Citat:
Ursprungligen postat av
Xenonen
Det kriget kan vi lösa om bara alla ukrainare som inte vill tillhöra Ryssland får flytta till väst så kan vi ersätta dem för förlorad egendom. Analogt med hur du tycker Palestinakonflikten skall lösas.
Nä det bästa vore ju om de körde en tvåstatslösning där palestinierna får sitt och judarna sitt, fred för alla. Men så blir det tyvärr inte. Israel har en enorm makt och hela Nato/USA bakom sig. Så då får man ju tänka på vad som är bäst för kommande generationer. Ska individer som idag inte ens finns sprängas i luften eller ska man lösa det på annat sätt? Qatar och liknande länder har ju enorma ekonomiska tillgångar. De borde kunna lösa det för palestinierna. Israel skulle också kunna vara med och pröjsa.
Ryssland Ukraina är en annan sak då det i jämförelse med Palestina/Israel kommer vara en väldigt kortvarig konflikt där inte generation efter generation går förlorad + att Ukraina står sig bra och har en chans att vinna.
Jag vet att mitt förslag låter dåligt och som en förlust för palestinierna. Men det handlar om att finna en lösning. Titta på de klippen där barn och annat bärs blodiga, på båda sidor. Nyligen var det två unga judiska flickor från England som dog också. Det måste bli ett slut. Det är så onödigt.
Det bästa är om kommande generationer palestinier får leva i fred och under normala förhållanden. Jag tycker att det som drabbar de är hemskt. De som inte dör drabbas av men för livet som är fysiska eller psykiska så som ptsd eller annat. Det är tråkigt. Så onödigt. För att ett fåtal maktgalna individer på båda sidor vill få sin vilja igenom. Som Putin och hans lilla stab i Ryssland. Sen dras alla in.