Citat:
Ursprungligen postat av
ZiggeZiggarett
En skåning som ser sig som skåning. Jag är snarare separatist än skandivist. Men idén där var Skåne som delstat i ett federalt EU. Nu vet jag inte riktigt, kanske jag blir skandinavist istället.
Du har alltså inte blivit "svensk" fast Skåne tillhörde Danmark för flera hundra år sedan. Därför att Sverige erövrade Skåne, det är ju så, eller hur. Och som sagt, det liknar ju palestiniernas situation. Plötsligt kom det någon annan och ville styra och ställa över alla.
Citat:
Ursprungligen postat av
ZiggeZiggarett
Jag förstår att palestinierna inte vill bli Israeler och jag är som sagt för en tvåstatslösning.
Bra, håll fast vid det!
Citat:
Ursprungligen postat av
ZiggeZiggarett
Det är deras metoder jag förkastar och jag förstår varför Israel sätter hårt mot hårt.
De har försökt allt, de är både försvarslösa och maktlösa. Så hur kan vi fördöma deras metoder?
Om en kvinna bli våldtagen så har hon rätt att försvara sig med våld, eller hur?
Citat:
Ursprungligen postat av
ZiggeZiggarett
Islamister som vill förinta en är inget att förhandla med.
Det där är sionistisk propaganda, det är de själva som försöker förinta palestinierna. "Död åt araber" skanderar de på gatorna i ockuperade områden.
Citat:
Ursprungligen postat av
ZiggeZiggarett
Det finns en väg för palestinierna och det är civilt motstånd. Många arbetar och har sin försörjning i Israel, gå i strejk. Vägra köpa Israels produkter.
Det pågår alla möjliga former av fredliga protester, men det stoppas av israelisk militär.
Citat:
Ursprungligen postat av
ZiggeZiggarett
Gör de som Gandhi lärde ut kan de segra. Gör de som profeten lärde ut så funkar det bara om man har militärt övertag. Gandhi är vägen, profeten ljuger för dem.
Under dessa 70 år har palestinierna provat det mesta, men inget fungerar som sagt. Försök att inse det. De har bara blivit allt mer tillbakaträngda, bosättarna tar mer och mer av Västbanken. Gaza har de fullt upp med att bygga upp efter återkommande bombningar.
Du måste ju se att palestiniernas situation är hopplös!!!!
Det enda som kan vända detta är att Väst pressar Israel till eftergifter mot palestinierna. De måste respektera palestiniernas mänskliga rättigheter, de måste sluta förhindra 2-statslösningen.