere vid korvmojen är allt ni duger till. Ingen riktig man vill ha ett sönderopererat insta-luder.
Citera
2021-06-19, 09:21
Medlem
MulierFoediuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klauz
Jag håller med om att hon kunde ha en proffsigare bild. Jag håller också med om att man som ägare över ett företag ska ha full frihet över vem han anställer. Tycker man att ägaren har en orättvis eller diskriminerande rekrytering, så bojkotta och sprid info så de som håller med dig också kan bojkotta. Så ska en bra, och fri, marknad fungera - total frihet vem man rekryterar från ägaren, och total frihet att bojkotta från konsumenten. Ingen tvingar någon att göra något, bara helt fritt. Detta gör att företag med policys som folk inte tycker om kommer dö ut eftersom kunderna väljer alternativ man tycker är bättre.

Men där tar det stopp.

Till er som kallar henne fula saker och lägger äckliga kommentarer - vad är det för jävla sätt att bemöta någon som bara vill ha ett jobb för att försörja sig och bidra till samhället? Ni som skriver saker som "kuksugarläppar" och "sprutluder", är ni helt jävla pantade? Så jävla sorgligt att se att det faktiskt finns folk som är och beter sig som er.

Sätter en peng på att ni är såna som klagar på blattars kvinnosyn. "Fatta sjukt att muslimer T V I N G A R tjejer att ha burka, vilket KVINNOFÖRTRYCK jävla mussar som vill bestämma över hur tjejer klär sig" och sekunden senare sitter man här och trycker ner och kallar en tjej för hora för att hon ser ut på ett visst sätt. Hallå eller.

Ronjas enda fel var att hennes bild är för casual och nu sitter det en hel jävla arme av sopiga luffare och kallar henne sprutluder. Sen går man och grinar i en annan del av forumet över att svenska tjejer har dålig attityd. Undra varför.....

Man kan ge exakt samma kritik utan att vara en jävla fitta. "Tyvärr har jag valt att ge tjänsten till någon annan. Ett tips för framtida jobbsökningar är att ha en lite mer nedtonad bild, den bilden du har nu kan uppfattas som oseriös då det mer ser ut som en instagram-bild än en bild för professionella sammanhang. Jag kanske är gammaldags men jag tror många delar denna uppfattningen. Lycka till".

Jävla nitlottar hela högen.

AMEN! Kunde inte sagt ett ord bättre själv!
Citera
2021-06-19, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Esteban-II
Först och främst vet hon nu vad hon signalerar, det är ovärderlig kunskap för att navigera inte bara arbetsmarknaden utan hela samhället.

Hon kan göra något åt tatueringarna och ta bort sina fillers. Om inte det, så kan hon åtminstone ta ett seriöst foto: blus eller tröja med krage, hår i knut eller hästsvans, minimalt med smink, inga ankläppar eller andra överdrivna poser, och inga filter.

Ju färre steg hon är villig att ta, desto mer måste hon acceptera att vissa jobb och arbetsgivare inte är för henne.

Det är fortfarande ingenting som hjälper henne. Är man sån idiot att från början fixa dessa saker så kommer resten av alla poäng flyga över. Så återigen, det hjälper ingenting. Inte för att jag tycker synd om henne, jag håller med dig.
Citera
2021-06-19, 09:29
Medlem
Jag tycker företaget har rätt att anställa vem dom vill. Problemet med den synen är att alla fula får kämpa på dom jobben som blir över.

Det är på tiden en tjej med ankläppar blir avslagen, hon är säkert få jobb hur lätt som helst och glider genom livet som en räckmacka medans fula får kämpa.

Har själv sett det, snygga tjejer går före allt för alla även hos killar och tyvärr brukar ankläppar tillhöra den kategorin.
Nu tycker jag inte hennes läppar på den bilden ser så farligt, har sett värre.
Citera
2021-06-19, 09:29
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopcock
det lyser igenom att hon knappast fick kommentaren för att arbetsgivaren ville hjälpa till.
Eller den nyttigaste feedback hon fått.
Citera
2021-06-19, 09:41
Medlem
halvfestligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shermz
Vadå olämplig, lämplig är väl man när man kan utföra jobbet som efterfrågas och inte utifrån hur man ser ut?
Är själv inget fan av tatueringar men ska alla med tatueringar eller större läppar inte kunna anställas? Löjligt.

Den här städfirman åker hem till privatpersoner och utför städning och andra sysslor. Kunderna är troligen äldre personer med pengar. Då kan man inte skicka ut en porrskådis. Funkar inte. Det fattar nog de flesta. (Åtminstone alla över 40.)
Citera
2021-06-19, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Här är hennes morsa:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10158856981965016&set=pb.677110015. -2207520000..&type=3

...och här är hennes farsa:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10158756219915016&set=pb.677110015. -2207520000..&type=3

Hon är definitivt svenne. Inte konstigt att ungen hennes har blå ögon och blont hår.

Precis. Förklara det för dumhuvudet Bluebeast72. Fanns ju inga tvivel om att hon är en renodlad svensk.

Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Din jävla imbecill, det fanns video på tjejen o hon bröt tydligt. Läs igenom hela tråden så ser du fler inlägg som anmätkt t på just detta. Dränk dig sedan o skäms ditt avskum. Eller varför inte ta kontakt med Ronja så kan ni slå era kloka huvuden ihop fuckface

Har du blivit överbevisad nu, din jävla pajas?
Citera
2021-06-19, 09:45
Medlem
Njursaltares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Det är ingen som blir provocerad av hennes utseende, lite tatueringar och fillers, vad fan har det för betydelse för någon som ska städa? Det finns tandläkare som ser mer provocerande ut.
Jo, jag blir jävligt provocerad av hela horan och hennes story!

Tandläkare har åtminstone skaffat sig ett akademiskt yrke där man klarar sig själv! Här talar vi om vita sopor som befinner sig på botten av IQ-skalan!.

Lika illa som att anställa en typ med tribalgaddning över hela fejan,
Citera
2021-06-19, 09:49
Medlem
För i helvete, hennes sista mening gör att man faktiskt börjar tro att städfirman fattade ett korrekt beslut.

Rädd för att söka fler jobb.
Citera
2021-06-19, 09:56
Medlem
Ankläppar och tatueringar faller inte under "välvårdad" så helt rätt att hon nekades.

Det viktigaste i den här historien är däremot arbetsgivarens idiotiska handlande. Varför säger arbetsgivare "Du får inte jobbet för att du: är fet, har ankläppar, invandrare". Varför inte bara säga att man valt att gå vidare med andra sökande utan närmare förklaring? Som att skjuta sig själv i foten om man säger något annat alls.
Citera
2021-06-19, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/OQwm9A/ronja-24-nekades-jobbintervju--pa-grund-av-sina-lappar

Är det här diskriminering i någon form, eller har en arbetsgivare rätt att bestämma hur en anställd ska se ut? Jag tycker att gör man kroppsmodifikationer, så får man stå sitt kast om arbetsgivaren inte vill ha en på grund av kroppsmodifikationerna. Vissa kroppsmodifikationer signalerar inte direkt förtroende och anknäbbar är en sån sak (enligt mig).

Se där ja om man väljer att sabba sin kropp helt med tatueringar och annat skit överallt så kan jag inte tycka synd om personerna ifråga, synd bara att dessa as troligen kommer leva på bidrag istället då dom är för korkade för att faktiskt fatta vad dom gjort fel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in