Citat:
Ursprungligen postat av
humanlife
Du har alltså inte blivit "svensk" fast Skåne tillhörde Danmark för flera hundra år sedan. Därför att Sverige erövrade Skåne, det är ju så, eller hur. Och som sagt, det liknar ju palestiniernas situation. Plötsligt kom det någon annan och ville styra och ställa över alla.
Bra, håll fast vid det!
De har försökt allt, de är både försvarslösa och maktlösa. Så hur kan vi fördöma deras metoder?
Om en kvinna bli våldtagen så har hon rätt att försvara sig med våld, eller hur?
Det där är sionistisk propaganda, det är de själva som försöker förinta palestinierna. "Död åt araber" skanderar de på gatorna i ockuperade områden.
Det pågår alla möjliga former av fredliga protester, men det stoppas av israelisk militär.
Under dessa 70 år har palestinierna provat det mesta, men inget fungerar som sagt. Försök att inse det. De har bara blivit allt mer tillbakaträngda, bosättarna tar mer och mer av Västbanken. Gaza har de fullt upp med att bygga upp efter återkommande bombningar.
Du måste ju se att palestiniernas situation är hopplös!!!!
Det enda som kan vända detta är att Väst pressar Israel till eftergifter mot palestinierna. De måste respektera palestiniernas mänskliga rättigheter, de måste sluta förhindra 2-statslösningen.
Jag kallar mig vad jag vill och det kan du skita i, eller hur?
Fredliga protester? Graden av kaoz och våld varierar, men till slut ballar det alltid ur.
Alliansen med islamismen är nog starkare än jag befarat i västrern. Ni bytte arabnationalisterna mot islamisterna utan att förstå att där finns en skillnad. Det är mörka krafter i den islamska världen idag. Bra att israel inte släpper upp dem och möjliggör att de kan förena sig. Du fattar vilka militanta terrorister som snabbt skulle ta sig dit om de fick chansen?
Bosättarna är ett problem onekligen. De borde inte få bryta mot lagen som de gör och gjort. Nu är även dessa militanta.
Palestiniernas situation tycks bli sämre och sämre med nuvarande strategi. Jag förslår ett byte av strategi.
De har i alla fall ett sämre läge idag än vad de blev erbjudna i Camp David. Det ansvaret borde du lägga på Hamas, inte Israel.
Jag tycker som sagt det är rätt av Israel att inte ge vika för islamismen.
Skulle ett någorlunda demokratiskt, konstruktivt och fredligt alternativ med stort stöd av palestinierna uppstå, då skulle jag se annorlunda på situationen. Något som faktiskt hade mandat att förhandla om fred och förmåga att vidmakthålla freden.
Jag tror inte att det gynnar fred och välmående att stödja Hamas.
Kaoz och våld skall aldrig belönas.